کد خبر : 1700087 | 14 مرداد 1399 ساعت 16:52 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی گارانتی می‌دهد ویروس داخل اردو نیاید؟

بنا: شاید لیگ برگزار شود؛‌ حتی اگر من موافق نباشم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما از خدا می خواهیم شرایط کشور بهتر شود تا بتوانیم مسابقات را هم برگزار کنیم.

بنا: شاید لیگ برگزار شود؛‌ حتی اگر من موافق نباشم

به گزارش "ورزش سه"، محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنان یکی از مخالفان برگزاری مسابقات کشتی در زمان شیوع ویروس کرونا است و می‌گوید تا اتحادیه جهانی تاریخ قطعی مسابقات جهانی را تایید نکند، نمی توان اردو یا مسابقه ای برگزار کرد.


او امروز در حاشیه حضور اهالی کشتی در طرح کمک مومنانه در خانه کشتی، در جمع خبرنگاران به صحبت پرداخت.


شاید لیگ برگزار شود؛‌ حتی اگر من موافق نباشم


من در مصاحبه های قبلی خود گفته بودم که موافق برگزاری لیگ نیستم. با این حال شاید لیگ برگزار شود؛ حتی اگر بگویند محمد بنا موافق نیست. البته مساله موافقت یا مخالفت نیست. لیگ تنها منبع درآمد کشتی‌گیران است اینکه برگزار شود یا نه به تصمیمات وزارت بهداشت بستگی دارد. من قبل از این هم دوست داشتم کشتی‌گیر درگیر تیم ملی باشد تا لیگ، اما نمی‌شود از مساله مالی و درآمد کشتی‌گیران چشم پوشی کرد.

 
فکر نمی کنم مسابقات جهانی برگزار شود


فعلا هیچ برنامه‌ای مشخص نیست؛ حتی برنامه رقابت های جهانی. فعلا یک تاریخ تقریبی و احتمالی در آذرماه اعلام کردند. در نیمه دوم مردادماه اتحادیه جهانی یک جلسه دیگر دارد. من فکر نمی‌کنم مسابقات جهانی برگزار شود. صربستان اگر گفته من مسابقات را برگزار می کنم؛ کشور آقای لالوویچ است. او به مسائل انتخاباتی‌اش فکر می‌کند تا رای بیاورد.


باید تاریخ دقیق بدهند تا اردوها را شروع کنیم


اگر بخواهند رقابت‌ها را برگزار کنند؛ باید برای اردو و انتخابی تمهیداتی در نظر بگیریم. من سرمربی اگر می‌خواهم کشتی‌گیر را روی تشک بیاورم، باید تاریخ دقیق مسابقات را بدانم. نمی‌توانم به کشتی‌گیر بگویم که فشار بیاور یا نیاور. اگر ما بخواهیم 2 ماهه آماده شویم؛ این مساله برای بقیه دنیا هم هست. برخی می‌گویند مثلا ترکیه کشتی‌گیرانش را به ارتفاع هزار متری برده. الان روسیه و ارمنستان هم کشتی‌گیرانش را به اردو برد و تست‌هایشان مثبت شد. به هر حال از نظر من برگزاری اردو و مسابقه خطرناک است.


هر کشوری بر اساس شرایط خودش تصمیم می گیرد


این فکر را کنید که در فصل سرما شرایط بدتر هم بشود. شاید اصلا المپیک هم برگزار نشود. ما باید تمام این احتمالات را در نظر بگیریم. شرایط هر کشوری فرق می کند. آلمان مثلا 200، 300 هزار نفر کرونایی داشته، اما فقط 5 هزار نفر فوت کردند. برای ایران تعداد کرونایی ها به 300 هزار نفر هم نرسیده، اما 17، 18 نفر جان خودشان را از دست دادند. تمام استان های ما در وضعیت قرمز قرار دارند. مثلا هندوستان تمام رقابت های خود در سال 2020 را لغو کرد. بنا بر شرایط هر کشور تصمیم گیری می شود. ما از خدا می خواهیم شرایط کشور بهتر شود تا بتوانیم مسابقات را هم برگزار کنیم.


چه کسی گارانتی می‌دهد ویروس داخل اردو نیاید؟


وقتی وزارت بهداشت هنوز اجازه بازگشایی باشگاهها را هم نداده، ما باید چه کار کنیم؟ چه کسی می تواند گارانتی بدهد که اصلا کشتی گیران نه، یک نفر از اعضای تدارکات مثل آشپز و یا عوامل تیم به این ویروس مبتلا نباشد؟ البته بیرون ماندن کشتی گیران هم خطرهای خودش را دارد. کلا مساله پیچیده ای است که باید روی آن بنشینیم و فکر کنیم. مهمترین مساله این است که اتحادیه جهانی باید به ما تاریخ مسابقات را بدهد.

دیدگاه‌ها