کد خبر : 1699907 | 13 مرداد 1399 ساعت 14:35 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

صدر جدول لیگ تشریفاتی خواهد شد؟

مس کرمان و لیگ برتر؛ یک برد فاصله است!

شاگردان مجتبی حسینی در آستانه صعود به لیگ برتر قرار گرفته‌اند و پیروزی در دوئل شش امتیازی برابر آلومینیوم می‌تواند حکم صعود آنها را امضا کند.

مس کرمان و لیگ برتر؛ یک برد فاصله است!

به گزارش "ورزش سه" یکی از پیروزی‌های دراماتیک رقابت های سی و دوم لیگ یک شب گذشته در ورزشگاه الغدیر تهران دنبال شد؛ جایی که شاگردان مجتبی حسینی موفق شدند از شکست یک گله برابر نیروی زمینی فرار کرده و با ثبت کامبک، جشن پیروزی خود را به پا کنند تا یک گام دیگر به صعود دوباره به لیگ برتر نزدیک‌تر شوند. حالا مسی‌ها برای امضای حکم صعود خود، فقط به یک برد دیگر نیاز دارند، برد در دیداری شش امتیازی برابر آلومینیوم اراک.

 

کم‌تر به خاطر داریم که هفته پایانی رقابت‌های لیگ یک بدون جذابیت و به صورت تشریفاتی میان مدعیان صعود به لیگ برتر دنبال شود اما در لیگ امسال این احتمال وجود دارد؛ چرا که هفته آینده و در دیدار ماقبل پایانی رقابت های لیگ دسته اول در دوئلی شش امتیازی در ورزشگاه باهنر کرمان، شاگردان مجتبی حسینی و رسول خطیبی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

برد مسی‌ها صعود آن‌ها به لیگ برتر را مسجل می‌کند و می‌تواند در صورت بقا گل گهر در لیگ نوزدهم، تعداد سهمیه‌های استان کرمان در لیگ بیستم را به عدد سه برساند که یک اتفاق تاریخی در فوتبال ایران به شمار می‌آید؛ اما تساوی یا پیروزی آلومینیوم می‌تواند هیجان را در هفته پایانی لیگ یک به اوج برساند.

 

1514574

 

تساوی دو تیم مس و آلومینیوم، شاگردان حسینی را 61 امتیازی و اراکی‌ها را 58 امتیازی می‌کند؛ با این حال تفاضل گل آلومینیوم بهتر از مس کرمان است اما دیدار مسی‌ها با علم و ادب از پیش سقوط کرده به لیگ دو در هفته پایانی باعث شده تا کسب یک امتیاز از دیدار شش امتیازی با آلومینیوم هم مسی‌ها را به لیگ برتر برساند.

اما شکست مس برابر آلومینیوم شرایط را در بالای جدول جذاب می‌کند؛ چرا که شاگردان خطیبی هم امتیاز با مس کرمان 60 امتیازی می‌شوند و با تفاضل بهتر جایگاه دوم را برای خود تصاحب می‌کنند و سرنوشت در هفته پایانی به تفاضل گل کشیده خواهد شد.

 

البته در این معادلات خوشه طلایی ساوه 56 امتیازی را هم نباید نادیده گرفت چرا که شاگردان عاشوری با عبور از استقلال خوزستان و هوادار تهران می‌توانند 62 امتیازی فصل را به پایان برسانند اما لیگ برتری شدن آن‌ها در گرو باخت مس کرمان و آلومینیوم اراک در هفته پایانی است که با توجه به دیدارهای رو در روی این دو تیم بعید به نظر می‌رسد تا شانسی حداقلی را ساوجی‌ها برای لیگ برتری شدن داشته باشند.

با این اوصاف بار دیگر باید گفت که پیروزی مس کرمان برابر آلومینیوم می‌تواند صعود شاگردان حسینی به لیگ برتر را قطعی کند و هفته پایانی رقابت های لیگ یک را برای تیم های بالانشین جدول تشریفاتی کند.

دیدگاه‌ها