کد خبر : 1699443 | 11 مرداد 1399 ساعت 14:27 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

او به دنبال یک پایگاه بازیکن سازی است

سیدسیروس و روز سخت دربی داغ جنوب

سرمربی سابق تیم جوانان ایران در بازگشت به لیگ برتر به دنبال هدف بزرگ خود برای بقای پارس جنوبی جم خواهد بود.

سیدسیروس و روز سخت دربی داغ جنوب

به گزارش “ورزش سه”، سیروس پورموسوی را به عنوان یکی از مربیان با دانش و آکادمیک فوتبال ایران می‌شناسیم که دوران حضورش در رده‌های مختلف و تیم‌های مختلف هم با سازندگی و کشف و پرورش استعدادهای جدید همراه بوده و هم در بحث نتیجه‌گیری توانسته موفق عمل کند و به اصطلاح نتیجه را فدای جوانگرایی نکرده است.

پورموسوی این روزها بعد از 2 سال دوری از لیگ برتر که به دلیل حضورش در تیم جوانان رخ داده بود به این رقابت‌ها برگشته و حالا در شرایطی پارس جنوبی را تحویل گرفته که این تیم برای فرار از سقوط به لیگ دسته اول می‌جنگد و البته کار راحتی در پیش ندارد چرا که 2 دیدار از 4 دیدار باقی مانده این تیم مقابل حریفان مستقیم و در بازی‌های به اصطلاح 6 امتیازی مقابل ماشین سازی و شاهین بوشهر است و دو دیدار بسیار دشوار هم مقابل فولادِ مدعی سهمیه و نفت مسجد سلیمانی است که خیلی سخت امتیاز می‌دهد و یقه بالانشینان جدول را هم گرفته است.

 

سید سیروس با کارنامه مثبتی به جم رفته و حالا که تبدیل به یک مربی سرشناس در فوتبال ایران شده او را با تاثیر مثبتش در تیم جوانان فولاد و معرفی نسل طلایی این تیم می‌شناسند و البته تاثیر و نقش پررنگش در شگفتی آفرینی با استقلال خوزستان و قهمرانی در لیگ پانزدهم و خیلی‌ها عقیده دارند نقش پورموسوی در قهرمانی این تیم اگر از ویسی سرمربی بیشتر نباشد کمتر نبوده است.

 

کما اینکه پورموسوی با دست خالی فصل بعد تیم را در لیگ حفظ کرد و با آن امکانات ناچیز به آسیا رفت و برخلاف انتظارها توانست آبروداری کرده و حتی تبدیل به شگفتی مسابقات شود چرا که همان تیمِ بدون امکانات که با بودجه اندک بسته شده بود توانست از دور گروهی صعود کند و در مرحله حذفی هم یقه الهلال گردن کلفت را گرفت و در نهایت تیم عربستانی به زحمت توانست راهی دور بعد شود.

 

1512283

 

پورموسوی در تیم ملی جوانان با 3 پیروزی در بازی های مقدماتی با اقتدار به جام ملت ها صعود کرد و این شانس را دارد مهر ماه با موفقیت در جام ملت ها یکی از چهار نماینده فوتبال آسیا در جام جهانی 2021 – اندونزی باشد و این نشان می‌دهد او تیم جوانان را در شرایط خوبی تحویل مظلومی داده است.

او حالا به عنوان یک مربی جوانِ با تجربه روی نیمکت پارس جم می‌نشیند. نیمکت داغ و خطرناکی که پرمسئولیت است و مشکلات ریز و درشتی دارد و همین دلیلی بود برای آنکه فراز کمالوند و هومن افاضلی پیش از این عطای حضور در آن را به لقایش بخشیدند و حالا به نظر می‌رسد گره کور کار پارسی‌ها به دستان پورموسوی باز خواهد شد.

 

هم پارس جم به عنوان یک سرمایه ورزشی و انسانی در فوتبال ما نیاز به بقا در لیگ برتر دارد و هم فوتبال ما به حضور امثال پورموسوی در سطح اول آن و اگر این اتفاق خوب رخ دهد و همکاری طرفین در فصل بعد ادامه پیدا کند بدون شک یک تیم قدرتمندتر از امروز در فصل آینده شاهد خواهیم بود که یاد و خاطره استقلال خوزستان را زنده می‌کند و یک فوتبال هجومی، شجاعانه و علمی را شاهد خواهیم بود.

 

امروز پارس جم در دربی حساس بوشهر باید به مصاف شاهینی برود که آن تیم هم آخرین تلاش‌هایش را برای بقا انجا می‌دهد و به هیچ وجه کار آسانی پیش روی پورموسوی و شاگردانش نخواهد بود ولی تدابیر فنی مربی پارسی ها می‌تواند راهگشای آنها برای این نبرد حساس و حیاتی باشد.

 

سیروس پورموسوی اکنون در آستانه دربی داغ جنوب، بیش از هر زمان دیگری چشم به پیروزی دوخته تا امیدها برای جمی‌ها در دستیابی به بقا افزایش یافته و آنها همچنان در لیگ برتر کار را دنبال کنند.

دیدگاه‌ها