کد خبر : 1700023 | 14 مرداد 1399 ساعت 10:35 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم باشگاه‌ها به جوانان اعتماد بیشتری کنند

مظلومی: برگزاری اردو در این شرایط بسیار سخت است

سرمربی تیم جوانان ایران معتقد است اگر باشگاه‌ها به بازیکنان جوان خودشان اعتماد کنند و میدان بدهند در واقع موجب تقویت تیم های ملی خواهند شد.

مظلومی: برگزاری اردو در این شرایط بسیار سخت است

به گزارش "ورزش سه" پرویز مظلومی در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال پیرامون اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: «خوشبختانه شرایط خوبی در اردوی آماده‌سازی داریم و امکانات لازم از هر جهت فراهم است. تلاش کردیم از نظر آمادگی جسمانی بازیکنان را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم و تمرینات در دو نوبت صبح و بعدازظهر دنبال می‌شود. بعضی از بازیکنان از نظر بدنی شرایط خوبی داشتند چون در تمرینات باشگاهی به آمادگی مطلوب و شرایط مسابقه رسیدند اما بعضی از نفرات عقب بودند و حالا وضعیت بهتری پیداکرده‌اند. شرایط زمین مرکز ملی مناسب است همچنین از امکانات مجموعه پک هم به‌خوبی استفاده کردیم. جا دارد از حمایت فدراسیون فوتبال، همکاری عوامل مرکز ملی همچنین کمیته پزشکی هم تشکر کنیم که نهایت همکاری را داشته اند و شرایط لازم را فراهم کردند. »


سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان همچنین اضافه کرد: «به هر ترتیب برگزاری اردو در این مقطع بسیار سخت است. طبیعتا لازم است برنامه‌های تفریحی و مناسبی برای تیم در نظر بگیریم که بازیکنان جوان در اردوها خسته نشوند اما شرایط خاص حاصل از بیماری کرونا وضعیت را بسیار دشوار کرده و ما هم تلاش می کنیم اردوها طولانی مدت نباشد و با چند روز استراحت بازیکنان بتوانند در کنار اعضای خانواده خودشان هم حضور پیدا کنند و دوباره به اردو برگردند.»


مظلومی با اشاره به حضور برخی از بازیکنان تیم ملی جوانان در مسابقات باشگاهی نیز گفت: «اگر باشگاه‌ها به بازیکنان جوان خودشان اعتماد کنند و میدان بدهند در واقع موجب تقویت تیم های ملی خواهند شد. ما هم در صورتی که بدانیم باشگاه از بازیکن استفاده می‌کند با کمال میل اجازه می‌دهیم به اردوی تیم های باشگاهی خودشان بروند، در بازی ها حاضر باشند و پس از مسابقه به اردوی تیم ملی بازگردند و درخواست ما همین است که به این بچه ها که شایستگی‌های زیادی دارند اعتماد کنند و میدان بدهند. اینکه بازیکن در شرایط مسابقه قرار بگیرد از نظر ما بهترین اتفاق است و از نظر آمادگی فنی همچنین روحی بازیکن را به سطح مطلوب می‌رساند. به هر ترتیب همانطور که باشگاه‌ها با ما تعامل دارند ما هم سعی می‌کنیم این همکاری دوجانبه باشد.»


سرمربی تیم ملی جوانان به اهمیت برگزاری بازی های تدارکاتی اشاره‌کرده و اظهار داشت: برگزاری بازی تدارکاتی خصوصا در همین رده سنی و با تیم های ملی دیگر کشورهای آسیایی بسیار مهم و تأثیرگذار است. ما قطعا به چنین مسابقاتی نیاز داریم اما شرایط کرونا برای همه کشورها مشکلات زیادی ایجاد کرده و امکان رفت‌وآمد بسیار سخت شده با این وجود فدراسیون رایزنی های لازم را انجام می‌دهد و امیدواریم فرصتی برای انجام مسابقات بین‌المللی ایجاد شود اما فعلا تلاش می کنیم در هر اردو چند مسابقه تدارکاتی با باشگاه‌ها داشته باشیم تا آمادگی تیم را مورد ارزیابی قرار بدهیم.


مظلومی در خصوص میزان شناخت کادر فنی از حریفان تیم ملی جوانان نیز گفت: «تیم ما قبلا برابر ازبکستان در مسابقات کافا به میدان رفته همچنین دو بازی تدارکاتی برابر اندونزی انجام داده که فیلم این بازی ها را تهیه‌کرده‌ایم و حریفان را مورد آنالیز قرار می‌دهیم. همچنین اگر مسابقه تدارکاتی دیگری هم انجام بدهند تلاش می کنیم فیلم آن بازی ها را دریافت کنیم.»


وی در پایان اظهار داشت: «مسئله مهم و امیدوارکننده برای همه ما انگیزه بسیار خوب و تلاش بازیکنان است که با تمام وجود در تمرینات کار می کنند و می‌خواهند بالاترین میزان آمادگی را به نمایش بگذارند. این اتفاق بسیار مثبت و خوبی است. جا دارد از زحمات بازیکنان و همکارانم در کادر فنی تشکر کنم که در این موقعیت زحمت می‌کشند تا بهترین کارایی را داشته باشیم و امیدوارم در فرصت کوتاه باقیمانده بتوانیم تیم را به آمادگی مطلوب برای حضور در این مسابقات برسانیم.»

دیدگاه‌ها