کد خبر : 1699115 | 09 مرداد 1399 ساعت 15:00 | 55.4K بازدید | 9 دیدگاه

ستین در نقش گواردیولا

مثل ال کلاسیکوی 2009؛ حربه بارسا برای فتح چمپیونزلیگ (عکس)

خیلی ها برای بارسا در لیگ قهرمانان شانس قهرمانی قائل نیستند اما شاید یک ترفند همه معادلات را به هم بزند.

مثل ال کلاسیکوی 2009؛ حربه بارسا برای فتح چمپیونزلیگ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، بارسلونا 9 روز دیگر در نوکمپ میزبان ناپولی از دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. بازی رفت با تساوی 1-1 خاتمه یافته و باید دید در بازی برگشت چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. 

بارسلونا در حالی پای به این مرحله می گذارد که در لالیگا قافیه قهرمانی را به رئال مادرید باخت. آبی اناری ها در سوپرکاپ اسپانیا و کوپا دل ری نیز راه به جایی نبردند و برای اینکه فصل را بدون جان به پایان نبرند، محکوم به کسب عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ هستند.

بارسا در صورت گذر از ناپولی باید به مصاف برنده بایرن و چلسی برود که به احتمال قطع به یقین بایرن مونیخ خواهد بود.

 

 

Portada de 'Mundo Deportivo' del 30 de julio de 2020.

 

 

بسیاری معتقدند بارسا با کیفیتی که در لالیگا نشان داد، در لیگ قهرمانان هم به توفقی دست پیدا نخواهد کرد اما کیکه ستین(سرمربی) همواره به موفقیت تیمش در این تورنمنت ایمان داشته است. او حتی مقابل حرف مسی ایستاد که گفته بود تیمی برای فتح لیگ قهرمانان نیستند.

 

طبق ادعای موندودپورتیوو، ستین برنامه ای ویژه برای فوق ستاره آرژانتینی خود دارد. او معقتد است با این برنامه شانس موفقیت تیمش در لیگ قهرمانان بسیار بالاتر خواهد رفت.

 

 

1515484

 

 

ستین بر این اعتقاد است که خستگی لیونل مسی در لالیگا یکی از دلایل ناکامی در کورس قهرمانی با رئال بود. ستین پس از اینکه جانشین ارنستو والورده شد، از مسی بیشتر در میانه میدان استفاده کرد که طبعا بازی در این منطقه نیاز به انرژی بیشتری دارد. بارسا که 11 بازی را در 37 روز انجام داد، از ناحیه کم توان شدن لیونل مسی ضربه فراوانی دید ولی ستین قصد ندارد این اشتباه را در لیگ قهرمانان نیز تکرار کند.

 

او می خواهد برابر ناپولی، لیونل مسی تنها در 20 تا 25 متری دروازه حضور داشته باشد و این بار دیگر بازیکنان هستند که وظیفه تغذیه مسی را خواهند داشت. مسی برابر ناپولی و در صورت صعود در بازی یک چهارم نهایی، به نوک حمله خواهد رفت و تنها در انتظار فرصت های گلزنی خواهد ماند.

 

 

1512031

 

 

او با صرف کمترین انرژی ممکن وظیفه خواهد داشت که بارسا را به گل برساند. اتفاقی مشابه که در ال کلاسیکوی 2-6 معروف سال 2009 در برنابئو رخ داد و مسی برای اولین بار با اندیشه های گواردیولا به عنوان مهاجم نوک بارسا به میدان رفت.

ستین می داند که مسی هرچقدر پرانرژی تر و سرحال تر باشد، تیمش سود فراوانی از این ناحیه خواهد برد. بارسا برای قهرمانی در چمپیونزلیگ ویژه امسال، باید به 4 برد در طی 17 روز دست پیدا کند. این برنامه کیکه ستین برای ششمین قهرمانی اروپای بارسا کفایت می کند؟


 

دیدگاه‌ها