کد خبر : 1699928 | 13 مرداد 1399 ساعت 15:51 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

عملکرد فدراسیون‌ها امتیازبندی می‌شود

علی‌نژاد: هندبال انتظارات را برآورده نکرد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: هندبال در این سالهای اخیر شرایط خوبی نداشته و انتظارات را برآورده نکرده است.

علی‌نژاد: هندبال انتظارات را برآورده نکرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هندبال اظهار داشت: هندبال در این سال‌های اخیر شرایط چندان خوبی نداشته است. این رشته نسبت به رشته‌های توپی دیگر عقب مانده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند و ارزیابی ما نیز این موضوع را نشان می‌دهد. این شرایط پیش آمده دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم ثبات مدیریتی است.

وی افزود: هندبال در ایران بسیار ریشه‌دار است و پاکدل نیز از زمانی که به فدراسیون آمده قدم‌های خوبی برداشته هرچند که فدراسیون را در شرایط مناسبی تحویل نگرفت. اگر بخواهیم مدیریت پاکدل را ارزیابی کنیم باید 4 سال به او وقت بدهیم به خصوص اینکه شرایط کرونا نیز در چند ماه اخیر گریبانگیر ورزش بوده و عملا همه مسابقات را به تعطیلی کشانده است. مسیر هندبال مسیر خوبی است اما تا به ثمر برسد زمان نیاز دارد. ما باید یاد بگیریم با شرایط کرونا کنار بیاییم و از کارها عقب نمانیم.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی سه رکن دارد گفت: اولین رکن ورزشکار است و ما باید سعی کنیم که ورزشکار خوب تربیت کنیم که این موضوع با استعدادیابی همیشگی و پایش آنها صورت می‌گیرد. در حوزه ملی نیز باید عدالت را در انتخاب ورزشکاران داشته باشیم. رکن دیگر داشتن مربی خوب است. اگر ورزشکار خوب داشته باشیم و نتوانیم به آنها آموزش درست بدهیم نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم ورزشکاران ما پیشرفت کنیم. رکن سوم پشتیبانی و تدارکات است که باید در کنار دو رکن دیگر وجود داشته باشد و این مثلث در صورتی کارساز خواهد بود که به هر سه مورد توجه کافی شود.

 

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما یک مکانیزم را برای فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم که آن را عملی می‌کنیم. مبنای پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها ارزیابی عملکرد آنها خواهد بود و هر فدراسیونی که عملکرد بهتری داشته باشد در حوزه قهرمانی قطعا بودجه بیشتری نیز دریافت می‌کند. عملکرد فدراسیون‌ها امتیازبندی می‌شود و براساس امتیازی که دریافت می‌کنند می‌توانند بودجه از وزارت ورزش و جوانان بگیرند. قصد ما این است کسانی که در چارچوب حرکت می‌کنند مورد توجه قرار بگیرند.

 

وی ادامه داد: مجموعه کادر جدید فدراسیون هندبال در راه درستی حرکت می‌کند و تبریک می‌گویم به خانواده هندبال که پاکدل را انتخاب کردند. او یک مدیر جوان و دارای ظرفیت کاری بالایی است. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هندبال بتواند روزهای بهتری را در آینده داشته باشد و زودتر به شرایط عادی برگردد. باید به گونه‌ای کار پیش برود که همه برنامه‌های فدراسیون عملی شود. قطعا مجموعه ورزش در روزهای پساکرونا کار سخت‌تری در پیش دارند.

دیدگاه‌ها