کد خبر : 1700401 | 16 مرداد 1399 ساعت 12:54 | 29.9K بازدید | 1 دیدگاه

درخواست مدعیان لیگ دو از مسئولان برگزار کننده؛

3-0 های ناعادلانه را از برنامه حذف کنید

دیدارهای لیگ دو به هفته‌های پایانی نزدیک شده و حساسیت به اوج رسیده است چرا که تیم‌های زیادی مدعی صعود به لیگ یک هستند.

3-0 های ناعادلانه را از برنامه حذف کنید

به گزارش "ورزش سه" عدم نظارت‌های کافی بر لیگ‌های دسته دوم و سوم فوتبال ایران باعث شده است تا لغو بازی‌ها به صورت پرشمار صورت پذیرد و با آرای کمیته انضباطی سرنوشت جدول دستخوش تغییرات جدی شود؛ به طور مثال در گروه اول لیگ دسته دوم تیم شهرداری آستارا که امید چندانی برای صعود به لیگ یک نداشت، در دیدارهای اخیر خود توانسته 6 امتیازی را به دلیل عدم حضور رقبا در میدان به دست آورد و حالا در جایگاه دوم جدول قرار گیرد!

 

نمونه دیگر و پر سر و صدای که این هفته رخ داد در دیدار دو تیم استقلال ملاثانی و شهید قندی یزد بود؛ جایی که شاگردان وحید مظاهری مدعی شدند پس از بازگشت به زمین به دلیل ضرب و جرح وارد شده داور سوت پایان بازی را دمیده است تا پرونده مسابقه به کمیته انضباطی رود. آن‌هم در حالی که هم استقلال و هم شهید قندی در زمره تیم‌های مدعی در جدول هستند و رأی کمیته انضباطی که احتمالا برتری سه بر صفر شهید قندی یزد خواهد بود باعث می‌شود تا بار دیگر معادلات جدول با رأی انضباطی تغییر پیدا کند.

 

دکتر مسعود عبدی مالک خیبر خرم آباد در گفتگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: ما در هفته‌های حساس لیگ دو شاهد عدم حضور برخی از تیم‌ها هستیم که باعث به هم‌ریختگی در جدول شده‌اند؛ به طور مثال تیم شهرداری آستارا دو بازی متوالی را با نتیجه سه بر صفر پیروز شده است بدون آن‌که به میدان برود.

 

درخواست مشترک تیم‌های حاضر در لیگ دو مقابله سازمان لیگ با چنین اتفاقاتی است که منجر به صدور رأی انضباطی می‌شود؛ آن‌ها معتقدند که سازمان لیگ باید نتایج ناعادلانه این‌چنینی که حاصل رأی انضباطی است را باید از جدول حذف نماید تا میان تیم‌های مدعی برای صعود به لیگ یک عدالت برقرار شود. به طور مثال درباره سرنوشت بازی دو تیم استقلال ملاثانی و شهید قندی یزد درخواست تیم‌های مدعی آن است که سرنوشت بازی با صدور حکم انضباطی مشخص نشود چرا که می‌تواند سرنوشت سایر تیم‌ها در جدول را تحت الشعاع قرار دهد. 

 

تاثیر اعمال این نتایج البته در گروه دوم لیگ دسته دوم روشن‌تر است چرا که پنج تیم مدعی برای صعود هستند؛ باید دید در دو هفته پایانی رقابت های لیگ دو آیا نظارت‌های از سوی سازمان لیگ تشدید می‌شود تا تیم‌ها ملزم به حضور در میدان شوند و ثبت نتایج به واسطه آرای انضباطی به حداقل برسد یا خیر؟

دیدگاه‌ها