کد خبر : 1700006 | 14 مرداد 1399 ساعت 08:37 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

نظری‌افشار: تیم ملی والیبال مربی خوب خارجی می‌خواهد

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: به نظر من برای موفقیت تیم‌ ملی نیازمند یک‌ مربی خوب خارجی هستیم، اما بعد از المپیک‌ می‌توان از مربیان داخلی استفاده‌کرد.

نظری‌افشار: تیم ملی والیبال مربی خوب خارجی می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فرهاد نظری‌افشار در مورد قرارداد این فصل خود با تیم هورسان رامسر، توضیح داد: چند سالی با سرمربی خوب این تیم آقای بابازاده همکاری داشته و در مورد همکاری با این تیم نیز صحبت مختصری با بنده داشتند که از اهداف و نفراتی که به این تیم آمده‌اند اینگونه برداشت کردم که می‌توانم به این تیم در حد توانم کمک کنم. همه تلاش ما در وهله اول حفظ سهمیه رامسر و در ادامه راهیابی به جمع هشت تیم پایانی است. این موفقیت با توجه به بازیکنان جوان و انگیزه بالای نفرات تیم نیز دور از دسترس نیست، خیلی‌ از نفرات این تیم دوست دارند در لیگ دیده و معرفی شوند، چرا که برای اولین بار در این سطح از مسابقات والیبال ‌کشور حضور خواهند داشت. 

او درباره انتخاب کادرفنی جدید تیم ملی والیبال نیز گفت: یکبار هم قبلا گفته‌ام که در حال حاضر موافق سرمربی خارجی درجه یک هستم، اما بعد از المپیک جا دارد که از مربیان خوب ایرانی استفاده کنیم. ما مربیان ایرانی قابلی داریم که می‌توانند موفق باشند، اما الان ترجیح می دهم که یک مربی خوب خارجی در راس تیم باشد. اما برای بعد از المپیک  مربیانی ایرانی داریم که می‌توانند تیم ملی را به خوبی هدایت کنند، بهتر از آن است که با مربیان درجه دو و سه خارجی که سطحشان از مربیان داخلی ما پایین‌تر است، ارز را از کشور خارج کنیم.

 

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران، درباره نحوه پیگیری تمرینات تیم هورسان رامسر، اظهار کرد: تقریبا ۴۰ روزی است که با حالت قرنطینه و مراقبت‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت اعلام کردند تمرینات تیمی خود را پیش می‌بریم. سه روز پیش هم تست کرونا دادیم که خوشبختانه اعضای تیم، کادرفنی و همه نفراتی که کنار تیم بودند سالم هستند. کمپی که در آن تمرین داریم کمپ تیم ملی در رامسر است و هیچ تیمی جز هورسان در آن تمرین نمی‌کند. بخشی از تمرینات هم در ساحل پیگیری می‌شود و شرایط بدنی خوبی داریم که روز به روز در حال پیشرفت است. از دو سه روز گذشته هم تمرین با توپ را شروع کرده‌ایم.

او با تمجید از حمایت مسئولان و مردم شهر رامسر از تیم هورسان، گفت: امیدوارم با حمایت‌های پیشکسوتان، مردم و عوامل تیم هورسان رامسر که بنده شخصا تا کنون چنین جو همدلی را ندیده بودم، به اهداف مد نظر برسیم. همه عوامل پشت این تیم هستند که بدون حاشیه کار می‌کنند و ان‌شاءالله رامسر بتواند این سهمیه را حفظ کرده و برای فصل‌های بعد هم اسپانسرهای بیشتری را در اختیار بگیرد. 

 

نظری‌افشار درباره تاثیر تعطیلی طولانی مدت والیبال بر روی لیگ امسال  بخاطر بیماری کرونا نیز گفت: اگر از این دید نگاه کنیم تعطیلی برای کل جامعه والیبال و ورزش در جهان بود و نمی‌شود بگوییم که مختص ایران است. حال به هر شکلی که بود این اتفاق در جهان افتاد و خیلی از بازیکن‌ها به ناچار در داخل خانه‌ها به صورت انفرادی تمرین کردند. بنده هر کدام از دوستانی که در فضای مجازی پیگیرشان هستم را می‌دیدم، ‌همه در حال تمرین به صورت انفرادی بودند. الان نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه مردم خیلی نمی‌توانند برای تماشای مسابقات به سالن‌ها بیایند وجود دارد، اما محاسنی هم برای اسپانسرها دارد که پخش زنده بیشتر می‌شود. هم عیب دارد و محاسن که ما روی مثبت موضوع را نگاه می‌کنیم تا ان‌شاءالله والیبال ایران رو به پیشرفت حرکت کند.

دیدگاه‌ها