کد خبر : 1699281 | 10 مرداد 1399 ساعت 17:58 | 15K بازدید | 5 دیدگاه

دوئل حسینی و نیازمند؛ من از تو بهترم!

دیدار استقلال و سپاهان تنها روز نبرد فرهاد و امیر نیست، بلکه بازیکنان دیگری نیز در زمین بازی حضور دارند که می خواهند خودشان را اثبات کنند؛ هم به هواداران خودی و هم به رقیب.

دوئل حسینی و نیازمند؛ من از تو بهترم!

به گزارش "ورزش سه"، هر لحظه که به زمان برگزاری دیدار استقلال و سپاهان نزدیک می شویم، حساسیت های این دیدار نیز دو چندان می شود. نبرد حیثیتی و مهمی که دو تیم بر سر کسب سهمیه و جایگاه دومی دارند، یک قسمت داستان است، جدال مجیدی و قلعه نویی یک طرف ماجراست و روز مبارزه و رقابت حسینی و نیازمند نیز، یک قسمت دیگر از این دیدار حساس است.


در لیگ امسال پیام نیازمند توانست هشت هفته متوالی دروازه اش را بسته نگه دارد و در هفته نهم در جم بود که محمد نوری توانست در دقیقه 45 آن دیدار و از روی نقطه پنالتی دروازه پیام نیازمند را باز کند تا این دروازه بان برای اولین بار در لیگ نوزدهم دروازه اش را باز شده ببیند.


نیازمند در لیگ نوزدهم 765 دقیقه توانست دروازه اش را بسته نگه دارد و از آنجایی که او در 170 دقیقه پایانی لیگ قبل نیز گلی را دریافت نکرده بود، در مجموع به مدت 935 دقیقه در لیگ برتر ایران دروازه اش را بسته نگه داشت تا بتواند رکورد 872 دقیقه ای که در اختیار سیدحسین حسینی بود را بشکند و به عنوان رکورددار بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه شناخته شود.


اما این تنها قسمت دوئل این دو گلر نیست. در لیگ امسال، سیدحسین حسینی نتوانست انتظارها را برآورده کند و تا همین اواخر تنها 4 کلین شیت را در لیگ برتر به ثبت رسانده بود و به لطف دیدارهای پس از کرونا، آمار کلین شیت هایش را به 7 رساند. اما در سوی دیگر میدان نیازمندی قرار دارد که با ثبت 16 کلین شیت، در این زمینه رکورددار است و در صدر ایستاده است.
به همین دلیل، شایعاتی نیز مطرح شد مبنی بر اینکه چنانچه فصل بعد امیر قلعه نویی هدایت استقلال را برعهده بگیرد، پیام نیازمند را نیز با خود به تهران می آورد. مسئله ای که هواداران استقلال تقریبا از آن استقبال کرده و نیازمند را به حسینی ترجیح می دهند. نظریه ای که البته به نظر می رسد فقط در حد شایعه باشد و سپاهان به این راحتی ها گلر جوان و مستعد خود را از دست ندهد.

 

1507245

 


اما در حالیکه انتقادها از حسینی بالا بوده و پس از پنالتی عجیبی که در بازی با پارس به این تیم تقدیم کرد، خیلی ها خواهان حضور نیازمند در استقلال هستند، اما جالب است بدانید که در زمینه مهار شوت های به سمت دروازه، حسینی عملکرد بهتری داشته و تا اینجای فصل اول 57 بار مهار داشته در حالیکه این آمار برای نیازمند عدد 46 را نشان می دهد.
 نیازمند در 27 بازی لیگ برتر 18 مرتبه دروازه اش باز شده و حسینی 26 بار توپ را درون دروازه خود دیده است آماری که بیانگر عملکرد بهتر گلر سپاهان است. هر چند که باید پذیرفت از لحاظ کیفی و نمرات کسب شده در هر دیدار، نیازمند بهتر از حسینی ظاهر شده ولی عملکرد سنگربان استقلال نیز خوب و قابل دفاع بوده است.


شنبه قطعا روز مهمی برای دو سنگربان استقلال و سپاهان است. این دو نفر با رشید مظاهری جنگ سختی برای حضور در تیم ملی دارند. از آنجایی که به نظر می رسد علیرضا بیرانوند فعلا دروازه بان اول تیم ملی است، قطعا انگیزه های نیازمند و حسینی برای به چنگ آوردن جایگاه دوم تیم ملی بیشتر از همیشه خواهد بود.

 

1477245

 


جدای از این، حسینی می تواند با درخشش در این دیدار نشان دهد که چیزی از نیازمند کم ندارد و دروازه استقلال به فرد جدیدی نیاز ندارد و وظیفه حراست از آن همچنان بر عهده پسر شیرازی استقلال خواهد ماند. قطعا در آخرین ساعات روز شنبه، خیلی چیزها روشن می شود.

 

دیدگاه‌ها