کد خبر : 1700148 | 14 مرداد 1399 ساعت 20:54 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

خانه‌تکانی در آرسنال؛منهای اوزیل !

لندن در انتظار تصمیم اوبامیانگ

آرتتا پس از فینال جام حذفی گفت که می‌خواهد اوبامیانگ بماند و به این نکته اشاره کرد که می‌خواهد تیم را حول محور او شکل دهد

لندن در انتظار تصمیم اوبامیانگ 

به گزارش ورزش سه ،آرسنال قصد دارد چندین بازیکن تیم اصلی‌اش را بفروشد تا میکل آرتتا بتواند تیم را بازسازی کند. توپچی‌ها از نظر مالی اوضاع بهتری پیدا کرده‌اند، چرا که در فینال جام حذفی، چلسی را بردند و به لیگ اروپا راه یافتند.اما آرتتا می‌داند که باید چند بازیکنش را بفروشد تا بتواند گزینه‌های اصلی‌اش در بازار را بخرد. او ممکن است حتی الکساندر لاکازت یا هکتور به‌یرین را هم به فروش برساند، البته اگر پول خوبی برای این دو پرداخت شود.


*سوکراتیس، متئو گندوزی، لوکاس توریرا، هنریخ مخیتاریان و سئاد کولاشیناچ، به همراه اشکودران موستفی و راب هولدینگ که در هفته‌های اخیر نقشی کلیدی در تیم آرتتا داشته‌اند، حالا به فروش گذاشته خواهند شد.


*آرتتا به دنبال جذب توماس پارتی، هافبک اتلتیکو مادرید است. آرسنال همچنین مدت‌هاست که ویلیان، مهاجم چلسی را می‌خواهد که قراردادش رو به پایان است.


آرسنال فیلیپه کوتینیو از بارسلونا را هم می‌خواهد، اما جذب این ستاره سابق لیورپول کار دشواری خواهد بود. آرسنالی‌ها یک مدافع میانی هم می‌خواهند و البته به دنبال این هم هستند که مدت دوران قرضی حضور دنی سبایوس را بیشتر کنند.


*آرسنال می‌خواهد مسعود اوزیل را بفروشد، اما این بازیکن سابق تیم ملی آلمان که 350هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد، احتمالاً جایی نخواهد رفت، چرا که ایجنتش گفته او می‌خواهد در سال آخر قراردادش هم در این تیم بماند.

 

 

1493524

 


*اولویت آرسنال و آرتتا این است که شرایط پیر-امریک اوبامیانگ پیش از آغاز فصل جدید که حدود 40 روز دیگر است، مشخص شود. این مهاجم که 28 گل در این فصل در تمامی رقابت‌ها زده، در بازی با چلسی دو گل به ثمر رساند (یکی از روی پنالتی‌ که خودش گرفته بود و یکی هم با ضربه‌ای استادانه). مذاکرات بر سر قرارداد او در حال حاضر ادامه دارد. از قرارداد او کمتر از 12 ماه باقی مانده، و آرسنال این خطر را حس می‌کند که در تابستان آینده، کاپیتانش را به صورت آزاد از دست بدهد.این ملی‌پوش گابنی هفته‌ای 180هزار پوند دستمزد می‌گیرد، اما می‌خواهد دستمزدش به بیش از 250هزار پوند در هفته برسد تا در آرسنال بماند. اگر اوبامیانگ قرارداد جدیدی امضا نکند، آرسنال به صورت جدی به دنبال فروش او در تابستان خواهد بود تا او را به صورت رایگان از دست ندهد.اما ترجیح باشگاه این است که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که اوبامیانگ بماند، چرا که اهمیت بسیار بالایی برای تیم آرتتا دارد و این را در بازی با چلسی در ورزشگاه ویمبلی هم نشان داد.


*آرتتا پس از فینال جام حذفی گفت که می‌خواهد اوبامیانگ بماند و به این نکته اشاره کرد که می‌خواهد تیم را حول محور او شکل دهد.آرسنال به این ترتیب در این هفته تلاش خواهد کرد مذاکرات با این بازیکن 31ساله را به جای خوبی برساند. باشگاه می‌خواهد هر چه سریع‌تر اوضاع این بازیکن مشخص شود.

 

 

1516161

 


آرتتا گفته است: «او می‌داند که من چه نظری درباره‌اش دارم. به نظرم او می‌خواهد بماند، و مسأله این است که قرارداد او امضا شود. این قهرمانی ما به او کمک می‌کند دریابد و باور داشته باشد که در مسیر صحیحی هستیم و او عضوی بزرگ از آینده باشگاه است. همه در آرسنال او را دوست دارند. امیدواریم که او بتواند به کار با ما ادامه بدهد.»اما برخی منابع گفته‌اند که اوبامیانگ قصد ندارد به دستمزد پایین رضایت دهد. او می‌داند که اگر در تابستان آینده به صورت آزاد از آرسنال برود، می‌تواند دستمزد بالایی بگیرد و می‌خواهد حقوقی دریافت کند که نشان دهد آرسنالی‌ها از جایگاه او به عنوان مهم‌ترین بازیکن تیم باخبرند. روز شنبه از اوبامیانگ سؤال شد که چه خبر از برنامه‌هایش برای آینده و او جواب داد: «هیچ.»


از ژانویه 2018 که او به آرسنال پیوسته، هیچ بازیکنی در انگلیس به اندازه او گل نزده است. او با دو گلی که در روز شنبه زد آمارش را به 70 گل در 109 بازی رساند، یعنی دو گل بیشتر از محمد صلاح. رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس و اینتر به جذب او علاقه دارند.

 

منبع :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها