کد خبر : 1700362 | 16 مرداد 1399 ساعت 09:32 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

بیستمین بازی گلر خبرساز مقابل استقلال

مرور سریع تاریخ با رحمتی؛ انتقام با لباس بوفون

مهدی رحمتی دروازه‌بان ملی پوش سابق فوتبال ایران امشب برای بیستمین بار در مقابل استقلال قرار می گیرد.

مرور سریع تاریخ با رحمتی؛ انتقام با لباس بوفون

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ برتر، امشب تیم های شهرخودرو و استقلال در مشهد به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار حساس که برای دو تیم فوق العاده حائز اهمیت است، برای برخی دیگر از بازیکنان حاضر در زمین نیز اهمیت ویژه ای دارد. 


سیدمهدی رحمتی کاپیتان سابق استقلال که در ابتدای فصل با حاشیه های فراوان از جمع آبی پوشان جدا شد تا به ماجراجوئی هایش در مشهد ادامه دهد، در این فصل عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و ستاره تیمش محسوب می‌شود .البته قبلا رحمتی  19 بار در تیم های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته که آمار خوبی به ثبت نرسانده است. او در 19 دیدار قبلی 9 بار به استقلال باخته، 4 بار پیروز شده و 6 بار نیز به تساوی رسیده است. در این گزارش به عملکرد رحمتی در 19 دیدار قبلی می پردازیم.

 


اولین تقابل با استقلال
رحمتی جوان در اولین دوره لیگ برتر درون دروازه فجرسپاسی شیراز ایستاد و در دو دیدار رفت و برگشت مقابل استقلال به نتیجه تساوی رسید. دیدار رفت دو تیم با حساب یک – یک و دیدار برگشت نیز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا رحمتی در 2 تقابل نخست خود مقابل آبی های پایتخت متحمل شکست نشود.

 

اولین شکست و اولین پیروزی مقابل استقلال
رحمتی در دومین دوره لیگ برتر نیز وظیفه حراست از دروازه فجرسپاسی را برعهده داشت. تیم او در بازی رفت با حساب 3-2 مغلوب استقلال شد تا رحمتی طعم اولین شکست مقابل استقلال را بچشد. اما در دیدار برگشت اوضاع بر وفق مراد شیرازی ها پیش رفت و آنها به لطف کلین شین رحمتی، توانستند در ورزشگاه آزادی با یک گل از سد استقلال بگذرند تا حساب رحمتی با استقلال برابر شود.
در سومین دوره لیگ برتر نیز رحمتی در فجر ماند. دیدار رفت شیرازی ها با آبی پوشان پایتخت با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. در دیدار برگشت اما این استقلالی ها بودند که با نتیجه 3 بر 2 از سد فجر گذشتند تا رحمتی در 6 تقابلش درون دروازه فجر با استقلال صاحب یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست شود.

 

 

1428115

 

 

حضور در سپاهان
پس از 3 فصل درخشش در لباس فجرسپاسی، رحمتی از شیراز عازم اصفهان شد تا لیگ چهارم را با یک تیم زردپوش دیگر آغاز کند. هر دو بازی رفت و برگشت لیگ چهارم بین استقلال و سپاهان با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. در بازی رفت و در اصفهان، تیم رحمتی تا لحظات پایانی با نتیجه 2-1 از استقلال عقب بود تا اینکه رسول خطیبی در دقیقه 80 گل مساوی سپاهانی ها را به ثمر رساند. علی سامره و رضا عنایتی در آن دیدار برای استقلال گلزنی کردند. در آن دیدار جنجالی، محسن قهرمانی در دقیقه 68 علی سامره را با کارت قرمز اخراج کرد تا استقلال 20 دقیقه پایانی را 10 نفره بازی کند. در دیدار برگشت نیز استقلال تا دقیقه 84 با گل های عنایتی و اکبرپور از یاران رحمتی پیش بود تا اینکه در این دقیقه بازهم رسول خطیبی کار را به تساوی کشاند. در پایان آن فصل، مهدی رحمتی از سپاهان جدا شد تا لیگ پنجم و ششم را با پیراهن استقلال به میدان برود.

 

 

با پیراهن بوفون در کرمان 
پس از جنجال ها و حاشیه های رحمتی و طالب لو، سیدمهدی ترجیح داد از استقلال جدا شده و عازم کرمان شود. او لیگ های هفتم و هشتم را با مس در لیگ حضور پیدا کرد. رحمتی در لیگ هفتم و در دیدار رفت مقابل استقلال، توانست با مس به نتیجه مساوی برسد. آن دیدار با حساب 1-1 به پایان رسید. در دیدار برگشت و در کرمان این مسی ها بودند که توانستند با یک گل از سد استقلال بگذرند. در لیگ هشتم و در دیدار رفت باز هم مس در کرمان به لطف کلین شیت رحمتی با یک گل استقلال را شکست داد اما در دیدار برگشت، آبی پوشان با حساب 2 بر یک یاران رحمتی را شکست دادند.

 

 

بازگشت به اصفهان
پس از حضور در کرمان، رحمتی بار دیگر به اصفهان برگشت تا لیگ های نهم و دهم را با پیراهن سپاهان به میدان برود. سپاهان با رحمتی در دیدار رفت و در تهران با تک گل روانخواه به استقلال باخت اما در بازی برگشت با گلهای عماد رضا و عقیلی از سد شاگردان مرفاوی گذشت که نقش رحمتی در این برد بیش از همه بازیکنان بود. در لیگ دهم نیز در یک بازی تاریخی و به یادماندنی، استقلال با حساب 4 به 3 از سد سپاهان گذشت. در آن بازی مجیدی، میداووی (2گل) و رضا عنایتی (گل بخودی) برای استقلال گلزنی کردند . دیدار برگشت نیز در اصفهان با نتیجه مساوی 1-1 به پایان رسید. سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 90 آن دیدار گل تساوی استقلال را وارد دروازه رحمتی کرد.
تا پایان لیگ دهم، رحمتی در 16 تقابل با استقلال، صاحب 4 پیروزی، 7 تساوی و 5 شکست شد. او پس از جدایی از مس، مجددا به جمع آبی پوشان بازگشت و لیگ های یازدهم تا سیزدهم را در تهران و لباس استقلال به میدان رفت.

 

 

1279649

 


پیکان بدترین انتخاب 
قدیمی ترین بازیکن لیگ برتر در لیگ چهاردهم از استقلال جدا شد تا با لباس پیکان به میدان برود. این تقابل برای رحمتی خوش‌یمن نبود در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم سابقش شکست خورد. او در دیدار رفت 3 بار دروازه اش را باز شده دید و در بازی برگشت نیز با یک گل مغلوب استقلال شد. تا پایان لیگ چهاردهم، رحمتی در 18 تقابل با استقلال، صاحب 4 پیروزی، 7 تساوی و 7 شکست شد. رحمتی پس از پایان لیگ چهاردهم برای سومین بار به استقلال برگشت و این‌بار چهار فصل در خانه خود ماند. 

 

 

این‌بار با شهرخودرو مقابل استقلال
برای لیگ نوزدهم رحمتی که با آمدن استراماچونی جایگاه خود را با حضور حسین حسینی متزلزل می‌دید از آبی‌پوشان پایتخت جدا شد و به شهرخودرو پیوست. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تک گل دیاباته به سود استقلال به پایان رسید و حالا فردا همگان در انتظار دیدار برگشت دو تیم هستند.

 

 

آمار  مقابل استقلال
 بطور کلی سیدمهدی رحمتی 19 بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته است که در این تعداد بازی، 4 بار برنده از زمین مسابقه خارج شده است، در 7 دیدار به تساوی رسیده و 8 بار نیز مقابل آبی پوشان متحمل شکست شده است. رحمتی در 5 دیدار قبلی مقابل استقلال 4 بار شکست خورده و تنها یکبار به نتیجه مساوی رسیده است. همچنین در 8 تقابل قبلی رحمتی با استقلال، او فقط یکبار موفق به ثبت کلین شیت شده است. در 19 تقابل سنگربان شهرخودرو با استقلال، 27 بار دروازه رحمتی باز شده است.

دیدگاه‌ها