کد خبر : 1700198 | 15 مرداد 1399 ساعت 11:25 | 18.1K بازدید | 1 دیدگاه

سهم ناچیز مدیریت در پوکر پرسپولیس

نابسامانی‌های بزرگ در آستانه جشن قهرمانی

اتفاقات اخیر در پرسپولیس و بحران های پیش روی این باشگاه تهرانی، چشم اندازی نامطلوب را برای هواداران سرخپوشان ترسیم کرده است.

 نابسامانی‌های بزرگ در آستانه جشن قهرمانی

به گزارش ورزش سه، پرسپولیسی ها روز جمعه و پس از دیدار با ذوب آهن اصفهان، چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن خواهند گرفت. تا چند هفته پیش شاید مهم ترین دغدغه هواداران سرخپوش، خالی بودن استادیوم در لحظه بالا بردن جام بود اما حالا دل مشغولی های دیگری نیز به این اضافه شده‌اند که اساسا از جنس دیگری هستند و می‌توانند در آینده باشگاه تاثیر بگذارند.

 

اما چه چیزی باعث شده که هواداران پرسپولیس بیش از آن که به قهرمانی بپردازند، در مورد اتفاقات دیگر باشگاه اظهار نظر می‌کنند و اساسا این اتفاقات چه چیزهایی هستند؟

 

۱. بدهی خارجی؛ باشگاه در آستانه جریمه های سنگین

 

اگرچه باشگاه پرسپولیس خبر «مهلت پرداخت مطالبات برانکو تا ۱۶ مرداد» را تکذیب می‌کرد اما انتشار نامه فیفا باعث شد تا این موضوع تایید شده و به حالت علنی برسد. فیفا در نامه خود تاکید کرده که سرخ ها تا روز ۱۶ مرداد باید بدهی را واریز کرده و رسید آن را به فدراسیون جهانی فوتبال ارجاع دهند که در غیر این صورت کمیته انضباطی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

 

این تصمیم ممکن است جریمه مالی، محرومیت نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و حتی حذف از لیگ قهرمانان آسیا باشد یا این که فیفا تلفیقی از این احکام را صادر کند. هرچند که باتوجه به نمونه های قبلی انتظار می‌رود که به صورت مرحله ای و از حکم محرومیت نقل و انتقالاتی با ضرب الاجل یک ماهه، جریمه های دیگر نیز فرا برسند.

 

در واقع پرسپولیس حالا در موقعیتی قرار گرفته که اگر بدهی یک و نیم میلیون یورویی به برانکو ایوانکوویچ و کادرش را نپردازد، آینده اش با خطر جدی روبرو خواهد شد. اما این پایان کار نیست؛ بدهی ۴۵۰ هزار یورویی به بودیمیر، بدهی ۸۰۰ هزار دلاری به کالدرون و... هم در راه هستند.

 

۲. شکاف عمیق در هیئت مدیره باشگاه

 

حالا کسی نمی‌تواند اختلاف شدید در هیئت مدیره پرسپولیس را تکذیب کند. اگر روزی رسول پناه ادعا می‌کرد که این موارد کذب هستند و آن ها با «همدلی کار را جلو» می‌برند، حالا دیگر چنین ادعایی نیز مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

 

از نشانه های علنی این اختلاف، جلوگیری از انتشار ویدیوی تبریک قهرمانی عضو هیئت مدیره پرسپولیس در رسانه های رسمی باشگاه بود که باعث شد تا مهرداد هاشمی ویدیوی خود را از مبادی غیررسمی نشر دهد. حالا او در گفتگو با ایسنا خود را «نامحرم» نسبت به مسائل مدیریتی پرسپولیس خوانده است.

 

هیئت مدیره سه نفره حالا بیشترین میزان شکاف را در سال های اخیر تجربه می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا سرخ ها به هیچ وجه شرایط خوبی را نداشته باشند.

 

۳. طغیان ستاره ها ادامه خواهد داشت؟

 

از مصاحبه مفصل احمد نوراللهی به عنوان یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان و استفاده از این جمله که «اگر رسول پناه نمی‌تواند کاری انجام دهد باید برود» می‌توان دریافت که در اردوی پرسپولیس چه خبر است.

 

چندی پیش هم کاپیتان سیدجلال حسینی درباره بحران های مدیریتی پرسپولیس صحبت کرد و قبل از آن بازیکنان با انتشار پستی در اینستاگرام ناراحتی خود از وضعیت مالی باشگاه، اختلاف در بین اعضای هیئت مدیره و... را نشان دادند.

 

این که بازیکنان تیم پرسپولیس که در این سالها تلاش کرده‌اند بدون حاشیه کار را جلو ببرند، وارد مسائل مدیریتی شده و به صورت علنی اظهار نظر می‌کنند، نکته ای است که شاید در آینده برای سرخ ها دردسرساز شود؛ پرسپولیس در دوره بحرانی خود کم از این ماجراها نداشته و حالا اداره کنندگان این باشگاه باید از بروز آن جلوگیری کنند.

 

۴. غیبت یک معاون؛ تکلیف پرونده های حقوقی چه می‌شود؟

 

این آخرین اتفاقی است که برای پرسپولیس رخ داد، این که یکی از معاونان باشگاه بازداشت شد و حالا کسی نمی‌داند که این اتفاقا دقیقا به خاطر چه اقدامی انجام شده است.

 

با این حال تایید وزارت ورزش و جوانان نشان داد که مالک باشگاه پرسپولیس بر این موضوع نظارت دارد اما باتوجه به این‌که مهدی خواجه‌وند  از اعضای نزدیک به مدیریت قرمزها بوده، شاید این مسئله در آینده باشگاه تاثیرگذار باشد.

 

نکته جالب این است که غیبت مدیرحقوقی پرسپولیس در باشگاه (به هر دلیلی) در شرایطی اتفاق افتاده که قرمزهای پایتخت بیش از هر زمان دیگری از نظر حقوقی مشکلات دارند.

 

۵. جشن قهرمانی بدون پرداخت کامل حقوق!

 

پرسپولیسی ها در حالی روی سکو می‌روند که فارغ از پاداش قهرمانی این فصل و لیگ هجدهم، حقوق خود در فصل جاری را هم به طور کامل نگرفته‌اند. اگر قرار بود لیگ ایران وضعیت معمول خود را طی کند، اکنون باید فیل بیستم آغاز می‌شد و در واقع علاوه بر پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات فصل گذشته، باشگاه ها باید ۲۰ درصد پیش فصل را هم می‌پرداختند اما حالا دریافتی پرسپولیسی ها به گفته کاپیتان این تیم بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

 

بسیاری از بازیکنان مطالبات فصول گذشته را هم طلبکارند و بازیکنانی چون بشار رسن کمتر از نصف قرارداد خود را گرفته‌اند و وضعیت نامطلوبی دارند.

 

این در حالی است که پرسپولیس بهترین چهار سال تاریخ خود را سپری می‌کند اما از نظر مالی و اقتصادی شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

دیدگاه‌ها