کد خبر : 1700389 | 16 مرداد 1399 ساعت 11:48 | 50.8K بازدید | 8 دیدگاه

حکایت عجیب دو تیم پرطرفدار لیگ 

استقلال - پرسپولیس ؛ بدجوری اختلاف داشته و دارند!

در طول 19 دوره لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس بجز چند فصل، همواره با یکدیگر اختلاف امتیازات زیادی داشته اند.

 استقلال - پرسپولیس ؛ بدجوری اختلاف داشته و دارند!

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه لیگ نوزدهم به هفته های پایانی خود نزدیک می شود، چند هفته ایست که فوتبال ایران قهرمان خود را شناخته و تیم های در پی کسب سهمیه و تصاحب جایگاه دومی و سومی لیگ هستند.


هم اکنون و تا قبل از شروع دیدارهای هفته بیست و هشتم پرسپولیس با 63 امتیاز و اختلاف 15 امتیازی نسبت به استقلال، در صدرجدول ایستاده و آبی پوشان با 48 امتیازی در رده دوم قرار دارند.


بد نیست بدانید که استقلال و پرسپولیس در طول 19 دوره لیگ برتر هیچ گاه هم امتیاز نبوده اند و نزدیکترین اختلاف امتیازی آنها به دوره های اول و ششم لیگ برتر برمیگردد که پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در رتبه بهتری قرار گرفته است. در اولین دوره لیگ برتر آنها با توجه به شکست استقلال مقابل ملوان، با یک امتیاز بیشتر قهرمان شدند و در لیگ ششم نیز در رده سوم جای گرفتند.


دیگر اختلاف امتیازی نزدیک سرخابی ها در لیگ برتر، به لیگ سیزدهم برمیگردد جائیکه شاگردان علی دایی با 2 امتیاز بیشتر نسبت به شاگردان قلعه نویی در رده دوم قرار گرفتند. در آن فصل از استقلالی ها یک امتیاز کسر شد تا آنها در لیگ سیزدهم، در رده پنجم قرار بگیرند.

 

 

 


اما بیشترین اختلاف امتیازی بین سرخابی ها به لیگ یازدهم بازمیگردد. در آن فصل پرویز مظلومی و حمید استیلی هدایت استقلال و پرسپولیس را برعهده داشتند هر چند در میانه های راه با کنار رفتن استیلی، مصطفی دنیزلی جای او را بر روی نیمکت سرخپوشان گرفت. در پایان آن فصل، استقلالی که هفته های متوالی صدرنشین لیگ بود، قهرمانی را از دست داد و با 66 امتیاز سوم شد. سپاهان با 67 امتیاز قهرمان و تراکتور نیز هم امتیاز با استقلال و به دلیل تفاضل گل بهتر دوم شد. پرسپولیس نیز با 42 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت تا با ثبت 24 امتیاز اختلاف بین استقلال و پرسپولیس، بیشترین اختلاف امتیازی ممکن بین دو تیم در تاریخ لیگ برتر به ثبت برسد.

 


البته دو تیم با یکدیگر اختلاف امتیاز 22 و 21 امتیازی نیز داشته اند. در فصلی که پرسپولیس با افشین قطبی و گل دراماتیک سپهر حیدری به مقام قهرمانی رسید، سرخپوشان با وجود کسر 6 امتیاز توسط فیفا، با کسب 65 امتیاز قهرمان لیگ هفتم شدند. استقلال در آن فصل با به دست آوردن 43 امتیاز در جایگاه سیزدهم ایستاد تا بدترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر را به ثبت رسانده باشد. چنانچه آن 6 امتیاز از سرخپوشان کسر نمی شد، رکورد بیشترین تفاوت امتیازی دو تیم به نام پرسپولیس سند می خورد.

 

 

 


در لیگ پنجم نیز که استقلال با قلعه نویی برای اولین بار قهرمان لیگ شد، ابتدا علی پروین سرمربی سرخپوشان بود که در اواخر بهمن 84 هدایت پرسپولیس را به  آری هان سپرد. استقلال با 59 امتیاز قهرمان لیگ شد و پرسپولیس با 38 امتیاز سیزدهم شد تا سرخپوشان بدترین عملکرد خود در لیگ را تجربه کرده باشند.


هم اکنون که 27 هفته از لیگ برتر گذشته، استقلال و پرسپولیس 15 امتیاز با یکدیگر اختلاف دارند که در صورت شکست استقلال در تمامی دیدارهای باقیمانده و پیروزی پرسپولیس در 3 دیدار پیش روی، تفاوت امتیاز دو تیم به عدد 24 می رسد که با رکورد دو تیم در لیگ یازدهم برابری خواهد کرد، اتفاقی که رخ دادن آن بعید به نظر می رسد و چیزی که مسجل است اینست که در لیگ نوزدهم، رکورد بیشترین اختلاف امتیازی استقلال و پرسپولیس با یکدیگر، شکسته نخواهد شد و حداقل تا لیگ بیستم، این رکورد در اختیار استقلال خواهد ماند مگر اینکه در لیگ بعدی اختلاف دو تیم از عدد 24 تجاوز کند.

دیدگاه‌ها