کد خبر : 1699270 | 10 مرداد 1399 ساعت 15:23 | 22.3K بازدید | 5 دیدگاه

از گل ثانیه 60 افشین تا گل دقیقه 97 پاتوسی

آمار نه ماهه و شگفت‌آور سپاهان(گزارش)

استقلال و سپاهان برای سی و هشتمین بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.

 آمار نه ماهه و شگفت‌آور سپاهان(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه و در آخرین دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر، دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. استقلال و سپاهان هم اکنون 45 امتیازی هستند ولی آبی پوشان به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به حریف، در رده دوم قرار دارند و اصفهانی ها سوم هستند.


تراکتور دیگر تیم 45 امتیازی است و فولاد نیز که یک بازی عقب افتاده دارد، در صورتی که دیدارش را برنده می شد، آنها چهارمین تیم 45 امتیازی لیگ لقب می گرفتند.


با توجه به اینکه تیم های بالای جدول در دیدارهای پایانی لیگ برتر باید با همدیگر روبرو شوند، به همین دلیل جنگ برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بین این تیم ها حساس و دیدنی شده است.


اما استقلال و سپاهان تاکنون 37 بار در لیگ برتر ایران به مصاف هم رفته اند که استقلال 14 بار به پیروزی رسیده، سهم سپاهان 11 برد بوده و 12 بار تلاش دو تیم به تساوی انجامیده است. استقلال در این دیدارها 48 بار موفق به گلزنی شده و سهم سپاهان 41 گل بوده است.


استقلال و سپاهان به طور کلی در 71 دیدار رسمی شامل لیگ های ایران، جام حذفی، جام منطقه ای و لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار کرده اند که در این 71 مسابقه، استقلال 27 بار پیروز بوده، سپاهان 25 بار به برتری رسیده و 19 بار نیز تلاش دو تیم به تساوی انجامیده است.

 

- در 11 دیدار قبلی دو تیم در لیگ برتر که در تهران برگزار شده، استقلال 5 بار موفق به پیروزی شده است، سهم سپاهان 2 پیروزی بوده و 4 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

 

 

 


- 7 دیدار اخیر استقلال و سپاهان حداقل یک گل داشته است.


- سپاهان در آماری عجیب در 9 بازی قبلی خود در لیگ برتر که مهمان بوده، نتوانسته برنده شود.


- آخرین باری که سپاهان مهمان بود و توانست بازی را ببرد، به هفته هفتم و مقابل گل گهر سیرجان برمیگردد.


- از آخرین برد سپاهان در زمین رقبا، 9 ماه و 11 روز میگذرد.


- استقلال 3 بازی آخرش در ورزشگاه آزادی را با تساوی به پایان رسانده است.


- از زمان روی کار آمدن فرهاد مجیدی، استقلال در دیدارهایش در لیگ برتر هرگز نتوانسته بیشتر از 2 گل به ثمر برساند.

 

 

 


- از سال 83 و طی برگزاری 36 دیدار، فقط دو بار بازی دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است.


- امیر قلعه نویی تاکنون 17 بار با تیم های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته است که 6 بار برنده شده، 6 بازی را واگذار کرده و 5 بار نیز به تساوی رسیده است.


- پرگل‌ترین مسابقه دو تیم به دیدار رفت لیگ برتر ۹۰–۱۳۸۹ مربوط می‌شود که در آن مسابقه هفت گل رد و بدل شد، تیم استقلال با نتیجهه ۴–۳ در این دیدار پیروز شد.


- در دومین هفته از سیزدهمین دوره لیگ برتر ۹۳–۱۳۹۲، آرش افشین موفق شد در ثانیه ۶۰ بازی اولین گل را برای سپاهان به ثمر برساند و رکورد سریعترین گل جدال دو تیم را به نام خود ثبت کرد.

 

 

945719

 


- در بیست و پنجمین هفته از هجدهمین دوره لیگ برتر ۹۸–۱۳۹۷، آیاندا پاتوسی موفق شد در دقیقه ۷+۹۰ بازی تک گل استقلال را به ثمر برساند و نام خود را به عنوان زننده دیرهنگام ترین گل جدال دو تیم به ثبت برساند.


- سید امین موسوی و لئون استپانیان دو بازیکن سپاهان هستند که در برابر استقلال هتریک کرده‌اند. هیچ بازیکنی از استقلال تاکنون موفق نشده مقابل سپاهان هت تریک کند.


- تاکنون 20 بازیکن دو تیم در این دیدار حساس با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شده اند که سهم استقلال 12 کارت قرمز و سهم سپاهان 8 کارت قرمز بوده است. فرشید طالبی و احمد باغبانباشی از سپاهان با 2 بار اخراج از زمین، در این زمینه رکورددار هستند.


- تاکنون دو تیم 28 بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته اند که سهم استقلال 14 برد بوده، سپاهان 6 بار در آزادی پیروز از زمین خارج شده و 8 دیدار دو تیم نیز در این استادیوم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

 

 

1415538

 


- تاکنون بازیکنان مشترک زیادی برای دو تیم بازی کرده اند ولی در لیست روز شنبه دو تیم، وریا غفوری و علی کریمی از استقلال و علی قربانی، سجاد شهباززاده و امید نورافکن از سپاهان بازیکنانی هستند که قبلا در تیم رقیب بازی کرده اند.


- لئون استپانیان و رسول خطیبی از سپاهان به همراه سیدمهدی سیدصالحی بازیکن مشترک دو تیم با به ثمر رساندن 6 گل، بهترین گلزنان جدال استقلال و سپاهان هستند. البته 5 گل از 6 گل سیدصالحی با لباس سپاهان به استقلال زده شد.

دیدگاه‌ها