کد خبر : 1699972 | 13 مرداد 1399 ساعت 20:25 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

محو گل مرد محبوب کروات‌ها با چیپ یحیی!

۱۶سال از دیدار تلخ ایران و چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، گل سید محمد علوی و چیپ‌ گل‌محمدی می‌گذرد.

محو گل مرد محبوب کروات‌ها با چیپ یحیی!

به گزارش "ورزش سه"، سیزدهم مرداد سال ۱۳۸۳ برای فوتبال ایران روز تلخی است، دیدار تیم ملی ایران برابر چین در جام ملتهای آسیا ۲۰۰۴ که اتفاقات عجیب و دیدنی در آن افتاد و هنوز هم از آن یاد می‌شود. تیکه کلام: چه وقت چیپ زدن بود آقای گل‌محمدی! شاید مهم‌ترین خاطره آن بازی بود.

 

اتفاقی که کمتر از آن دیدار به یاد می‌آید، تک گل آن دیدار بود که سید محمد علوی با یک بغل‌پای دیدنی روی پاس علی کریمی به ثمر رساند. سید محمد علوی که مرد محبوب مربیان کروات برانکو ایوانکوویچ، لوکا بوناچیچ، وینگو بگوویچ به حساب می‌آمد و در حضور بازیکنان نام‌آشنای و بزرگ در میانه میدان تیم ملی هنرنمایی می‌کرد. وی به همراه حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی مفرد، ابراهیم میرزاپور و ناجی بداوی نسل طلایی فولاد به حساب می‌آمدند.

علوی که بیش اژ ۵۰ بازی ملی دارد، علاوه بر این گل به چین، یک گل به لیبی در تیم بزرگسالان و همچنین یک گل در تیم‌ملی امید بازهم به چین در کارنامه دارد. علوی که فصل قبل سرمربی استقلال خوزستان بود، سرمربی‌گری در کارون خرمشهر و قهرمانی با این تیم در لیگ دو را در کارنامه دارد. او هم اکنون به عنوان مدیر تیم در فولاد فعالیت می‌کند که این مسئولیت را به واسطه رفاقت با جواد نکونام و احترام به باشگاه فولاد و سعید آذری قبول کرده‌است.

 

از آن دیدار تلخ و دراماتیک علاوه بر سید محمد علوی، جواد نکونام که با سر بانداژ شده در میانه زمین مشخص بود و حسین کعبی مدافع راست ریز نقش هم‌اکنون در کادر تیم فولاد حضور دارند.

دیدگاه‌ها