کد خبر : 1700376 | 16 مرداد 1399 ساعت 10:25 | 12.8K بازدید | 1 دیدگاه

خوشبختی لیگ برتر؛ مربیان جوان در راهند

کمتر از دو هفته دیگر به پایان این فصل بازی های لیگ یک باقی مانده و یکی از تیم هایی که صعودش به لیگ برتر تقریبا مسجل شده مس رفسنجان است. با مربیگری محمد ربیعی جوان.

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق نیکی است و دستاوردهای خوبی برای فوتبال باشگاهی خواهد داشت. نه تنها به خاطر حضور مس رفسنجان در لیگ برتر؛ محمد ربیعی به طور حتم ایده های نویی را وارد بازی های لیگ برتر خواهد کرد. تیم تحت هدایت او در لیگ یک و تا به این جای کار 54 گل زده و تهاجمی ترین تیم مسابقات است. این عملکرد نشان می دهد مربی جوان مس رفسنجان طرفدار فوتبال رو به جلو است و این همان چیزی است که لیگ برتر کم دارد. بی تعارف فوتبال باشگاهی ما سال های سال است که در انحصار مربیان خاص بوده و هر فصل جای این مربیان در تیم ها با هم عوض می شود و به خوبی می دانیم برخی از این مربیان هر چه داشتند عرضه کرده اند و حالا نوبت ورود مربیان جوان و نو است تا ایده های تازه ای رو کنند و در یک کلام فوتبال جان تازه ای به خود بگیرد. 

 

 

1516549

 

 

دومین تیم مدعی صعود به لیگ برتر مس کرمان است؛ با مربیگری مجتبی حسینی دستیار سابق یحیی گل محمدی. ذوب آهن خیلی زود دست از اعتماد به او برداشت! سهراب بختیاری زاده چه حرف زیبایی زده. او گفته هیچ مربی ای در شروع کارش با تجربه نیست و اعتماد باشگاه ها است که مربی را باتجربه می کند. محتبی حسینی فصل گذشته با گل ریحان در یک قدمی صعود به لیگ برتر بود و کارنامه او در مس کرمان هم نشان می دهد استراتژی او در مربیگری موفقیت است و انصافا تا به اینجای کار نشان داده روی نیمکت مهره موثری برای تیمش است. هر چند موفقیت درلیگ یک تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند اما حتی اگر مس کرمان لیگ برتری نشود می توان از مجتبی حسینی به عنوان یکی از مربیان موفق این فصل لیگ یک یاد کرد. حضور دوباره او در لیگ برتر چهره مربیان این بازی ها را جوان تر می کند. البته اکنون مجتبی حسینی باتجربه تر از گذشته شده. مربی ای که روی نیمکت از حاشیه به دور است و از یحیی یاد گرفته آرام باشد و فوتبال را دنبال کند. در لیگ برتر اگر به جای تکرار برخی از مربیان به او اعتماد می شد بدون شک امروز به جای لیگ یک یکی از مربیان موفق لیگ برتر بود. 

 

 

1479379

 

 

و رسول خطیبی در ماشین سازی؛ این تیم اگر در جدول بازی ها باقی بماند بدون شک به خاطر امتیازاتی است که رسول خطیبی در نیم فصل نخست کسب کرده؛ مربی ای که پیش تر دو تیم تبریزی را لیگ برتری کرده و اگر آلومینیوم را هم لیگ برتری کند در صعود تیم ها هت تریک خواهد کرد. به نظر می رسد این هفته جدال حساس این تیم با مس کرمان تعیین کننده چهره دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر خواهد بود. رسول خطیبی که پیش تر در تیم های لیگ برتری کار کرده در حالی به لیگ یک رانده شده که کارنامه قابل دفاعی داشته است. درد آور است که لیگ برتر نه تنها کمتر به مربی جوان اعتماد می کند بلکه مربیان موفق را هم پس می زند اما حاضر است تند تند به مربی ناموفق تیم بدهد. 

 

1444640

 

و خوشه طلایی ساوه که یکی دیگر از گزینه های صعود به لیگ برتر بشمار می رود. آنهایی که بازی های خوشه طلایی را از نزدیک دیده اند می گویند این تیم تحت هدایت محسن عاشوری چشم نواز بازی می کند. هافبک خلاق سال های دور پرسپولیس که پاس هایش میلی متری بود و به مهندس پرسپولیس مشهور شده بود در حالی این فصل با خوشه طلایی مدعی صعود به لیگ برتر است که این تیم اولین فصل حضور در لیگ یک را تجربه می کند. کافی است نگاهی به نتایج این تیم در هفته های پایانی بیاندازید. شکست 3-2 در برابر بادران. پیروزی 3-1 در برابر صدرنشین (مس رفسنجان) و پیروزی 4-0 در خانه تیم سپیدرود. این نتایج بدین معنی است که محسن عاشوری نگاه تهاجمی به فوتبال دارد و به جذابیت فوتبال بیشتر فکر می کند. مربی که در گذشته در تیم های لیگ برتری پرسپولیس و پیکان دستیار بوده و در تیم پاس همدان نیز به عنوان سرمربی حضور داشته است. 

 

 

 

1394397

 

موفقیت چشمگیر محمود فکری در تیم نساجی که در میانه های راه از یک تیم لیگ یکی به نساجی آمد به خوبی نشان می دهد لیگ برتر برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت می تواند از لیگ یک وام بگیرد و از مربیان این لیگ استفاده کند. نساجی با محمود فکری در حالی از 7 بازی اخیر 13 امتیاز گرفته و هیچ یک از بازی ها را نباخته که همه بازی هایش با تیم های مدعی بوده. از پرسپولیس گرفته تا استقلال – تراکتور – فولاد – صنعت نفت وامشب هم سپاهان. استفاده ازاین دست از مربیان موجب خوشبختی تیم های لیگ برتری می شود.

دیدگاه‌ها