کد خبر : 1699864 | 13 مرداد 1399 ساعت 10:12 | 20.6K بازدید | 5 دیدگاه

اتفاق خوب؛ خداحافظی نساجی با چمن مصنوعی

یکی از اتفاقات بد در فوتبال ایران در سال های اخیر مصنوعی کردن زمین چمن استادیوم های شمال کشور بود. از استادیوم شهید وطنی قائمشهر گرفته تا استادیوم پوریای ولی تالش.

اتفاق خوب؛ خداحافظی نساجی با چمن مصنوعی

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم بد بدین معنی بود مدیرانی که در راس کار هستند نمی خواهند برای نگهداری و حفظ چمن طبیعی استادیوم های شمال هزینه ای را متحمل شوند و به زحمت بیافتند؛ نتیجه این شد فوتبالی که چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک در این زمین ها برگزار می شود کیفیت لازم را ندارد. هر چند که ادعا می شود چمن های نصب شده در استادیوم های شمال بهترین کیفیت را دارند. به خصوص در بازی های لیگ برتر؛ این چمن موجب مصدومیت بازیکنان نساجی و دیگر تیم های لیگ برتری هم شده است.

 

محمود فکری – سرمربی تیم نساجی بعد از پایان بازی با پرسپولیس به این نکته تلخ اشاره کرد بازیکنان نساجی هم چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی را دوست ندارند و از بازی در این زمین خسته می شوند و علاقمند هستند در چمن طبیعی فوتبال کنند.

 

حالا در یک تصمیم مهم قرار است چمن استادیوم شهید وطنی دوباره طبیعی شود. استاندار مازندران که علاقه خاصی به تیم نساجی دارد دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده و همین موجب تشکر مدیر عامل باشگاه نساجی از او شده است. علی امیری در پیامی که به همین منظور منتشر کرده این چنین گفته:« آنچه تا به امروز برای آسایش و آرامش تیم نساجی در استان مازنداران حاصل شده، محبت‌آمیز بوده است.این آرامش و موفقیت تیم نساجی جز با همدلی، وفاق و همراهی افرادی چون شما و همکاران گرانقدرتان بدست نمی‌آمد. بدین‌وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را بابت دستور حضرتعالی مبنی بر کِشت چمن طبیعی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، بعد از بازی خانگی با ذوب‌آهن در ۲۵ مردادماه امسال، ابراز می‌نماییم. باشگاه نساجی ضمن تقدیر از همراهی‌ و اقدامات انجام‌شده در مازندران، امیدوار است تا آخرین  لحظه این راه پرفراز و نشیب در کنارمان بمانید و هرچه زودتر با ساخت و ایجاد امکانات جدید، شاهد آرامش و شکوفایی روزافزون این تیم مردمی در کشور باشیم. در پایان توفیق حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسالت داریم.»

 

به خوبی می دانیم چمن مصنوعی تولید شده تا در شهرهای کویری و کم آب و جایی که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد فرش شود نه در شهرهای شمالی که سرسبز است و شرایط آب و هوایی به گونه ای است که شاهد بیشترین تراکم گیاهی در کشور هستیم.

 

دیدگاه‌ها