کد خبر : 1700646 | 17 مرداد 1399 ساعت 14:11 | 23.6K بازدید | 1 دیدگاه

از پروژه موزاییکی تا پرچم تبلیغی؛

برنامه ویژه پرسپولیس برای جشن قهرمانی (عکس)

باشگاه پرسپولیس با برنامه ای ویژه به استقبال جشن پوکر قهرمانی می‌رود.

به گزارش "ورزش سه"، جشن قهرمانی پرسپولیس امشب بعد از بازی این تیم با ذوب آهن برگزار خواهد شد. مسابقه ای تشریفاتی برای سرخ ها که امیدوارند با پیروزی در آن جشن قهرمانی خود را کامل کنند؛ جشنی که برای اولین بار در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد و طبیعتا نقش باشگاه در سازماندهی این جشن بیش از پیش به چشم خواهد آمد.

 

باشگاه پرسپولیس نیز برنامه هایی ویژه برای این جشن قهرمانی دارد که البته با اقبال هواداری در شبکه های اجتماعی مواجه نشده است. ابتدا قرار بود که در طبقه اول ورزشگاه پروژه های موزاییکی و پرچم های هواداری انجام شود و حتی کانون پرسپولیس جایگذاری پرچم ها را نیز انجام داد اما دو روز پیش کارگزار سرخ ها اعلام کرد که قصد دارد از پتانسیل این بازی استفاده کرده و یک بنر تبلیغی را در طبقه اول روبروی جایگاه قرار دهد تا این چنین درآمدزایی کند.

 

 

1517462

 

 

حالا تصاویری که منتشر شده از این خبر می‌دهد که تبلیغ برای یک شرکت تولید شیرآلات خانگی است که قصد دارد به این شکل خود را ارائه کند. بنر این شرکت در طبقه نخست قرار داده و تقریبا نیمی از جایگاه های روبرو را به خود اختصاص داده که این موضوع با مخالفت عده ای از هواداران پرسپولیس در شبکه های اجتماعی همراه شده است.

 

حضور این بنر تبلیغی باعث شده تا پروژه موزاییکی سرخ ها به طبقه دوم منتقل شود؛ پروژه ای که نه به صورت یکپارچه بلکه به شکل چند حرکت جداگانه انجام شده و با کری خوانی هایی برای رقیب همراه است. از جمله واژه «یا مرگ یا رنگ قرمز» و نمایش عدد چهار با عدد قرمز که حساسیت های زیادی را در بین هواداران هر دو تیم دارد. شاید هواداران پرسپولیس انتظار داشتند که پروژه موزاییکی به شکلی یکپارچه و با طرحی بهتر انجام شود.

 

در طبقه نخست البته قرار است چند پرچم قرمز رنگ هم قرار بگیرد و احتمالا ماکت های هواداری نیز در کار خواهند بود. ماکت هایی که قرار بود با رقم 50 و سپس 30 هزار تومانی، درآمدی را برای باشگاه پرسپولیس ایجاد کند اما قیمت بالا و چاپ بی کیفیت آن باعث شد تا هواداران توجه مثبتی به این اقدام کارگزار انجام ندهند و در نهایت با چاپ 500 ماکت، این پروژه به سرانجام برسد.

 

اقدام دیگر در نورپردازی از طبقه اول است که اگر با هماهنگی مسئولان ورزشگاه آزادی و کم کردن نور پروژکتور ها باشد، شاید فضایی مشابه با آنچه در لالیگای اسپانیا بود را در تلویزیون ها به نمایش درآورد. هرچند که دقیقا اعلام نشده که این نورپردازی به چه شکلی خواهد بود.

 

در شبکه های اجتماعی واکنش های متفاوتی به برنامه باشگاه پرسپولیس، کانون هواداران و کارگزار وجود دارد؛ بخش اعظمی از هواداران فعال پرسپولیس نسبت به این برنامه ها واکنش منفی نشان داده اند و اعتقاد دارد که تبلیغات اسپانسر باید به شکل محدود و در کنار اقدامات هواداری باشد تا در کنار درآمدزایی، فریم های جذابی هم از جشن قهرمانی به یادگار بماند. با این حال شاید کارگزار و مدیران باشگاه اعتقاد داشته باشند که به این شکل می‌توانند درآمد سرشاری را نصیب باشگاه کنند که در این وضعیت نیاز حیاتی پرسپولیس است. هرچند که تاکنون باشگاه پرسپولیس واکنشی رسمی به این موضوع نداشته و میزان درآمدزایی را هم اعلام نکرده است.

 

در سال های اخیر جشن قهرمانی پرسپولیس همیشه ماجراهای خاص خود را داشته اما شاید بهترین نمونه ای که آن ها برای اقدامات هواداری داشتند، در لیگ پانزدهم بود که با استفاده از اسپانسر، موفق شدند علاوه بر پروژه های هواداری، تبلیغ اسپانسر را هم انجام دهند و همچنین ورزشگاه را یکدست قرمز رنگ کنند؛ هرچند که در پایان بازی با راه آهن موفق به کسب جام نشدند.

 

حالا باید دید در ساعات آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا باشگاه پرسپولیس به درخواست هواداران برای تغییر مکان پرچم، بنر و پروژه موزاییکی پاسخ مثبت می‌دهد یا نه؟

دیدگاه‌ها