کد خبر : 1701015 | 19 مرداد 1399 ساعت 11:48 | 25.7K بازدید | 2 دیدگاه

کریم باقری و فدراسیون در بن بست مالی

مکافات و مشکلات؛ اسکوچیچ خشمگین‌تر از همیشه

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال برای ملحق شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی گام های محکمی بر نداشته است! این در حالی است که دراگان اسکوچیچ به حضور این مربی در کنار خود اصرار فراوانی دارد.

مکافات و مشکلات؛ اسکوچیچ خشمگین‌تر از همیشه

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که دبیر کل فدراسیون فوتبال در ملاقات با کریم باقری از وی خواسته بود با جدایی از کادر فنی پرسپولیس در پایان فصل به کادر فنی تیم ملی ملحق شود دستیار یحیی گل محمدی حضور در کنار اسکوچیچ را منوط به صحبت های فدراسیون فوتبال با باشگاه پرسپولیس بر شمرد و در این باره به صراحت گفته :« یکی دو بار صحبت کردیم. با آقای اسکوچیچ که تمایل دارند همکاری کنیم اما با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و هر چه صلاح بدانند من در خدمت آنها هستم و امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد.»

 

رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس هم بعد از جشن قهرمانی پرسپولیس گفت که اجازه نمی دهد کریم باقری به کادر فنی تیم ملی ملحق شود. البته او به این نکته اشاره داشته در این باره نظر اعضای هیات مدیره هم مهم است اما او به عنوان سرپرست باشگاه مخالف جدی جدایی کریم باقری از کادر فنی تیم است. این مربی یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارد و دستمزد او با افزایشی که پیدا می کند به 2.1 می رسد. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال نمی تواند این پول یا عددی نزدیک به این را به کریم باقری پرداخت کند و مربی پرسپولیس هم نمی خواهد با دستمزدی اندک که فدراسیون فوتبال برای مربیان ایرانی در نظر می گیرد به کادر فنی تیم ملی ملحق شود. شاید این در دفاع از شان و شخصیت مربی ایرانی باشد. 

 

 

یک واقعیت تلخ در فدراسیون فوتبال وجود دارد؛ دستمزدی که برای مربیان ایرانی تیم های ملی در نظر گرفته می شود بسیار اندک است تا جایی که شاید اشاره به آن تاسف بار است؛ هم اکنون دستمزدی که فدراسیون فوتبال به مربیان تیم های ملی جوانان و نوجوانان می دهد کمتر از بیست میلیون تومان یا نزدیک به این عدد است و اگر هم بیشتر از بیست میلیون تومان باشد شک نکنید به عدد 30 میلیون تومان نمی رسد! بیشترین عددی که فدراسیون فوتبال برای مربیان ایرانی در نظر گرفته بود برای فرهاد مجیدی بود که قرار شده بود به او 500 میلیون تومان برای هدایت تیم امید پرداخت شود که این توافق در میانه های راه بهم خورد. 

 

فدراسیون فوتبال در این برهه از زمان با مشکلات مالی عدیده ای روبرو است؛ از نظر درآمدزایی اصلا عملکرد قابل قبولی نداشته و از سویی در سال های اخیر بسیار فربه شده؛ انسداد درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا توسط خزانه داری آمریکا شرایط را بحرانی تر کرده تا جایی که شستا برای دریافت طلب 2 میلیون دلاری خود دست به دامان مراجع قضایی شده و این شاید منجر به ضبط اموال فدراسیون فوتبال شود. در چنین شرایطی شاید حق با آقا کریم باشد که تصمیم بگیرد در کادر فنی تیم پرسپولیس باقی بماند. عرق به تیم ملی به کنار؛ از آن جهت به فوتبال حرفه ای می گویند که حرفه است و آدم هایی که وارد فوتبال می شوند طبیعتا باید به ارتزاق هم فکر کنند در حالی که فدراسیون فوتبال می گوید مربیان ایرانی باید به خاطر تعصب به تیم ملی از دستمزدهای کلان بگذرند. اما همین فدراسیون بیشترین دستمزدها را به مربی خارجی می دهد!

 

در شرایطی که فدراسیون فوتبال در جذب اسکوچیچ و قراردادی که با او منعقد کرده نسبت به مربیان خارجی قبلی تیم ملی صرفه جویی فوق العاده ای داشته انتظار می رود در جذب کریم باقری خواسته های مالی این مربی را برآورده کند و در یک کلام خساست به خرج ندهد؛ به خصوص که دراگان روی حضور کریم باقری تاکید دارد. صعود به جام جهانی بعدی ارزش در نظر گرفتن قرارداد کریم باقری را دارد هر چند که شاهد بودیم قرارداد دستیاران خارجی اسکوچیچ هم بعد از چند ماه و با اصرارهای پی در پی دراگان بسته شد. یعنی با هزار مکافات! کریم باقری و تیم ملی؛ فراموش کنیم؟ پاسخ این سوال تا چند روز دیگر روشن می شود.

دیدگاه‌ها