کد خبر : 1700369 | 16 مرداد 1399 ساعت 10:02 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

بالاتر از پتروویچ و باتیستا؛

پریرا، باتجربه‌ترین خارجی تاریخ فوتبال ایران!

مهاجم کهنه‌کار تیم فولاد خوزستان توانست با رویارویی مقابل گل گهر سیرجان، رکورددار بیشترین بازی در میان بازیکنان خارجی ادوار لیگ برتر شود.

 پریرا، باتجربه‌ترین خارجی تاریخ فوتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه" هر چند مشکلات رشد سرسام‌آور نرخ ارز و از سوی دیگر مشکل مبادله پول برای بازیکنان و مربیان خارجی باعث شده تا جدایی آن‌ها از فوتبال ایران در سالهای اخیر اوج گیرد و کم‌تر ثباتی را در میان چهره‌های خارجی فوتبال ایران ببینیم؛ شاید نمونه‌های روشن آن در سال‌های اخیر استراماچونی و برانکو در عرصه مربیگری و بازیکنانی چون تیام و جپاروف بودند که عمر حضورشان در فوتبال ایران چندان طولانی نشد.

 

اما در این میان بازیکنان خارجی که از بازی در فوتبال ایران راضی هم به چشم می‌آیند که سرشناس‌ترین آن‌ها لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا باشد؛ مهاجم برزیلی فولاد در لیگ نوزدهم که عمر حضورش در فوتبال ایران به هشت سال رسیده است و در تیم‌های فولاد، سپاهان، گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان سابقه بازی دارد.

 

او که در عمر هشت ساله حضور خود در فوتبال ایران توانسته با فولاد و سپاهان طعم شیرین قهرمانی را بچشد و در لیگ هجدهم مشترکاً با کی‌روش استنلی سوارز عنوان آقای گلی را به دست آورد، حال با بازی مقابل تیم گل گهر سیرجان توانست عنوان بیشترین بازی یک بازیکن خارجی در تاریخ لیگ برتر را از آن خود کند.

 

پریرا که این روزها در غیاب ایوب والی کاپیتان فولاد خوزستان هم به شمار می‌آید، با دیدار هفته قبل مقابل گل گهر تعداد بازی‌های خود در لیگ برتر را به عدد 204 رساند و به تنهایی رکورددار بازی در فوتبال ایران در میان تمامی بازیکنان خارجی شد؛ رقبای شیمبا در این راه ایوان پتروویچ هافبک خلاق و طراح سال‌های نه چندان دور تیم‌های پرسپولیس، شاهین بوشهر و ابومسلم خراسان بود که سابقه 203 بازی را داشت.

 

مگنو باتیستا هم زودتر از شیمبا توانست به رکورد 203 بازی برسد اما طلسم عجیبی دامان هافبک برزیلی پارس جنوبی جم را گرفت و پارگی رباط صلیبی اجازه تاریخ سازی به او را نداد تا لوسیانو پریرا بتواند این رکورد را از آن خود کند و در دیدارهای پیش‌روی تیمش مهاجم 36 برزیلی فولادی‌ها فرصت دارد تا بتواند رکورد خود را بهبود بخشد و دست نیافتنی‌تر کند.

دیدگاه‌ها