کد خبر : 1699591 | 11 مرداد 1399 ساعت 22:56 | 105.8K بازدید | 0 دیدگاه

غرش ببر در ورزشگاه خالی

دیاباته ؛ کفش طلا با شماره چهل و هفت!

حالا دیگر شیخ دیاباته در کنار شهریار مغانلو در صدر جدول گلزنان لیگ برتر ایستاده است.

دیاباته ؛ کفش طلا با شماره چهل و هفت!

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار هفته بیست و هفتم، استقلال و سپاهان در یک دیدار جنجالی به مصاف هم رفتند. این بازی در دقیقه 42 به جنجال کشیده شد. جایی که وریا غفوری و امید نورافکن در یک صحنه با هم درگیر شدند که این جدال به درگیری لفظی بین دو بازیکن کشیده شد و بیژن حیدری داور مسابقه به دو بازیکن کارت زرد نشان داد. در اواخر نیمه اول، آرش رضاوند با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا استقلال نیمه دوم راه 10 نفره بازی کند.

 

 

 

1516125

 

1516126

 


در حالیکه به نظر می رسید کار استقلال برای کسب امتیاز در این دیدار سخت باشد، اما نفوذ شیخ دیاباته به قلب خط دفاع سپاهان و جدال او با شایان مصلح، منجر به سرنگونی هر 2 بازیکن شد که بیژن حیدری داور مسابقه به سود استقلال اعلام خطای پنالتی کرد.


شیخ دیاباته که خودش پنالتی را گرفته بود، پشت این ضربه ایستاد و با ضربه ای فنی و زیبا به گوشه دروازه، توانست گل اول بازی را برای استقلال به ثمر برساند. دیاباته با این گل، دوازده گله شد و در کنار مغانلو در صدر جدول گلزنان ایستاد. البته دیاباته در دقیقه 72 بازی به دلیل مصدومیت تعویض شد و جایش را به ارسلان مطهری داد.

 

نکته جالب درخصوص دیاباته، این است که از لحاظ تعداد دقایق مورد نیاز برای گلزنی، بهترین آمار را در بین گلزنان برتر لیگ برتر را داراست. شیخ تاکنون 1238 دقیقه در ترکیب استقلال به میدان رفته است و در این مدت 12 بار برای استقلال گلزنی کرده است. بطور میانگین دیاباته هر 103 دقیقه برای تیمش گل زده که بهترین آمار را در میان گلزنان برتر لیگ را داراست.


تفاوت گل امشب شیخ با 11 گل قبلی این بود که از صفر تا 100 این گل را خودش به تنهایی ساخت. در گل های قبلی، شخص دومی پایه گذار گلهای دیاباته بود اما در دیدار امشب مقابل سپاهان، خودش پنالتی گرفت و خودش نیز پنالتی را به گل تبدیل کرد.


شادی دیاباته پس از گل امشبش به سپاهان، همچون تمام دیدارهای قبلی که موفق به گلزنی شده بود، این بار  در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی نقش بست. فریاد و شادی دیاباته که توانست در این فصل سپاهان را دبل کند و در دو دیدار رفت و برگشت دروازه پیام نیازمند را باز کند.

دیدگاه‌ها