کد خبر : 1699453 | 11 مرداد 1399 ساعت 15:12 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

مسی‌ها همچنان روی نوار خوشبختی می‌مانند؟

4+1 مدعی و سه هفته‌ای که نفس‌ها حبس می‌شود(عکس)

مسابقات لیگ یک در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات حسابی حساس و نفس گیر دنبال می شود و 5 تیم برای صعود و لیگ برتری شدن همچنان شانس دارند.

4+1 مدعی و سه هفته‌ای که نفس‌ها حبس می‌شود(عکس) 

 

به گزارش ورزش سه، التهاب و استرس در این روزها برای تیم های حاضر در لیگ دسته اول به نقطه اوج خود رسیده است. همه پس از یک فصل تلاش و ثبت خاطراتی با طعم شیرین برد و چاشنی باخت به نقطه ای رسیده اند که زمان ثمربخشیدن به تلاش ها است؛ هرچند افسوس هایی جبران ناپذیر و روزهایی تکرار نشدنی را پشت سر گذاشته اند.

 

با توجه به نتایج مدعیان در هفته سی و یکم و بازی های باقی مانده، بالای جدول پیچیده شد و تمامی بالانشینان کار سخت و مبهمی در پیش دارند. در این بین امید در اردوی پنج تیم زنده است و شانس صعود دارند.

سه هفته نفس گیر با سه دیداری که هر کدام برای تیم های مس رفسنجان، مس کرمان، آلومینیوم اراک، خوشه طلایی و نود ارومیه حکم مرگ و زندگی دارد انتظارشان را می کشد. پس از پایان هفته سی و یکم صدر جدول نارنجی ماند و روی کاغذ دو تیم استان کرمان مدعیان اصلی صعود هستند و یا مس رفسنجان به طلسم خود پایان می دهد و لیگ برتری می شود یا اینکه مس کرمان راه لیگ برتر را مجدد پیدا می کند و به دنبال خاطرات آسیایی اش می رود.

 

مس رفسنجان؛ همه چیز بر وفق مراد


از رفسنجان شروع کنیم شهری که سالهاست در لیگ دسته اول ماجراجویی می کند و در رسیدن به لیگ برتر ناکام است ولی این فصل تا اینجای کار شرایط برایشان جوری دیگر رقم خورده و همه چیز بر وفق مراد بود. محمد ربیعی سکان هدایت رفسنجانی ها را برعهده دارد و بازیکنان کلیدی نیز در اختیار دارد. محمد ربیعی تیمی ساخته که بیشتر از همه گل زده و برده تا بتواند بالاتر از تمامی تیم ها قرار بگیرد. ثبات در نیمکت تیم های لیگ یکی رایج نیست ولی با نگاهی به تیم های مدعی این موضوع کاملا به چشم می آید که حداقل تغییرات در کادرفنی آن ها صورت گرفته است. نارنجی پوشان با محمد ربیعی به سمت لیگ برتر گام برداشته اند و هفته هاست که در صدر حضور دارند همچنین چندین بازیکن مس و ارتا منهاجی دستیار ربیعی سابقه صعود به لیگ برتر را در کانامه دارند و ربیعی نیز به دنیال ثبت اولین صعود خود می باشد. پس از آغاز مجدد لیگ یک نکته منفی در تیم ربیعی این بوده که در بازی های بیرون از خانه بردی را کسب نکرده اند و از سه دیدار یک تساوی و دو باخت به ثبت رسانده اند. لازم به ذکر است که تنها یک برد تا صعود فاصله دارند. هفته آینده شاگردان ربیعی بایددر خانه از فجری پذیرایی کنند که در نیم فصل دوم بردی کسب نکرده است. سپس باید به ارومیه بروند و برابر تیمی قرار بگیرند که همیشه کار مهمانان را سخت می کنند و با جنجال های خاص خود میزبانی را بر دوش می کشند. در آخر نیز تیم بادران که شرایط خوبی دارد به عنوان آخرین حریف مس رفسنجان دیداری را با آن صورت می دهد تا فصل 98-99 به ایستگاه پایانی خود برای این صدرنشین کنونی برسد.

 

1515900


مس کرمان؛ یک قدم تا وداع با لیگ یک


تا پایان هفته سی و یکم مس کرمان دومین تیمی است که حکم صعود برای آن ها امضا شده و فاصله سه امتیازی مس با تیم بالا و پایین خود آن ها را در رده دوم جدول جا داده است. مس کرمان در بهترین روزهای خود در طول این فصل به سر می برد و 12 بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته اند و کمتر از تمامی تیم ها طعم باخت را چشیدند و ثمره آن نیز حضور همیشگی آن ها در کورس قهرمانی بود. دو تیم داماش گیلان و علم و ادب به کرمان نرفتند تا شش امتیاز به حساب کرمانی ها واریز شود اما با توجه به نتایج این دو تیم قبل و بعد از روز بازی با مس پیروزی شاگردان مجتبی حسینی دور از انتظار نبود. دو دیدار آینده مس تقابل های حساسی است یکی برابر تیمی که برای نیفتادن می جنگد و بازی دیگر مقابل تیمی که خود مدعی صعود است. یاران حسینی در حالی به مصاف نیروی زمینی می رودند که 277 دقیقه دروازه شان را بسته نگه داشته اند و به راحتی به مهاجمان رقبا اجازه گلزنی نمی دهند.  تنها یک لغزش می تواند سربازان تهرانی را راهی لیگ دسته دوم کند در سویی دیگر کرمانی ها نیز در سر سودای صعود دارند دوست ندارند این فرصت را از دست بدهند تا یک فصل دیگر برای لیگ برتری شدن انتظار بکشند. مس در هفته سی و سوم حساس ترین دیدار را برابر آلومینیم رقم خواهد زد دیدار فینال گونه ای که برنده اش می تواند به حسرت ها پایان دهد و با لیگ یک خداحافظی کند. لیگ دسته اول برای مس در تبریز به پایان خواهد رسید و تیمی که حاضر نشد به کرمان بیاید در دور برگشت در خانه باید میزبان مس باشد.

 

آلومینیوم اراک؛ در سر سودای صعود 


آلومینیوم در این فصل دو دوره متفاوت را با دو مربی تجربه کرد. این تیم شهر صنعتی اراک محمود فکری را در نیمه ابتدایی راه به خود دید. اراکی ها با فکری در نیمه های جدول جا خوش کرده بودند و فراز و نشیب های زیادی پشت سر گذاشتند و از هدف اصلی که صعود بود فاصله داشتند. در نیمه دوم راه با آمدن رسول خطیبی به سمت بالای جدول گام برداشتند و در سر سودای صعود دارند تا به حسرت چندین ساله پایان دهند. تیم رسول پاشا یازده دیدار شکست ناپذیر ظاهر شد ولی در دو دیدار متوالی شکست را تجربه کرد تا کمی از سرعت آن ها در رسیدن به منطقه سبز جدول کاسته شود. هفته گذشته موفق شدند در یک دیدار جنجالی برابر رایکا به پیروزی برسند و این برد آن ها را به کورس بازگرداند. فردا اراکی ها به مصاف ملوان می روند و ملوانان نیز برای بقا می جنگند و همین مسئله کار شاگردان خطیبی را سخت خواهد کرد. سرنوشت ساز ترین دیدار، تقابل آلومینیوم و مس در چارچوب هفته سی و سوم خواهد بود. هر دو تیم برای رسیدن به لیگ برتر تلاش می کنند و پیروز این دیدار شش امتیازی ادامه راه را برای خود هموارتر می کند. داماش گیلان آخرین حریف آلومینیوم خواهد بود و این دو تیم در ایستگاه پایانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

1515901

 

خوشه طلایی؛ از قم تا ساوه همچنان مدعی


اولین فصل حضور خوشه طلایی در رقابت های لیگ آزادگان با نتایج مطلوب آن ها همراه شد. ساوجی ها از لیگ دسته دوم به عنوان قهرمان به لیگ یک آمدند و همان کادرفنی را نیز حفظ کردند. در اوایل فصل که در قم میزبان رقبا بودند نشان دادند حرف های زیادی از همان ابتدا برای گفتن دارند حتی به صدرجدول نیز رسیدند. هرچند محسن عاشوری با این تیم نتایج قابل قبولی کسب کرد هم باشگاه و هم عاشوری تصمیم به قطع همکاری گرفتند تا محمود فکری سرمربی این تیم شود. ولی فکری پس از چند هفته حضور در ساوه راهی قائمشهر شد تا هدایت نساجی را برعهده بگیرد. مدیران باشگاه خوشه طلایی مجددا به سراغ محسن عاشوری رفتند و او را بازگرداندند. پیروزی طلایی پوشان برابر مس رفسنجان، صدرنشین مسابقات، آن ها را به صعود امیدوار کرد. سه دیدار آینده خوشه طلایی به ترتیب برابر تیم های سپیدرود، استقلال خوزستان و هوادار تهران است. آن ها باید منتظر نتایج سایر مدعیان بمانند.

 

1515902


نود ارومیه؛ صعود وابسته به اما و اگرها


نود ارومیه دومین فصل حضورش در رقابت های لیگ دسته اول را همانند فصل گذشته با وحید بیاتلو تجربه کرد. بیاتلو که چندین بار از هدایت نود استعفا داد و مجدد به این تیم بازگشت ولی اینبار پس از استعفا دیگر راه برگشت را پیش نگرفت تا هدایت این تیم به فرهاد فضلی برسد. دو دیدار از سه بازی آینده نود بیرون از خانه است و صعود آن ها وابسته به اما و اگرهای زیادی است و روی کاغذ شانس لیگ برتری شدن دارند. شاگردان فضلی ابتدا باید به تهران سفر کنند تا به مصاف بادران بروند و هفته بعد در خانه از تیم مس رفسنجان پذیرایی خواهند کرد و در هفته پایانی به جنوب می روند تا برابر استقلال خوزستان صف آرایی کنند. نود ارومیه با 52 امتیاز و اختلاف 5 امتیازی با منطقه صعود در رده پنجم قرار دارد.

 

1515903

 

از پنج تیم مدعی سه تیم مس رفسنجان و مس کرمان و آلومینیم جواز لیگ برتر در دستان خودشان است و کافیست که نتایج لازم را کسب کنند و دو تیم خوشه طلایی و نود باید منتظر نتایج تیم های بالایی جدول بمانند. شاید هرچه زودتر تکلیف تیم های صعودکننده مشخص شود و یا اینکه کار صعود به دقایق پایانی لیگ بکشد.


تهیه و تنظیم: اسماعیل بابائی‌دوست

 

دیدگاه‌ها