کد خبر : 1699524 | 11 مرداد 1399 ساعت 21:12 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال - سپاهان؛ شب اثبات یزدانی؟

در دیدار امشب و سپاهان افراد زیادی هستند که برای اثبات خود انگیزه های زیادی دارند که یکی از آنها سیاوش یزدانی است.

استقلال - سپاهان؛ شب اثبات یزدانی؟

به گزارش "ورزش سه"، بازی امشب استقلال و سپاهان از آن دیدارهایی است که هر نقطه آن را نگاه کنی، فردی را می یابی که برای دیدار امشب انگیزه های زیادی دارد. از نیمکت تیم ها گرفته تا بازیکنان درون زمین. تقریبا میشود گفت دو تیم امشب سرشار از انرژی هستند برای اثبات خودشان در فصلی که بر وفق مرادشان پیش نرفته است.


یکی از این چهره‌ها، سیاوش یزدانی است. مدافع استقلال که ابتدای فصل از همین تیم سپاهان به جمع آبی پوشان اضافه شد، امسال بازیهای زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد. علاوه بر آسیب دیدگی یزدانی، او حاشیه های زیادی را نیز به همراه داشت.


از محرومیت در اولین بازی فصل که به دلیل درگیری با شجاع خلیل زاده که در جام حذفی سال قبل داشت گرفته تا درگیری هایش در دربی رفت امسال که منجر به محرومیت یک جلسه ایش شد. جریان درگیری مامورین امنیتی ورزشگاه آزدی با او و عارف غلامی که در دربی برگشت رخ داد را نیز که حتما به یاد دارید.


اعلام خبر ابتلای یزدانی به کرونا و انتشار فیلمی از او در دوران قرنطینه که در حال اجرای حرکات موزون بود، از دیگر داستان های یزدانی در لیگ امسال بود. آخرین حاشیه مدافع بلند قامت استقلال، انتشار استوری از کارت ورود به جلسه آزمون دکترایش بود که سبب محرومیت او از کنکور امسال گردید.


اما همه این اتفاقات باعث نمی شود از عملکرد خوب یزدانی در همان بازی های کم گذشت. سیاوش در لیگ برتر امسال فقط 10 بار برای استقلال به میدان رفته و 16 بازی را به دلیل مصدومیت یا محرومیت از دست داده است.

 

1516004

 


یزدانی در این 10 دیدار، بطور میانگین در هر مسابقه 1.5 تکل موفق و دفع توپ داشته و در هر مسابقه آمار حداقل 2.5 قطع توپ را به ثبت رسانده است. نکته جالب در خصوص یزدانی، بالا بودن درصد پاس های صحیح اوست. 84 درصد از پاس های مدافع استقلال سالم به مقصد رسیده و در هر دیدار حداقل 3 نبرد هوایی موفق داشته است.


نکته جالب در مورد یزدانی کم خطا بودن این بازیکن است. با وجود اینکه یزدانی یک مدافع است اما در این فصل فقط 10 بار مرتکب خطا شده و به طور میانگین در هر دیدار فقط یکبار روی بازیکنان حریف خطا انجام داده است. نمره یزدانی در این دیدارها به طور میانگین 6.88 است که نمره خوبی به نظر می رسد.


در صورت حضور سیاوش در ترکیب استقلال و قرارداشتن کی روش استنلی یا علی قربانی در ترکیب سپاهان، یزدانی می تواند مهره قابل اعتماد مجیدی باشد و مدافع مشهدی آبی پوشان می تواند به جبران فصلی که بیشترش را به دلیل مصدومیت از دست داد، خودش را به هواداران و کادر فنی استقلال ثابت کند. بخصوص اینکه او در زمینه نبردهای هوایی موفق، آمار خوبی را به ثبت رسانده است.

 

دیدار استقلال و سپاهان امشب از ساعت 21:30 و در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به قضاوت بیژن حیدری برگزار خواهد شد.

 

جعفر احمدی

دیدگاه‌ها