کد خبر : 1698905 | 08 مرداد 1399 ساعت 13:11 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایران - هنگ کنگ ؛ شب اربعین یا تاریخ جدید؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه هایی دیدار های معوقه تیم ملی را اعلام کرد و بر این اساس ایران باید روز اربعین به مصاف هنگ کنگ برود.

ایران - هنگ کنگ ؛ شب اربعین یا تاریخ جدید؟

به گزارش "ورزش سه کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه دیدارهای معوقه فروردین و خرداد تیم های ملی را  در مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا را اعلام کرد که بر اساس آن و  پیش بینی های قبلی  برگزاری بازی ایران با هنگ کنگ  در تاریخ 17مهر در تهران به صورت رسمی اعلام شد.


این برنامه ریزی و پیش بینی بازی تیم ملی ایران با هنگ کنگ  که مصادف با اربعین حسینی سالار شهیدان است و قطعا ایران موافق برگزاری بازی در این روز نخواهد بود قبلا در اواسط فروردین و خرداد دو بار  توسط ورزش سه بر اساس اخبار  منابع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه ای شده بودو توصیه شده بود  قبل از اعلام رسمی برنامه مسابقات، فدراسیون فوتبال  درخواست جابجایی آن را به دو  روز قبل از آن بدهد.


با جابجایی آن از روز پنج شنبه به سه شنبه 15مهر شرایط بهتر برای ریکاوری و سفر به کامبوج و برگزاری بازی برگشت با این تیم در روز 22مهر نیز فراهم می شد هر چند در صورت صعود نمایندگان ایران در جام باشگاه ها ی آسیا به مرحله نیمه نهائی و برگزاری آن در روز سیزده مهر فاصله زمانی کمی بین بازی احتمالی فوق تا بازی با هنگ کنگ خواهد بود.
در گذشته تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی روسیه در روز تاسوعا در تهران به مصاف کره جنوبی رفته بود و یک بر صفر پیروز شده ،ضمن این که بعدها دیدار ایران با ازبکستان در تهران که مصادف با ایام لیالی قدر و شهادت مولی الموحدین بود با رایزنی و مکاتبات مسؤلین فدراسیون  جابجا شد .


با عنایت به اهمیت این روز خاص برای مردم ایران و فاصله کم زمانی تا زمان برگزاری بازی در برنامه اعلام شده باید دید مسئولان فدراسیون چه اقدامی برای این موضوع خواهند کرد.

دیدگاه‌ها