کد خبر : 1700659 | 17 مرداد 1399 ساعت 14:52 | 15.7K بازدید | 1 دیدگاه

طوری رفتار می کنند انگار تا الان دوپینگ ندیده اند!

واکنش علی نژاد به افشای دوپینگ ستاره های ووشو

رییس سابق فدراسیون ووشو گفت: ما مسئولیتی در قبال اعلام مثبت شدن دوپینگ ورزشکاران نداشتیم و خود رسانه ها باید آن را جستجو می کردند.

 واکنش علی نژاد به افشای دوپینگ ستاره های ووشو

به گزارش "ورزش سه"، مهدی علی نژاد که تا چند ماه قبل ریاست فدراسیون ووشو را برعهده داشت و موفقیت های زیادی هم در سال های حضورش در این فدراسیون به دست آورد، حالا با اینکه در سمت معاونت وزارت ورزش حضور دارد، با اتهام های زیادی پیرامون مثبت شدن دوپینگ برخی ووشوکاران ملی پوش مواجه شده است.


علی‌نژاد که امروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ چند قهرمان ووشو در زمان مدیریت او در فدراسیون ووشو گفت:‌ برخی رسانه‌ها تلاش کردند قهرمانی تاریخی جهانی ما در سال 2017 را به این موضوع وصل کنند. مسابقات قهرمانی جهان تورنمنت اصلی است،‌ اما جام جهانی رقابت‌های خیلی مهمی محسوب نمی‌شود و این اتفاق (دوپینگ) در جام جهانی 2018 رخ داده است. سه رنکینگ در مسابقات جهانی در بخش‌های تالو، ساندا و مجموع وجود دارد که آن را منتشر کردیم. قهرمانی جهان ما در سال 2017 در 2019 تکرار شد که ربطی به جام جهانی ندارد.
وی با بیان اینکه از 318 تست دوپینگ زمان او، 13 تست مثبت اعلام شده که عدد قابل توجهی نیست، عنوان کرد:‌ این عدد، 3.5 درصد تست‌ها محسوب می‌شود که سه تا از آنها در سال اول حضورم در فدراسیون بود. در این 13 تست هم هیچ قهرمان بزرگی نبوده است. 115 تست خارج از ایران گرفته شده که ورزشکارانی که تست آنها مثبت بوده، برای اولین بار چنین اتفاقی برای‌شان رخ داده است.


علی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون چرایی مخفی کاری فدراسیون درباره نتایج تست های دوپینگ گفت: مراحل صدور رأی حدود هشت ماه طول کشید و پس از اینکه آبان 97 تست‌ها مثبت شد، رأی در تیر 98 صادر شد. سازمان موظف است ظرف 20 روز، این رأی را در سایت خود منتشر کند. فدراسیون جهانی ووشو در آن مقطع، 20 روز پس از صدور رأی آن را منتشر کرد که در نظام‌نامه دوپینگ آمده است، جزئیات گفته نشود. عزیزانی که در حوزه رزمی کار می‌کنند، باید جستجو کرده باشند که این کار را نکردند.


وی با بیان اینکه فدراسیون ووشو، مسئولیتی در قبال انتشار اسامی نداشته است، افزود: آنها در تیر 98 اسامی را اعلام کردند و از آن زمان در سایت بوده، اما کسی به آن مراجعه نکرده است. یکی از این دو نفر در کمیته ورزشکاران کمیته ملی المپیک عضو است که همان زمان رأی را ابلاغ کردیم و فعالیت آنها ممنوع شد. این افراد هم اقدامی در ورزش حرفه‌ای انجام ندادند و ما مسئولیتی برای اعلام آن به جاهای دیگر نداشتیم.

 

رییس سابق فدراسیون ووشو با تأکید بر اینکه فدراسیون ووشو هیچ مسئولیتی برای اعلام مثبت شدن تست دوپینگ این نفرات نداشته است، گفت: این موضوع نظام‌نامه دارد و براساس نظام‌نامه وادا باید رفتار کنیم و نمی‌توانیم براساس سلایق خودمان تصمیم بگیریم. فدراسیون جهانی این ورزشکاران را چهار سال محروم کرده است و اگر به گذشته برگردیم نیز همان‌گونه رفتار خواهیم کرد. همیشه دوپینگ را یا نادو اعلام کرده است یا کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک، فدراسیون جهانی و آسیایی و فدراسیون‌های ملی هیچ مسئولیتی نداشته‌اند. ما در این موضوع وارد حیطه‌هایی شدیم و این رفتار با ما، تبعات آن ورود است. جوری با این دوپینگ برخورد شده است که انگار در طول تاریخ هیچ وقت تست دوپینگ در ورزش ایران انجام نشده و برای اولین بار این اتفاق افتاده است.

دیدگاه‌ها