کد خبر : 1700684 | 17 مرداد 1399 ساعت 17:54 | 61.6K بازدید | 14 دیدگاه

تیم من باید قوی‌تر از اشتباهات داوری باشد؛

گلایه سهراب از فحاشی گسترده در فضای مجازی

سرمربی جوان تیم شهر خودرو معتقد است که تیمش بی‌شک شب گذشته شایسته پیروزی مقابل استقلال بوده است و بازیکنان این تیم نمایش بی‌نظیری را در زمین مسابقه به اجرا در آورده‌اند.

گلایه سهراب از فحاشی گسترده در فضای مجازی

 

به گزارش "ورزش سه"، پس از دمیده شدن سوت پایان دوئل حساس شهر خودرو و استقلال، سهراب بختیاری زاده سرمربی جوان تیم مشهدی حاضر به مصاحبه نشد و  اذعان داشت از شدت خستگی و اشتباهات عجیب داوری سرش در آستانه انفجار است! اما امروز او در گفتگو با خبرنگار ما درباره بازی دیشب و اتفاقات پیرامون صحبت کرد. بختیاری زاده در بخش اول صحبت‌های خود درباره دیدار مقابل استقلال گفت: قبل از بازی مشخص بود که برای دو تیم بازی بسیار مهم است، به دلیل این‌که هم تیم ما و هم استقلال به دنبال پیروزی بودیم تا بتوانیم در رقابت کسب سهمیه آسیایی باشیم و طبیعی بود که ما با توجه به میزبانی، شانس بردمان خودمان را نسبت به استقلال بیشتر بدانیم. خیلی خوب تمرین کردیم و از روز اول تمرین بعد از دیدار با صنعت نفت، تمرکز بازیکنان عالی بود و نظم تیمی‌مان خوب بود.

 

وی افزود: ما به هر حال بازیکنان باتجربه خیلی خوبی داریم که روزهای سخت و در بازی‌های سخت مثل دیروز خیلی خوب تیم را رهبری می‌کنند و کیفیتی خوبی هم از خود نشان می‌دهند؛ این به ما کمک کرد تا به صورت کامل مهیای بازی با استقلال شویم، استقلالی که توانست بود 10 نفره سپاهان را شکست بدهد. این کار بزرگی بود که آن‌ها انجام داده بودند و مشخص بود که استقلال شرایطش نسبت به هفته‌های قبل خیلی بهتر شده است.

بختیاری زاده درباره ناکامی مقابل تراکتور و صنعت نفت هم گفت: ما در دو بازی قبلی‌مان استحقاق پیروزی را داشتیم اما به هر دلیلی مساوی کردیم و از دو بازی که می‌توانستیم 6 امتیاز بگیریم، دو امتیاز گرفتیم؛ تراکتور را می‌توانستیم ببریم که مساوی شد، صنعت نفت را هم در آبادان با این‌که چهار پنج بازیکن اصلی را نداشتم اما چون اعتقاد و باور به کار تیمی دارم، نه پیش بازی و نه پس از آن بحث نبود بازیکنانم را باز نکردم که بخواهم برای نتیجه به دست آمده بهانه‌جویی کنم.

 

1517494

 

 

او درباره نبردن بازی مقابل نفت آبادان می‌گوید: ما با بازی دادن به چندان بازیکن جوان در آبادان در آستانه پیروز مهمی مقابل صنعت نفتی قرار داشتیم که روی کاغذ شانس آسیایی شدن داشت و یک رقیب در بالای جدول برای ما محسوب می‌شد؛ این‌ها نکاتی بود که دوست داشتم پیش از صحبت درباره دیدار با استقلال آن‌ها را بیان کنم.

سرمربی شهر خودرو از عملکرد تیمش را درباره دیشب ابراز رضایت کرد و گفت: بازی که ما دیشب به نمایش گذاشتیم، بازی با کیفیت بسیار بالایی از تیم شهر خودرو بود؛ در مجموع بازی بود خوبی بود، هم فیزیکی بود و هم دو تیم شکل خوبی را هم از خود نشان دادند. به خصوص تیم ما که من فکر می‌کنم زمان زیادی از بازی کیفیت بسیار بالایی را از خود نشان داد و ما بدون شک با احترام به تیم رقیب، ما مستحق پیروزی بودیم. موقعیت‌سازی تیم‌مان عالی بود و در بخش دفاعی، پرس از جلو و اینکه نگذاریم استقلال طراحی موقعیت کند و شیخ دیاباته را در موقعیت گلزنی قرار دهد که بخواهد هم برای خود و هم برای قایدی موقعیت‌سازی کند، فوق العاده بودیم.

وی همچنین گفت: آن‌ها دو سه موقعیت گلزنی داشتند و هر دو گل آنها نیز روی بحث داوری پیش آمد؛ من حتی دیروز بعد از بازی به خاطر شرایطی که داشتم مصاحبه نکردم که خدایی نکرده حرفی نزنم که بعد هم خودم ناراحت بشوم و هم بخواهم به هر حال درباره داورانی که می‌دانم زحمت‌کش هستند صحبت کنم. ولی اشتباهات آن‌ها در هفته های اخیر اشتباهات فاحشی بوده است که نمی‌شود درباره آن‌ها به دلیل حساسیت بالای جدول صحبتی نکرد؛ همانطور که استقلال، سپاهان و تراکتور میل به کسب سهمیه آسیایی دارند، ما این حق را برای خودمان و طرفداران‌مان قائل هستیم که تیم ما هم کیفیت لازم برای گرفتن کسب سهمیه آسیایی دارد اما در این میان وقتی اشتباهات بزرگ داوری اتفاق می‌افتد، ما حق داریم که اعتراض کنیم و حرف بزنیم.

بختیاری زاده سکوت خود پس از بازی شب گذشته را اینطور توضیح داد: خدا می‌داند با همه آن اتفاقاتی که در بازی با استقلال رخ داد و روی هر دو گل استقلال بحث داشتیم، به حرمت کمیته داوران و به حرمت تیم مقابل من صحبتی نکردم و حرفی نزدم؛ هر چند که کسانی بودند از میان هواداران استقلال که از پایان بازی تاکنون بدترین توهین‌ها را نسبت به من داشتند فقط به این دلیل چرا که شما خوشحالی کردی و چرا شما بالا و پایین پردی!

 


مدافع سابق استقلال در واکنش به فحاشی‌های صورت گرفته گفت: یک نکته خیلی مهم باید بگویم و آن‌هم این‌که این رفتارها، توهین‌ها و حرف‌ها و حتی بدترین فحش‌ها هم نمی‌تواند علاقه من به استقلال را کم کند و اصلا ربطی ندارد؛ اما همیشه فوتبال حرفه‌ای نگاه کرده‌ام و فوتبال حرفه‌ای انجام داده‌ام و همیشه هم گفته‌ام که سیاست من در این فوتبال صداقت من بوده است. یعنی در لحظه احساسم را بروز می‌دهم چه زمانی که بازی می‌کردم و چه حال که به عنوان سرمربی وظیفه دارم تمام روح و ذهنم را به بازیکنان منتقل کنم. من نمی‌توانم به بازیکنم در هفته انتقال بدهم که با تمام وجودش بازی کند، به بازیکن در تمرین انتقال بدهم که اجازه نفس کشیدن به حریف را در بازی ندهد و با تمام توانش داخل زمین تلاش کند بعد خودم کنار خط بایستم و درصدی به تیم خودم فکر کنم و درصدی هم به تیم حریف؛ این اتفاق اصلا غیرممکن است و شدنی نیست.

سهراب بختیاری زاده همچنین افزود: من روز اول هم گفتم که تیم شهر خودرو مثل یک امانت پیش من است و اگر قرار است امانت‌دار خوبی باشم حتی یک لحظه هم نباید به تیم دیگری جز شهر خودرو فکر کنم؛ حالا عده‌ای شاید بدشان بیاید یا عده‌ای خوششان بیاید، هیچ‌وقت هم اینگونه نیست که شما تصمیم به انجام کار بگیری و همه آن را تایید کند. اصلا هم دوست ندارم این اتفاق برایم بیفتد و همیشه دوست دارم بهترین، مطمئن‌ترین و اصولی‌ترین تصمیم و انتخاب را انجام بدهم و اعتقاد دارم زمان همیشه همه چیز را ثابت خواهد کرد؛ من هیچوقت در زمان بازی‌ام برای هیچکدام از تیم‌هایی که بازی کردم (صبای قم، استقلال تهران، استقلال اهواز و ...) کم نگذاشتم ولی همیشه این بحث‌ها بود. وقتی فولاد بازی می‌کردیم می‌گفتند مقابل صبا کم‌کاری می‌کند یا بالعکس در صورتی که هیچ‌وقت این‌چنین نبود.

وی درباره شادی‌های خود پس از گلزنی شهر خودرو در دیدار دیشب هم گفت: دیشب هم این شادی را حق خودم می‌دانم همانطور که حق کادرفنی استقلال است؛ من با آن‌ها دوست و رفیق هستم، آقای غلامپور، آقا مجید و فرهاد عزیز. آن‌ها هم گل زدند و خوشحالی کردند و فرهاد موقعیت‌شان خراب شد کنار خط زانو زد. من مثلا بیایم به فرهاد بگویم که چرا این‌شکلی خودت را نشان دادی و چرا توپ گل نشد اینقدر ناراحتی نشان دادی؟ بله ما باهم ارتباط صمیمانه داریم ولی فوتبال حرفه‌ای حتی وقتی دو برادر روبروی هم قرار می‌گیرند باید تا لحظه آخر بجگند و آخر بازی به مانند دو دوست و رفیق به‌همدیگر احترام بگذارند. این چیزی است که باید طرفداران عزیزمان بدانند البته که بازهم من می‌دانم همه وجود آن‌ها احساس است، همه آن‌هایی که بازی را دیدند چه آن دسته که لذت بردند و احترام گذاشتند و چه آن کسانی که حالا من را مورد توهین قرار دادند برای من قابل احترام هستند و آن‌ها نمی‌توانند تفکر حرفه‌ای من را که درصد زیادی از آن احترام است، احترام فوتبالی و رقابت کردن به صورت اصولی، حرفه‌ای و درست را تخریب کنند و من را تغییر دهند. من فقط حرف آخر از همه بازیکنان تیمم صمیمانه تشکر می‌کنم، آن‌ها دیروز بی‌نظیر بودند و درصد زیادی از آن‌چیزی که من از فوتبال می‌خواهم را دیروز در زمین اجرا کردند البته که بازهم من فکر می‌کنم می‌توانیم کیفیت بالاتری را از خود نشان بدهیم و چیزی که برای‌مان مهم است این‌که بازی شب گذشته را فراموش کنیم و برای بازی با سپاهان تمرین و تمرکز کنیم.

 

1517493

 

 

سرمربی تیم شهر خودرو در واکنش موضع استقلالی‌ها علیه داوری گفت: من کارشناس داوری نیستم اما یکسری از صحنه‌ها را در شبکه های اجتماعی گذاشته‌اند که مثلا توپ سانتر می‌شود و بازیکن در شلوغی زمین می‌خورد که آقا پنالتی شد یا نشد؟ خلعتبری خطا کرد چرا کارت زرد گرفت یا نمی‌دانم اکبر صادقی سر به سر شد با ریگی چرا داور اخطار نداد در حالی‌که باید بگویم سر خود صادقی هم چند بخیه خورد و با آن شرایط بازی کرد. ببینید بیایید هیچ چیز بهتر از صداقت نیست البته اعتقاد دارم این اشتباهات داوری خیلی راحت بگویم این‌ شکلی نیست که بخواهد سازماندهی بشود، نه قبول دارم که یک چرخه است و برای بسیاری از تیم‌ها هم اتفاق می‌افتد ولی خدا می‌داند هر دو گل استقلال هدیه کمک داور بود. حتی حتی باید بگویم که آقای کاظمی داور وسط که من کاملا او را می‌شناسم و انسان بسیار خوب و دوست داشتنی است اما دیروز نوع رفتارش در زمین حقیقتا با ما خیلی نامهربانانه‌تر بود و با تیم استقلال خیلی با مهربانی رفتار می‌کرد.

 


او در این‌باره ادامه داد: به هیچ عنوان شرایط داوری متاسفانه در بازی دیروز خوب نبود، هر دو گل استقلال مورد داوری داشت؛ پنالتی به هیچ وجه نبود و گل‌شان هم حتما آفساید بود. حالا اگر صحنه‌های دیگر در جریان بازی اتفاق افتاده است، حتی قبل پنالتی آن‌ها، روی محمد قاضی صورت گرفت و یکبار هم در نیمه نخست خطای پنالتی روی او انجام گرفت که دیده نشد. جدای از همه این مسائل باید صادقانه و بدون آن‌که بخواهم تیکه بیندازم و بخواهم حرف غیر فوتبالی بزنم باید بگویم باز ما باید آنقدر قوی‌تر بشویم که داور هم با اشتباهاتش نتواند از ما امتیازات بگیرد؛ من به دنبال رسیدن به چنین سطحی هستیم اما خواهش من از مسئولان باشگاه این است که امید به خدا پیگیر این مسئله باشند تا کادرفنی و بنده به عنوان سرمربی، بازیکنان تیم که دیروز از بر باد رفتن زحمات‌شان در راه کسب برد توسط داور ناراحت بودند تمرکزمان را روی مسائل فنی بگذاریم.

بختیاری زاده درباره خوش و بش گرم و صمیمی با فرهاد مجیدی و زمانی که قرار بود ماه‌ها قبل آن‌ها در تیم امید باهم همکار شوند و اکنون به عنوان سرمربی دو تیم مدعی لیگ برتر سرنوشتی غیرقابل پیش بینی را رقم زدند گفت: اولا من همه مصاحبه‌هایم از زمان شفر، استراماچونی و فرهاد موجود است که هر وقت درباره استقلال صحبت یا احیانا انتقادی کرده‌ام، انتقادم سازنده بوده است و درصد زیادی حقیقت کلامم این بوده که باید از مربی که در حال کار کردن است حمایت شود؛ چه زمانی که استراماچونی در آن شرایط خیلی بد پس از دربی داشت کار می‌کرد، چه زمانی که آقای شفر به جای علی منصوریان آمد و دست آخر هم زمانی که فرهاد سرمربی شد.

 

وی افزود: از این‌که فرهاد در استقلال کار می‌کند خیلی خوشحالم، نه تنها فرهاد از این‌که هم‌نسل‌های من مثل جواد نکونام، آقای فکری و دوستان دیگری که در تیم‌های دیگر کار می‌کنند و نسل جدید مشغول کمک به فوتبال‌مان و رونق‌بخشی است با احترام به سرمربیان باتجربه که حتما باید آن‌ها نیز باشند، خیلی خوشحال هستم. اول بازی از دیدن فرهاد عزیز، آقا مجید و آقای غلامپور خیلی خوشحال شدم البته که من صبح روز قبل از آمدن به مشهد، با آقا بهزاد (غلامپور) تماس گرفتم و گفتم سلام به بقیه برسانید و هر کاری هم در مشهد داشتید حتما درخدمتتان هستیم. ارتباط ما خیلی صمیمی است و قبل از بازی هم از دیدن فرهاد خیلی خوشحال شدم و با هم روبوسی و احوال پرسی داشتیم و شوخی درگوشی هم باهم کردیم و در جریان بازی هم کلی تیم‌هایمان را حمایت کردیم و در راه رختکن هم با هم خوش و بش داشتیم. چون چیزی در فوتبال غیر از این نیست و من از فوتبال یاد گرفته‌ام که شما تا لحظه‌ای که در یک اداره، ارگان و مجموعه مسئولیت دارید باید شما به اعتماد انجام شده وفادار باشید و با تمام وجود کار کنید. این‌که تلاش من بخواهد در باشگاه باشد و ذهنیت جای دیگری شدنی نیست، البته ممکن است برخی از عزیزان بتوانند اما من واقعا نمی‌توانم!

 

1517382

 

 

سهراب بختیاری زاده در بخش پایانی صحبت خود نیز گفت: من حق ندارم به بازیکنم این را بگویم که همه تلاش خود را بکند اما خودم به عنوان سرمربی جور دیگری فکر کنم و رفتار داشته باشم؛ روز اول به بازیکنانم با صراحت گفته‌ام که من همه فوتبال را نمی‌دانم ولی با تمام وجود به شما می‌گویم که در رفتارم صادق هستم و این یعنی صداقت با بازیکن. اگر بخواهم جز این رفتار کنم و خود پیش آن‌ها تلاش کنم ولی ذهنیتم برای تیم دیگری باشد و نگاهم به جای دیگری باشد، این یعنی عدم صداقت و دروغ گفتن به بازیکن. من اعتقاد به کار و روحیه تیمی دارم و تمام وجودم را می‌گذارم تا لحظه‌ای که در شهر خودرو هستم و به تمام تیم‌ها احترام می‌گذارم چون معتقدم احترام گذاشتن به رقبا کمک می‌کند که شما بیشتر کار کنید و بیشتر تلاش کنید و این مسائل بسیاری مهم در فوتبال است.

دیدگاه‌ها