کد خبر : 1700972 | 19 مرداد 1399 ساعت 08:14 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

میررحیمی: برای به روزرسانی تجهیزات، حمایت می‌خواهیم

سرمربی تیم ملی ریکرو ایران گفت: برای این که بتوانیم به جایگاه قبلی خود برسیم و تیم خوبی را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم نیاز به حمایت بیشتر داریم.

میررحیمی: برای به روزرسانی تجهیزات، حمایت می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مجید میررحیمی درباره وضعیت تمرینات کمانداران اظهار کرد: تمرینات کمانداران به صورت انفرادی در سایت تیر و کمان کماکان ادامه دارد و برای کمانداران شهرستانی نیز ما سعی می‌کنیم تمرینات را از طریق فضای مجازی در اختیار آن‌ها قرار دهیم و پس از این که فیلم تمرینات خود را برای من ارسال کردند اگر مشکل تکنیکی یا تاکتیکی داشته باشند آن‌ها را مرتفع می‌کنیم.

او گفت: البته این تمرینات نمی‌تواند به عنوان تمرینات حرفه‌ای در نظر گرفته شود. ما زمانی می‌توانیم تمرینات حرفه‌ای داشته باشیم که امکان برگزاری اردو در سایت تیر و کمان فراهم شود تا بتوانیم نظارت کاملی بر عملکرد ورزشکاران داشته باشیم.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌هایی که کمانداران همیشه با آن مواجه بودند، نبود خوابگاه بود که‌ خوشبختانه با پیگیری‌های فدراسیون قرار است در هفته دولت افتتاح شود. اگر خوابگاه در زمان تعیین شده افتتاح شود شرایط بهتری برای برگزاری اردوها خواهیم داشت و ما می‌توانیم شبانه روز اردوهای خود را برپا کنیم.

مربی تیم ملی ریکرو درباره وضعیت میلاد وزیری نیز گفت: وی در حال حاضر دوره نقاهت خود را سپری می کند و با انجام کار فیزیوتراپی آسیب دیدگی کتفش نسبت به قبل بهتر شده است. البته وی هنوز تمرینات تخصصی خود را انجام نمی‌دهد تا کارهای درمانی او به خوبی پیش برود.

 

وی درباره برنامه‌های خود برای کمانداران افزود: نزدیک به شش ماه است که اردوی کمانداران تعطیل شده و فعلا تا پایان ۲۰۲۰ نیز فدراسیون جهانی مسابقات تیر و کمان را لغو کرده است. طبق تقویم فدراسیون جهانی آخرین مرحله برای کسب سهمیه المپیک توکیو خرداد سال آینده در فرانسه پیش‌بینی شده است و قبل از آن نیز تیم ما در مسابقات شانگهای چین که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. تلاش ما بر این است تا بتوانیم در صورت امکان با کسب سهمیه تیمی در بخش زنان و مردان برای اولین‌بار با تیم کامل در المپیک شرکت کنیم.

وی پیرامون این پرسش که چقدر امید به کسب سهمیه تیمی با توجه به شرایط کنونی وجود دارد خاطرنشان کرد: در گذشته ما جایگاه بسیار خوبی در بخش زنان داشتیم و امیدوار به کسب سهمیه تیمی برای المپیک بودیم اما الان نزدیک به یک سال است که در هیچ رویدادی شرکت نکرده ایم وتقریبا از جایگاه قبلی خود فاصله گرفته ایم. بنابراین برای پر کردن این خلاء نیاز به حمایت بیشتر داریم تا با افزایش روحیه و انگیزه کمانداران بتوانیم آنها را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با برگزاری تمرینات انفرادی عملکرد کمانداران تا به امروز راضی کننده بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: شرایط زیاد رضایت بخش نیست. البته تا زمانی که اردوها برگزار نشود و تمرینات کمانداران را تحت نظر نداشته باشیم ارزیابی دقیقی نمی توانم نسبت به وضعیت کمانداران داشته باشم. من منتظر برگزاری اردوها هستم تا ببینم وضعیت کمانداران در طی  وقفه ایجاد شده چگونه است، به هر صورت برای این که به جایگاه قبلی خود برسیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم،  باید به سختی تمرین کنیم تا وقفه ایجاد شده را جبران کنیم.

میررحیمی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیون اعتبار از سوی کمیته ملی المپیک به تیر و کمان، گفت: طی نشستی که صالحی امیری با مسئولین فدراسیون تیر و کمان و مربیان تیم های ملی داشت، قول واریز ۱۰۰ میلیون بودجه به تیر و کمان را داده بود که این مبلغ به حساب فدراسیون واریز شد. البته این مبلغ برای خرید تجهیزات کل تیم کافی نیست و ما تنها می توانیم بخشی از تجهیزات را خریداری کنیم.

 

میررحیمی در پایان اظهار کرد: امیدوارم سجادی مسئول کاروان بازی های المپیک حمایت بیشتری از رشته تیر و کمان داشته باشد و با اختصاص بودجه بیشتر به این رشته بتوانیم تجهیزات کمانداران را به روزرسانی کنیم تا با روحیه و انگیزه بیشتری در تمرینات شرکت و خود را در شرایط بهتری برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنند. 

دیدگاه‌ها