کد خبر : 1700147 | 14 مرداد 1399 ساعت 20:52 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

مدیریت دقایق بازی، رمز تداوم گل‌های دیاباته

شیخ دیاباته در بازی سپاهان یک بار دیگر موفق شد گره بازی را باز کند و به استقلال کمک کرد با وجود یک بازیکن کمتر به گل برسد.

مدیریت دقایق بازی، رمز تداوم گل‌های دیاباته

به گزارش ورزش سه ، او پس از اخراج رضاوند تک مهاجم استقلال در خط حمله بود و فشار زیادی را تحمل کرد، به همین دلیل پیش از پایان بازی مصدوم و مجبور به ترک زمین شد. دیاباته که تعهد و وفاداری زیادی به استقلال نشان داده در چند بازی حساس باقی‌مانده هم می‌تواند مهره کلیدی مجیدی باشد، به شرطی که مصدومیت مانع حضورش در زمین نشود. آسیب‌های قبلی دیاباته را از حضور در چند بازی حساس فصل از جمله شهرآورد رفت و برگشت محروم کرد و همین هشداری برای مجیدی است که در استفاده از مهاجم کلیدی تیمش محتاط باشد و دقایق بازی‌ او را مدیریت کند. 


احتمال آسیب‌دیدگی دیاباته 32 ساله به دلیل وزن بالا، سابقه مصدومیت‌های عضلانی و سبک بازی درگیرانه‌اش تقریباً بالاست و مجیدی باید تلاش کند دقایق بازی او را تای جای ممکن محدود کند. تعویض در دقایق پایانی بازی و استراحت دادن به مهاجم اهل مالی در بازی‌های آسان‌تر بهترین راهکاری است که کمک می‌کند دیاباته طراوتش را از دست ندهد و مصدومیت تازه‌ای را تجربه نکند. البته استقلال به مقطع حساسی از فصل رسیده و شاید فرصت استفاده چرخشی از مهاجمان چندان فراهم نشود، ولی این راهکاری است که سرمربی استقلال برای فصل آینده باید به طور جدی به آن فکر کند.

 

 

1513727

 


 شواهد نشان می‌دهد که اگر اتفاق عجیبی نیفتد، مجیدی و دیاباته هر دو در لیگ بیستم در استقلال خواهند بود. در این صورت فرهاد می‌تواند خط حمله‌اش را طوری ببندد که دیاباته فرصت استراحت داشته باشد. اگر دیاباته بتواند یک فصل را بدون مصدومیت پشت سر بگذارد، کاتالیزوری برای استقلال در راه رسیدن به اهداف مهم از جمله قهرمانی لیگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها