کد خبر : 1699867 | 13 مرداد 1399 ساعت 10:40 | 20.1K بازدید | 3 دیدگاه

پیشنهاد به سازمان لیگ :

جام حذفی؛ متمرکز در تهران، تبریز یا اصفهان

لیگ فوتبال ایران 30مرداد به پایان می رسد و سازمان لیگ چاره ای ندارد تا تکلیف قهرمان حذفی را هم خیلی زود روشن کند.

جام حذفی؛ متمرکز  در تهران، تبریز یا اصفهان

به گزارش "ورزش سه "دوشنبه شب هفته آینده با برگزاری دیدار استقلال برابر سپاهان تکلیف تیم  چهارم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام حذفی مشخص خواهد شد. قبل از این بازی پرسپولبس در ماهشهر ،تراکتور در ارومیه و نفت در مسجد سلیمان جواز کسب صعود به مرحله نیمه نهایی را دریافت کرده بودند.


در سال های قبل با توجه به وجود تماشاگران قرعه میزبانی در مراحل پایانی برای تیم ها خیلی مهم و حیاتی بود و تیم ها با این قرعه می توانستند از این موضوع بهره لازم ببرند.


در میان چهار تیم احتمالی تنها تیمی که می تواند ادعا کند بدون توجه به حضور هواداران ، تنها به جهت آب و هوایی دوست دارد از شرایط میزبانی بهره ببرد تیم نفت مسجد سلیمان است که این تیم نیز به جهت میزبانی در مرحله یک چهارم نهایی تنها در صورتی می تواند میزبان مرحله نیمه نهایی شود که استقلال برابر سپاهان پیروز شود ،در قرعه کشی با استقلال روبرو شود و در ادامه با توجه به میزبانی هر دو تیم در مرحله قبل در قرعه کشی میزبانی هم برنده شود که احتمال آن بسیار کم می باشد.


از میان چهار تیم نیمه نهایی حداقل دو تیم پرسپولیس و یکی از دو تیم سپاهان و استقلال قطعا حضور دارند که می بایست از 24شهریور رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنند.


شرایط آب و هوایی تهران ،اصفهان و تبریز نیز این روزها بشدت گرم است و برای تیم ها مکان برگزاری آن با توجه به عدم حضور تماشاگران تفاوتی نخواهد داشت.


سازمان لیگ در صورت عدم برکزاری فینال در روز ششم شهریور از هفتم تا یازدهم شهریور به جهت ایام شهادت سالار شهیدان شرایط برگزاری فینال را ندارد و بعد از آن هم تیم ها زمان کافی برای آمادگی مطلوب با  یاران جدید را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا به میزان کافی ندارند.


به نظر می رسد بهترین تصمیم برای  سازمان لیگ قبل از برگزاری مرحله نیمه نهایی انتخاب  یکی از سه شهر تهران ،اصفهان و یا تبریز به صورت  قرعه کشی باشد .هر سه شهر یاد شده  حداقل دو ورزشگاه مناسب برای برگزاری رقابت ها دارند  تا تیم ها بدون سفر و به صورت متمرکز مرحله نیمه نهایی را سوم شهریور و فینال رقابت ها را ششم شهریور برکزار کنند .این تصمیم باعث می شود تا  توان جسمی تیم ها در رفت و آمد بیشتر هدر نرود و همچنین فرصت کافی برای آمادگی هر چه بیشتر  تیم های  شرکت کنتده  در لیگ قهرمانان آسیا فراهم باشد،ضمن اینکه قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی تکلیف فصل 99_98فوتبال ایران مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها