کد خبر : 1701099 | 19 مرداد 1399 ساعت 18:05 | 44.9K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز پروسه ماموریت آسیایی شدن در رفسنجان کلید خورد؛

آشنایی با قهرمانِ رکورد شکن و لیگ برتری جدید

تیم فوتبال مس رفسنجان با پیروزی مقابل نود ارومیه، شب گذشته صعودش را قطعی کرد و تاکنون به بیشترین امتیاز در تاریخ این رقابت ها دست یافته است و یک بازی دیگر نیز پیش روی شاگردان ربیعی قرار دارد.

به گزارش "ورزش سه"، اگر شب گذشته مس رفسنجان در ارومیه مقابل نود به پیروزی نمی شد، با توجه به برد آلومینیوم اراک مقابل مس در کرمان و 60 امتیازی شدن این دو تیم، همان چند صدم درصدی که محمد ربیعی برای صعود نکردن نگرانش بود، گریبان نارنجی پوشان را می گرفت ولی آنها سه امتیاز را کسب کردند و با 66 امتیاز و در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ یک، قهرمانی را دور از خانه جشن گرفتند و حالا آماده می شوند برای بالا بردن کاپ قهرمانی مسابقات در دیدار برابر بادران که یکشنبه در رفسنجان برگزار می شود. 

 

 

 


حالا دیگر نام تیم مس رفسنجان را به دایره 16 تیمی لیگ برتر در دوره بیستم اضافه کرد؛ آنها پس از نزدیک به دو دهه تلاش توانسته‌اند برای اولین مرتبه در تاریخ فعالیتشان به لیگ برتر و بالاترین سطح فوتبال در ایران راه پیدا کنند و حالا همه چیز برای رویاپردازی های آنها آماده است.


رفسنجانی‌ها آنطور که خودشان هم می‌گویند، مدت‌ها در میانه‌های جدول رده بندی مسابقات لیگ یک حضور داشتند و حتی دغدغه سقوط در این شهر بیشتر از فکر به صعود شده بود ولی با حضور محمد ربیعی که به دنبال ماموریت نیمه کاره‌اش در بادران بود، این اتفاق درنهایت برای این شهر رخ داد و سال بعد تیم های سرشناس فوتبال ایران باید حداقل یک بار برای مصاف با مس به رفسنجان سفر کنند و با این تیم تازه وارد بازی کنند.

 

 

 


ربیعی برای انجام این ماموریت در آستانه شروع رقابت های لیگ یک، جانشین میشو شد و در مدت زمان کوتاهی تیمی که این مربی کروات بسته بود را دستخوش تغییرات زیادی کرد و با تیمی که مدنظرش خودش بود، وارد مسابقات شد.


رفسنجانی‌ها شروع خوبی در رقابت ها نداشتند و با دو تساوی تیمی معمولی در هفته های اول نشان می دادند، ولی کسب 4 پیروزی پیاپی که مهم ترینش عوض کردن شکست 2 بر 1 مقابل هوادار با پیروزی 3 بر 2 در تهران بود، آنطور که زبردست دستیار ربیعی و یکی از قدیمی‌ترین مربیان رفسنجان می‌گوید، سرآغاز باور برای رسیدن این تیم به لیگ برتر شد.

 

 

 


مس رفسنجان رفته رفته به صدر جدول رسید و حتی شکست در هفته پایانی هم نمی تواند خللی به موقعیت این تیم در جدول رده بندی وارد کند؛ آنها مدت‌ها صدرنشین لیگی بودند که فشردگی بسیار زیادی دارد و شاید اگر ویروس کرونا مسابقات را متوقف نمی کرد، با توجه به اختلاف 7 امتیازی‌ای که با رقبا داشتند، زودتر از این‌ها قهرمانی‌شان مسجل می‌شد.


از نکات قابل توجه دیگر در مورد قهرمان لیگ دسته اول فوتبال ایران، آمار گلزنی قابل توجه این تیم است؛ شاگردان محمد ربیعی تاکنون 59 مرتبه طی 33 بازی گلزنی کرده اند تا فاصله‌ای 10 گله با تیم دوم از این حیث که بادران (تیم پنجم جدول رده بندی) است، داشته باشند و بهترین رکورد گلزنی را در تاریخ رقابت های لیگ ثبت کنند. 


نکته جالب اینکه 59 گل زده این تیم با گلزنی بازیکنان مختلفی به دست آمده است؛ آخرین گل این تیم را علی پورمحمد در پیروزی یک بر صفر مقابل نود ارومیه ثبت کرد تا چهارگله شود. بهترین گلزن این تیم حمید گلزاری با 13 گل زده است و پشت سر او هم بازیکنانی نظر مهرداد آوخ، محسن آذرباد، محمد پورمحمد، عیسی پرتو، فرشید پاداش، فرزاد محمدی که نیم فصل از این تیم جدا شد و بازیکنان دیگر حضور دارند. 

 


علاوه بر این ها تیم فوتبال مس رفسنجان همین حالا 66 امتیاز کسب کرده و در صورتی که در بازی بعدی هم پیروز شود، فاصله ای یک امتیازی با بیشترین تعداد امتیاز در تاریخ رقابت های لیگ یک که متعلق به پیکان با 70 امتیاز است، ثبت خواهد کرد.

 

 

 


با تمام این ها اما حالا ماموریت دشواری در رقابت های لیگ برتر پیش روی مدیران باشگاه مس رفسنجان وجود دارد؛ اما مس رفسنجان نوید ظهور یک تیم خوب را در لیگ برتر  فوتبال ایران می‌دهد و سعدمحمدی مدیرعامل صنایع مس ایران، در بازدیدی که از تمرین تیم پس از کسب پیروزی برابر فجرسپاسی شیراز داشت، از مدیران و مربیان باشگاه خواست فصل آینده میان هشت تیم ابتدایی جدول رده بندی باشند و از چشم اندازه تیم فوتبال مس برای کسب سهمیه آسیایی در سه سال آینده حرف زد. 


البته که رسیدن به این اهداف، جدا از منابع مالی که مدیران باشگاه مس توان فراهم کردن آن‌را دارند، نیاز به یک برنامه ریزی مناسب نیز دارد که باید ببینیم نماینده جدید استان کرمان و کادر فنی آن، در لیگ برتر چطور از پس از آن برخواهند آمد.

دیدگاه‌ها