کد خبر : 1701132 | 19 مرداد 1399 ساعت 20:45 | 199K بازدید | 2 دیدگاه

بزرگترین نمایش گلری تاریخ جام حذفی سوسکو؛

یک اسم عجیب علیه صدهزار استقلالی

هر چند که شهرت کمیل سوسکو دروازه بان خارجی و سابق سپاهان به مانند آرمناک پتروسیان نیست ولی این دروازه بان مهمترین عامل اولین قهرمانی سپاهان در جام حذفی بود.

یک اسم عجیب علیه صدهزار استقلالی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت فینال جام حذفی 82-83 ایران، یکی از زیباترین فینال های حذفی بود. در آن سالها که دیدار فینال به صورت رفت و برگشت برگزار می شد، بازی رفت فینال در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان به میزبانی تیم سپاهان برگزار شد که با برتری ۳ بر ۲ تیم سپاهانی ها در دقایق پایانی و در یک بازی هیجان انگیز همراه بود. لئون استپانیان، محمد خرمگاه (گل بخودی) و مرتضی هاشمی زاده در دقیقه 88 گل های سپاهان را به ثمر رساندند و یدالله اکبری به همراه رضا عنایتی 2 گل استقلال را وارد دروازه حریف کردند.


اما در دیدار برگشت که 100 هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشانده بود، تیم سراپا حمله استقلال مقابل سد بزرگی به نام کمیل سوسکو مواجه شد و از باز کردن دروازه این دروازه بان عاجز بود.

 

 

1518218

 


استفاده از گلرهای خارجی در لیگ از سال ۸۲ بود که باب شد و کمیل سوسکو و ساشا ایلیچ هم به آرمناک اضافه شدند. مائیس عزیزیان هم از تیم ملی ارمنستان به برق شیراز آمد. مهمانان جدید لیگ ، گرجستانی ها هم بودند که به واسطه حضور یک پزشک ورزشی سر از لیگ ایران در آوردند. سوسکو با وجود آنکه هیچ وقت دروازه بان فوق العاده ای نبود اما به دلیل عملکرد فوق العاده ی خود در بازی مقابل استقلال تهران مورد توجه هواداران سپاهان قرار گرفت.


کمیل سوسکو با آن نام عجیبش، متولد نوامبر 1974 در شهر براتیسلاوا است. دروازه بان اهل اسلواکی سپاهان که 15 بار نیز برای تیم ملی این کشور به میدان رفت، یک فصل و اندی در اصفهان حضور داشت و سنگربان این تیم بود. 

 

 

1518219

 


در دیدار برگشت جام حذفی، سوسکو مقابل شوت های بازیکنان استقلال ایستادگی کرد که در یک صحنه ضربه محکم محمود فکری را که در میانه راه به یکی از مدافعین برخورد کرده و تغییر جهت داده بود را به شکل فوق العاده ای به کرنر فرستاد.


در حالیکه استقلال برای جبران شکست دیدار رفت به یک برتری با اختلاف یک گل نیاز داشت، روی یک ضد حمله غافلگیر شد و سیدمهدی سیدصالحی دروازه طالب لو را باز کرد. 


استقلال که حالا برای قهرمانی به زدن حداقل 2 گل نیاز داشت، روی فرار علی سامره صاحب یک موقعیت شد که درون محوطه سپاهان توسط هادی عقیلی سرنگون شد و مسعود مرادی داور مسابقه به سود شاگردان قلعه نویی اعلام خطای پنالتی کرد.


یدالله اکبری هافبک آبی پوشان پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت اما کمیل سوسکو خیال مغلوب شدن مقابل آبی پوشان را نداشت و با یک پرش زیبا، پنالتی اکبری را مهار کرد تا امیدهای استقلال برای کامبک رنگ ببازد. درخشش سوسکو روی ضربات عنایتی و سامره به حدی بود که می شد در همان نیمه اول تشخیص داد بهترین بازیکن میدان چه کسی است. 

 

 

1518222

 


در نیمه دوم تیم سراپا حمله استقلال باز هم نتوانست راهی به دروازه سپاهان پیدا کند. سوسکو در واکنش هایی حیرت انگیز در مقابل موقعیت های استقلال ایستادگی می کرد. تعویض علیرضا منصوریان در دقیقه 58 و آمدن فراز فاطمی به جای او نیز گرهی از مشکلات استقلال باز نکرد. 


دروازه بان اسلواک سپاهان در این دیدار نزدیک به 7 سیو بزرگ داشت که 4 مورد آن فقط در مقابل رضا عنایتی بود. البته عنایتی یکبار در دقیقه 80 موفق به مغلوب کردن سوسکو شد و دروازه سپاهان را باز کرد اما آن گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و کمک داور نیز پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد. 


قطعا درخشش کمیل سوسکو در فینال جام حذفی در سال 83 در ذهن خیلی از علاقه مندان به فوتبال ثبت شده است. از معدود روزهایی که در بازی های استقلال و سپاهان یک سنگربان با سیو های فوق العاده و پرتعدادش، زمینه ساز موفقیت تیمش در دیدار مهمی مانند فینال جام حذفی و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر می شود.

دیدگاه‌ها