کد خبر : 1700129 | 14 مرداد 1399 ساعت 19:24 | 37.8K بازدید | 0 دیدگاه

جادو روی چاله چوله های آزادی 

عجیب‌ترین گل کریمی در فصل پرحادثه پرسپولیس

در میان اتفاقات یکی از پرحادثه ترین فصل های پرسپولیس در رقابت های فوتبال ایران ، گل علی کریمی به سایپا هنوز هم مثل الماس می درخشد.

عجیب‌ترین گل کریمی در فصل پرحادثه پرسپولیس

به گزارش" ورزش سه" جالب است که  کمترین اخبار و اطلاعات از پرسپولیس در قصب 79/80 در فضای اینترنت موجود است اما این سال یکی از پرحادثه ترین فصل های پرسپولیس بود.


در آن سال پرسپولیس بعد از دو فصل قهرمانی پیاپی نتوانست این عنوان را تکرار کند و شاهد قهرمانی استقلال بود.


علی پروین سرمربی و امیرعابدینی مدیرعامل باشگاه بودند و بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده ، بهروز رهبری فر، افشین پیروانی ، اسماعیل هلالی ، پایان رافت، بهنام سراج، حمید استیلی، محمد برزگر، علی انصاریان و البته علی کریمی در این تیم بازی می کردند.


در این سال مهمترین اتفاق جدایی مهدی هاشمی نسب بعد از سه فصل حضور در پرسپولیس و بازی های درخشان در دربی ها به استقلال پیوست. در دی ماه همین سال جنجالی ترین دربی تاریخ دو تیم انجام شد، مسابقه ای که هاشمی نقش اول آن بازی بود البته تا دقیقه 87. از این دقیقه دیگر قهرمان بازی شماره 8 پرسپولیس بود که با یک ضربه چکشی در حساس ترین شرایط یک گل زیبا و نمایشی را به ثمر رساند. دستهایش را باز کرد و در حالی می خندید به سوی هواداران در گوشه ورزشگاه رفت هرچند در بین راه پرسپولیسی ریختند روی سرش و زیر دست و پایشان گم شد.

 

 

 

 


شاید یکی از بهترین سال های علی کریمی هم همان سال بود. اما بی تردید تصویر این فصل از رقابت ها یا اگر قرار باشد پوستری برای آن طراحی کرد می تواند گلی باشد که در بازی برگشت برابر سایپا و از وسط زمین به ثمر رساند.


بازی رفت دو تیم هم مساوی شده بود ، آن زمان پژمان جمشیدی هنوز در سایپا بازی می کرد و در بازی رفت هم محمدمومنی و  ابولقاسم پور به پرسپولیس گل زده بودند. بهنام و پژمان فصل بعد به پرسپولیس آمدند و در اولین قهرمانی تیم در لیگ برتر سهیم بودند. 

 

 

گل خاطره انگیز علی کریمی به غلامپور از وسط زمین

 


با این وجود  علی کریمی در بازی برگشت که این بازی هم دو، دو مساوی شد گلی زد که برای همیشه در تاریخ لیگ برتر ثبت شد. بهزادغلامپور مربی دروازه بان های حال حاضر استقلال در دهه هفتاد در کنار عابدزاده یکی دو از دروازه بان مهم فوتبال ایران بود. البته که در آن سال او در 33 سالگی و سال های پایانی فوتبالش را سپری می کرد. در نیمه دوم بازی و در حالی که پرسپولیس دو بر یک عقب بود یک توپ به در موقعیتی که بازیکنان سایپا در زمین پرسپولیس بودند به از همان وسط نیمه به سمت زمین این تیم آمد، غلامپور که وقتی دیده بود مدافعان این تیم روی خط نیمه هستند تا نزدیکی های قوس میانه زمین  بیرون آمد تا توپ ساده را بزند اما ..." " زمین استادیوم آزادی آن زمان بد بودو چاله های زیادی داشت. آقای غلامپور آمد بیرون که توپ را دفع کند متاسفانه! توپ گرفت به بیرون پایش و کمانه کرد. من هم شانسم را امتحان کردم و گل شد."

 


این ها را علی کریمی سال ها بعد از آن بازی و با همان بی تفاوتی عظیمی که نسبت به وقایع اینچنینی دارد تعریف می کند اما در همین پنهانکاری احساسی هم می توان فهمید که چه حسی نسبت به این گل دارد.


توپ همانطور که کریمی می گوید پله کرده و غلامپور نتوانست ضربه خوبی بزند و توپ هوایی به سمت چپ زمین و جایی  که کریمی داشت با سرعت وارد زمین سایپا می شد، آمد، او با یک استپ سینه توپ را جلو می اندازد اما خب ناهمواری زمین باعث می شود که توپ به نوعی کمانه کرده و ارتفاع بگیرد، کریمی توپ را نگاه می کند که به سمت پایین می آید، مدافع سایپا با سرعت برای جلوگیری از ضربه او به سمت توپ رفته اما کریمی قبل از اینکه توپ به زمین برسد ، با روی پای چپ یک ضربه محکم را به سمت دروازه می‌زند. توپ قوس زیادی می گیرد، غلامپور که اتفاقا تخصصش چنین صحنه هایی است ، با سرعت و در حالی که توپ را نگاه می کند به سمت دروازه می دود، می خواهد توپ را با دست مخالف بزند اما همراه توپ وارد دروازه می شود.

 

 

1516789

 

1516788

 


این گل به نوعی انتقام پرسپولیس از غلامپور هم بود. او یک بار در پاس و در سال 71 در ضربات پنالتی ، توانست مهار پنالتی بهزاد دادا ش زاده  را گرفت و باعث قهرمانی پاس شده بود و یک بار در دربی سال 74 که با عملیات محیرالعقولش درون دروازه نقش اول یکی از بهترین بردهای آبی ها در دربی شد. او در یک صحنه که شباهت هایی به صحنه بازی پرسپولیس برابر سایپا داشت در آن دربی برابر علی دایی داشت. روی یک توپ هوایی غلامپور خروج کرده بود اما دایی با ضربه سر توپ را از بالای سر او به سمت دروازه فرستاد، غلامپور با سرعت زیادی به سمت دروازه رفت و با یک حرکت آکروباتیک توپ ر از روی خط به بیرون زد. 

 

 

1516787

 


این بار اما علاوه بر اینکه او آمادگی جسمانی روزهای جوانی اش را در سایپا نداشت اما این ضربه علی کریمی بود که نمی شد آن را مهار کرد.


هرچند  خودش همیشه گفته که گلی که در بایرن مونیخ به دورتموند زده را بیشتر از دیگر گل هایش دوست دارد اما از نظر زیبایی و در میان گل های زیبایی که زده است شاید گل او به سایپا متفاوت تر باشد.

دیدگاه‌ها