کد خبر : 1699912 | 13 مرداد 1399 ساعت 15:01 | 16.5K بازدید | 4 دیدگاه

سپاهان قهرمان 45دقیقه‌ای(گزارش)

اگر فوتبال نیمه دوم نداشت الان سپاهان صدرنشین لیگ بود!

سپاهان قهرمان 45دقیقه‌ای(گزارش)

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ، سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل مقابل تیم 10نفره استقلال شکست خورد تا شانس‌هایش برای کسب سهمیه آسیا تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. زردپوشان که نیمه اول را مقابل میزبان 11نفره خود بدون گل به پایان رسانده بودند در نیمه دوم مقابل حریف 10نفره 2بار دروازه‌شان باز شد. این سناریویی است که در این فصل بارها و بارها برای سپاهان رخ داده و تیم قلعه‌نویی در نیمه مربیان عملکرد خوبی نداشته است. 


آمارها نشان می‌دهند سپاهان در نیمه دوم بازی‌هایش 20درصد کمتر از نیمه اول گل می‌زند و در عوض 225درصد بیشتر گل می‌خورد! سپاهان در نیمه اول بازی‌هایش فقط 4 گل خورده، اما در نیمه دوم 13بار دروازه‌اش باز شده است.


 این تیم به همراه پارس‌جنوبی تنها تیم‌هایی هستند که تعداد گل‌هایشان در نیمه دوم کمتر از نیمه اول است. برای آنکه تجسم بهتری از موضوع داشته باشید و به عمق فاجعه پی ببرید، کافی است به این نکته توجه کنید که اگر فوتبال 45دقیقه بود و فقط نتایج نیمه اول مورد محاسبه قرار می‌گرفت الان سپاهان بالاتر از همه تیم‌ها در صدر جدول قرار داشت و حتی شکست 3 بر صفر مقابل پرسپولیس هم این تیم را پایین نمی‌کشید.  محاسبه نتایجی که در نیمه‌ اول بازی‌ها به‌دست آمده، جدولی را شکل می‌دهد که سپاهان با 51 امتیاز در صدر آن می‌ایستد و پرسپولیس و استقلال با 48 و 44 امتیاز تیم‌های دوم و سوم این جدول هستند، اما همین جدول 45دقیقه‌ای اگر براساس نتایج نیمه دوم تنظیم شود سپاهان تا نیمه پایین جدول سقوط می‌کند و تنها با 32امتیاز در رتبه دهم جدول قرار می‌گیرد. 

 

1516554


این افت وحشتناک در فاصله دو نیمه، همان پاشنه آشیلی است که در این فصل به تیم قلعه‌نویی لطمه زده و آنها را از رقبا عقب انداخته است. در عوض پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور به‌ترتیب بهترین تیم‌های نیمه مربیان بوده‌اند و در 45دقیقه دوم بازی‌ها بهترین نتایج را گرفته‌اند. پرسپولیس در 27بازی 15بار نیمه مربیان را برده و با 54امتیاز قاطعانه در صدر جدول نیمه دوم است.


استقلال(43)، فولاد(42)، تراکتور(39) و شهرخودرو(38) در رتبه‌های بعدی هستند. جالب است بدانید عملکرد سپاهان در نیمه دوم بازی‌ها حتی از پیکان و ماشین‌سازی هم ضعیف‌تر بوده است. دلیل این افت وحشتناک، چه شرایط فیزیکی بازیکنان باشد و چه برتری تاکتیکی مربیان حریف، امیر قلعه‌نویی باید برای فصول آینده فکر عاجلی برای آن بکند تا بتواند دوباره در صف مدعیان قهرمانی حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها