کد خبر : 1699226 | 10 مرداد 1399 ساعت 10:55 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت عفو بین‌الملل از لغو معامله عربستان و نیوکاسل

عفو بین الملل از منتفی شدن تلاش عربستان سعودی برای بدست آوردن مالکیت باشگاه انگلیسی نیوکاسل استقبال کرد و آن را خبری مثبت توصیف کرد.

حمایت عفو بین‌الملل از لغو معامله عربستان و نیوکاسل

به گزارش "ورزش سه"، سازمان عفو بین الملل از خبر منتفی شدن تلاش عربستان سعودی برای بدست گرفتن مالکیت باشگاه لیگ برتری نیوکاسل ابراز خشنودی کرده و اعلام کرد این خبر علامتی است که نشان می دهد تلاشهای مدافعین حقوق بشر با بی اعتنایی کامل همراه نیست.

 

1515587

 

درحالیکه صندوق سرمایه گذاری عام عربستان سعودی PIF که ریاست آن به عهده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است از چندین ماه پیش قصد داشت باشگه نیوکاسل را در قراردادی 300 میلیون پوندی خریداری کند‌، طرف عربستانی دیروز اعلام کرد از این قرارداد کنار کشیده است. طرف عربستانی علت این تصمیم خود را طولانی شدن مذاکرات و شرایط ناشی از اپیدمی کرونا اعلام کرد که این معامله را فاقد ارزش تجاری کرده است.

 

اما این قرارداد با مخالفتهای زیادی مواجه بود و سازمانهای حقوق بشری مثل عفو بین الملل هم مدتی بود به شدت برای نقض این قرارداد تلاش می کردند.

 

داستان زمانی پیچیده شد که سازمان تجارت جهانی با انتشار یک گزارش اعلام کرد برخی مقامات مسئول حکومت عربستان سعودی بواسطه پخش تلویزیونی شبکه beoutQ در این کشور که مسابقات ورزشی و دیگر برنامه ها را بدون کسب اجازه در عربستان و منطقه خاور میانه پخش می کرد قوانین را نقض کرده مرتکب تخلف شده اند.

 

1498023

 

عفو بین الملل در رابطه با منتفی شدن قرارداد خرید باشگاه نیوکاسل توسط عربستان اعلام کرد: " این معاممله تلاشی بود از سوی حکومت عربستانی سعودی تا کارنامه فجیع حقوق بشری خود را با متوسل شدن به شور و شوق مردمی نسبت به ورزش و باشگاه نیوکاسل و پرستیژ این رشته ورزشی و این باشگه بپوشاند. ناکام ماندن این تلاش برای همه مدافعین حقوق بشر خبری خوب و مثبت است".

 

 

دیدگاه‌ها