کد خبر : 1700116 | 14 مرداد 1399 ساعت 18:40 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

مثل 16‌سال پیش شور و اشتیاق دارم

جلالی: مگر فقط مربیان موفق باید انتقاد کنند؟

هر تیمی که می‌خواهد در آینده ثبات داشته باشد و به چنین موفقیت مهمی برسد، باید پرسپولیس را زیرنظر بگیرد. پیشرفت یک تیم دلایلی دارد که می‌توان در تیمی مثل پرسپولیس آنها را دید.

جلالی: مگر فقط مربیان موفق باید انتقاد کنند؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ،مجید جلالی پیش از تعطیلات لیگ به‌خاطر کرونا، نتایج خوبی با گل‌گهر می‌گرفت اما در شروع مجدد لیگ در مسیر ناکامی گام برداشت و تا آستانه کناره‌گیری از سرمربیگری این تیم هم پیش رفت. حالا جلالی پس از نیامدن مهاجری به سیرجان و ابقا‌شدن در سمتش، توانسته شرایط گل‌گهر را تغییر دهد. پس از امتیاز‌گرفتن جلالی از شاگرد سابقش و امیدوار‌شدن به بقا در لیگ برتر، گفت‌و‌گویی  با او داشتیم.

 

 از بازی با فولاد و گرفتن یک‌امتیاز شروع کنیم که امیدهای گل‌گهر برای بقا در لیگ برتر را بیشتر کرد.
من بعد از بازی گفتم که این یک امتیاز به درد تیم ما خواهد خورد. بازی خیلی سنگین و فشرده‌ای بود و فولاد نتوانست کوچک‌ترین موقعیتی روی دروازه ما ایجاد کند. به هر حال از وضعیتی که تا چند هفته پیش داشتیم، فاصله گرفته‌ایم ولی برای بقا باید به یک اطمینان صددرصدی برسیم. برای بقا باید نفت را ببریم و کار را تمام کنیم.


 از کار‌کردن در گل‌گهر بگویید. به‌نظر تا اینجا تجربه سختی بوده است.
در مورد این موضوع در آینده بهتر می‌توانم صحبت کنم.


 چرا در یک مقطع تصمیم به استعفا گرفتید؟
من باشگاه گل‌گهر را دوست دارم و در حوزه مدیریت افرادی در باشگاه هستند که برای آنها احترام خاصی قائلم. من تصمیم به استعفا گرفتم تا دست مسئولان باشگاه برای تغییر باز باشد، ولی در نهایت وقتی دیدم که باشگاه به من اعتماد دارد، با شوق و انگیزه بیشتری برگشتم و کارم را ادامه دادم.


 ولی باشگاه گل‌گهر برای رضا مهاجری بلیت هم گرفته بود که به سیرجان بیاید و هدایت تیم را بر عهده بگیرد.
باور کنید من از این اتفاقات کاملا بی‌اطلاع هستم. من استعفا دادم و دیگر چیزی را هم پیگیری نکردم ولی 2روز بعد رئیس هیأت مدیره باشگاه با من تماس گرفت و گفت که با استعفای من موافقت نشده است.


 در آن مقطع که نتایج خوبی نگرفتید، تیم یکباره وارد حاشیه شد و حتی گفته می‌شد که کنترل تیم از دست شما خارج شده است.
اصلا اینطور نیست و کنترل تیم از دست من خارج نشده بود. تیم در 3بازی نتیجه نگرفته بود و من هم می‌خواستم دست مسئولان را باز بگذارم.


 پس از ناکامی‌های گل‌گهر بحث انتقادات شما از مربیان خارجی بازهم داغ شد و خیلی‌ها با این موضوع شوخی کردند. با این اتفاق به نوعی نقدهای مجید جلالی از خارجی‌ها زیر سؤال رفت.
اینکه فقط مربیان خوب با نتیجه‌گیری موفق، حق انتقاد‌کردن داشته باشند، اصلا درست نیست. مگر فقط مربیانی که خوب نتیجه می‌گیرند باید انتقاد کنند؟ تیم ما در چند هفته نتیجه نگرفت و این در حالی است که قبل از تعطیلی مسابقات شرایط خوبی داشتیم. وقتی تیم چند هفته نتیجه نمی‌گیرد، برخی فرصت لازم را برای انتقاد‌کردن پیدا می‌کنند. به هر حال، این نظری است که آنها دارند و من هم باید کار خودم را انجام دهم. نقد کردن همیشه در فوتبال وجود دارد و هر فردی می‌تواند نظر خودش را بدهد.

 

 

1507314

 


 قرار است فصل بعد هم در گل‌گهر بمانید؟
تمام تمرکز ما این است که 3بازی پایانی به اتمام برسد و پس از آن باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.


 16سال از آن روزهایی که مربی جوانی بودید می‌گذرد و حالا گرد پیری هم تا حدودی روی صورت شما نشسته است. گذر  این سال‌ها برای شما چطور بود؟
زمان متوقف نمی‌شود و همیشه کار خودش را انجام می‌دهد. من از آن روزها خاطرات خوبی دارم و هنوز هم احساس می‌کنم که شوق و انگیزه 16سال پیش برای رسیدن به موفقیت در من وجود دارد تا آن روزها را تکرار کنم. من برای فوتبال و کارم روزی 12ساعت وقت می‌گذارم و همکارانم این را می‌بینند. مربیگری یک شغل پرفشار است و خیلی‌ها نمی‌دانند وقتی یک مربی انتظار شروع یک مسابقه را می‌کشد، چه لحظات سختی دارد.


 تا چه زمانی قصد دارید مربیگری کنید؟
تا زمانی‌که احساس کنم مفید هستم و می‌توانم در این فوتبال کارهای مهم و مثبتی انجام دهم. من هنوز رویاها و اهدافی دارم که در فوتبال به آنها نرسیده‌ام.


 در مورد چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
هر تیمی که می‌خواهد در آینده ثبات داشته باشد و به چنین موفقیت مهمی برسد، باید پرسپولیس را زیرنظر بگیرد. پیشرفت یک تیم دلایلی دارد که می‌توان در تیمی مثل پرسپولیس آنها را دید.

دیدگاه‌ها