کد خبر : 1700441 | 16 مرداد 1399 ساعت 16:15 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت مورینیو از دائمی شدن طرح 5 تعویض در بازی

ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام مشکلی از بابت انجام 5 تعویض در هر بازی برای فصل آینده ندارد.

حمایت مورینیو از دائمی شدن طرح 5 تعویض در بازی

به گزارش "ورزش سه"، سه ماه پیش بود که اتحادیه فوتبال انگلیس همچون 4 لیگ معتبر دیگر اروپایی موافقت خود با انجام 5 تعویض در هر مسابقه اعلام کرد. لیگ برتر نیز به مانند دیگر لیگ های اروپایی به دلیل شیوع کرونا سه ماه به تعویق افتاد و سپس 9 هفته باقیمانده به شکلی فشرده به انجام رسیدند.

به دلیل همین فشردگی و نیز برگزاری بازی ها در گرمای تابستان و برای حفظ سلامتی بازیکنان، تصمیم بر این شد که در هر دو وقت بازی استراحتی کوتاه و سه دقیقه ای برای نوشیدن آب در نظر گرفته شود. همچنین تیم ها مجاز به استفاده از بیش از 20 بازیکن برای هر بازی شدند و در هر دیدار نیز مربیان اجازه انجام 5 تعویض را پیدا کردند.

اخیرا یوفا اعلام کرد که لیگ ها می توانند فصل بعد نیز از این قوانین جدید استفاده کنند و قرار است اتحادیه انگلیس در این مورد امروز تصمیم گیری کند.

 

 

1517167

 

 

ژوزه مورینیو در هیچکدام از بازی های تیمش از 5 تعویض استفاده نکرد ولی مشکلی هم با دائمی شدن این تغییرات ندارد.

او در این رابطه گفت:« 5 تعویض برای من اهمیت زیادی ندارد. در بیشتر بازی ها اصلا نیازی به انجام 5 تعویض حس نکردم اما یک چیز عدم نیاز است و یک چیز این است که شما امکان استفاده از این طرح را نداشته باشید. از نظر من امکان استفاده از 5 تعویض خوب است و اگر این تغییر را در فصل بعد نیز شاهد باشیم، اتفاق مثبتی خواهد بود حتی اگر من نیازی برای به کار بردنش حس نکنم.  این 5 تعویض تاثیری روی زمان واقعی بازی ایجاد نمی کند و مربیان نمی توانند 5 بار برای وقت کشی بازی را متوقف کنند؛ پس هیچ مشکلی از نظر من ندارد.»

 

مورینیو در مورد افزایش تعداد نیمکت نشینان نیز گفت:« قبلا شما می توانستید با بیش از 20 بازیکن به یک شهر دیگر سفر کنید یا وارد ورزشگاه شوید ولی سپس باید تعدادی را خط می زدید و 7 نفر را روی نیمکت می نشاندید که از نظر من بیهوده بود.

الان اینکه می توان تعداد نیمکت نشینان را بیشتر کرد، یک اتفاق مثبت است و به یک مربی حق انتخاب بیشتری نیز خواهد داد. به خصوص که باشگاه ها برای جذب بازیکن، هزینه زیادی هم متقبل می شوند. مربی حالا می تواند یک مدافع میانی، یک مدافع چپ، یک مدافع راست، یک وینگر، یک مدافع، یک مهاجم نوک و... را روی نیمکت داشته باشد.»

 

 

1514688

دیدگاه‌ها