کد خبر : 1700193 | 15 مرداد 1399 ساعت 11:03 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرا سهراب مرادی و کیانوش رستمی انتخاب نشدند؟

معرفی غیرمنتظره دو وزنه بردار برای انتخابات جهانی

با وجود فعالیت دو قهرمان المپیک ریو در تیم ملی، فدراسیون ترجیح داد یک وزنه بردار دیگر را برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی معرفی کند.

معرفی غیرمنتظره دو وزنه بردار برای انتخابات جهانی

به گزارش "ورزش سه"، از چندی پیش خبر رسید که فدراسیون جهانی وزنه برداری قصد دارد کمیسیون ورزشکاران را راه اندازی کند. با توجه به ظرفیت محدود این کمیسیون(5 نفر مرد و 5 نفر زن) فدراسیون جهانی از کشورهای عضو خواسته تا در صورت تمایل نماینده خود را برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران معرفی کنند.


با اینکه تصور می شد در میان وزنه برداران ایرانی از بین سهراب مرادی یا کیانوش رستمی که هر دو دارنده مدال طلای المپیک ریو هستند، یک نفر به IWF معرفی شود، اما فدراسیون انتخاب غیرمنتظره ای داشته است.


فدراسیون وزنه برداری ایران تصمیم گرفته که سیده الهام حسینی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی و حافظ قشقایی اولین مدال آور سبک وزن ایران بعد از پیروزی انقلاب، برای نامزدی در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری معرفی شدند.


طبق اعلام فدراسیون جهانی ورزشکارانی که  المپیک لندن یا ریو  حضور داشتند  و وزنه‌برداران حاضر در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، قهرمانی قاره‌ها ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و المپیک جوانان ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۸  می‌توانند کاندیدا شوند اما باید سابقه دوپینگ نداشته باشند و حداقل از توانایی مکالمه به زبان انگلیسی برخوردار باشند.


حتی به جز کیانوش رستمی و سهراب مرادی، وزنه برداران دیگری هم بودند که شناخته شده تر از کاندیدای معرفی شده هستند و شرایط معرفی به فدراسیون جهانی را داشتند.

دیدگاه‌ها