کد خبر : 1699280 | 10 مرداد 1399 ساعت 17:56 | 47.8K بازدید | 0 دیدگاه

فری در مسیر آموزش و تجربه؛

ستاره سابق استقلال در آلمان مربی شد (عکس)

فریدون زندی ملی‌پوش سابق فوتبال ایران قرارداد دستیاری خود در باشگاه دینامودرسدن آلمان را به امضا رساند.

به گزارش "ورزش سه"، پیش از اینکه دیوار برلین در سال 1989 فرو ریخته شود، فوتبال آلمان در دو قسمت شرق و غرب به صورت مجزا دنبال می‌شد و هواره کری‌خوانی‌های شدیدی میان هواداران این دو بخش از آلمان وجود داشت.


طی این سال و به خصوص در دو دهه هفتاد و هشتاد میلادی دینامودرسدن یکی از قدرتمندترین تیم‌های شرق آلمان به شمار می‌رفت و قهرمانی‌های متعددی در لیگ شرقی آلمان کسب کرده است؛ تیمی که البته بعد از فروپاشی دیوار برلین نتوانست، عملکردش را تکرار کند و به تازگی به عنوان تیم هجدهم جدول 18 تیمی مسابقات بوندسلیگای 2 به سطح سوم فوتبال آلمان سقوط کرده است.


برای رهایی از این شرایط و بازگشت به بوندسلیگای 2 و سپس حضور در سطح اول فوتبال آلمان، یکی از تغییرات این تیمِ شرقی فوتبال آلمان استفاده از شماره 10 سابق کایزرلاترن یعنی فریدون زندی است که در فوتبال باشگاهی ایران نیز با تیم استقلال نمایش‌های فوق العاده ای ارائه کرده و در جام جهانی 2006 نیز نقش مهمی در تیم برانکو  و رسیدن به این جام جهانی در کشور آلمان داشت.


درسدن البته خیلی هم برای هواداران فوتبال در ایران ناآشنا نیست و یک مرتبه در سال های ابتدایی پس از انقلاب، به تهران سفر کرده و به واسطه معرفی ماتیاس سامر که طی سال های 1985 تا 1990 برای این تیم بازی کرده، از تیم های مورد توجه در آلمان بوده است.


زندی پیش تر نیز در تیم سن پائولی در سال 2016 به عنوان دستیار فعالیت کرده و در شرایطی که در حال گذراندن مراحل مربیگری برای دریافت مدرک حرفه‎‌ای است، بار دیگر این فرصت را پیدا کرده تا توانایی‌های خود در تیمی دیگر بسنجد.


 به نقل از سایت رسمی دینامو ، زندی 41 ساله بعنوان دستیار دوم کنار مارکوس کاژینسکی و هایکو شولز به کار مشغول خواهد شد و امیدوارانه دومین چالش مربیگری در فوتبال آلمان را شروع خواهد کرد.

 

 

1515675

دیدگاه‌ها