کد خبر : 1701145 | 19 مرداد 1399 ساعت 21:30 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

هراتیان: با انجام تست راستی آزمایی مخالفم!

رئیس ایفمارک اعلام کرد برای لیگ بیستم پیش‌نویسی پروتکل‌ها انجام شده است تا با اعلام نظر اهالی فوتبال، فصل بعد بالاترین استانداردها را در فوتبال ایران رعایت شود.

هراتیان: با انجام تست راستی آزمایی مخالفم!

به گزارش "ورزش سه" دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز ایفمارک در گفتگویی رادیویی با رادیو تهران درباره مسائل مختلف پزشکی پیش آمده در ماه‌های اخیر صحبت کرد؛ او در بخش آغازین صحبت‌های خود درباره وضعیت هومن افاضلی (همسر خود و سرمربی تیم ماشین سازی تبریز) گفت: بله، خوشبختانه ایشان بهبودی پیدا کرده‌اند فقط در دورانی هستند که باید مراقبت کنند تا استرسی به ایشان وارد نشود؛ انشالله که همه کسانی که دچار این بیماری هستند بهبود پیدا کنند و برای همیشه این بیماری ریشه کن شود.

 

رئیس ایفمارک درباره اینکه چرا اخبار پیرامون این مرکز در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده گفت: خوشبختانه از زمانی که ستاد مقابله با کرونا در فوتبال شکل گرفته کارها بسیار منظم‌تر شد؛ شاید جالب باشد که بدانید پیش از این شکل گیری ما دو لیگ فعال داشتیم اما اکنون پنج لیگ را با همان استانداردهای تعریف شده در حال مدیریت کردن هستیم. توانستیم تقسیم وظایف داشته باشیم که به روند کار کمک شایانی داشت به نحوی که من اکنون در ساختمان سازمان لیگ مستقر شده‌ام و با افراد کمیته برگزاری مسابقات و کمیته نقل و انتقالات رابطه تنگاتنگی برقرار شده است. می‌توانم بگویم به صورت شبانه‌روزی مشغول کار هستیم گاهی می‌توانیم بگویم که نیمه شب مدیران عامل که نگران تیم‌شان هستند با ما تماس گرفته‌اند و درباره پروتکل‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم.

 

دکتر هراتیان درباره این‌که چند روز یکبار تست کرونا برای تیم های فوتبال انجام می‌پذیرد، گفت: در پروتکل‌ها به صراحت گفته که هر ده روز باید تست انجام بگیرد اما با توجه به این‌که ما باید آن را با روز مسابقات مطابقت بدهیم، تقریبا باید گفت هر دو هفته یکبار تست‌گیری انجام می‌پذیرد.

 

وی درباره ناقل شدن بازیکنان در پرواز و رفت و آمدها و ... گفت: این نشان می‌دهد که تست آنچنان که همگان فکر می‌کنند باید انجام بشود ارزشی ندارد؛ نکته‌ای که در حال حاضر ارزشمند‌تر بوده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و ... است و البته فرم‌های خوداظهاری است که ما هر زمان سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت آن را به روزرسانی می‌کنند، به روزرسانی می‌کنیم و در اختیار پزشکان و سرپرستان تیم‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها موظف هستند تا روزانه علائم را در تیم خود پایش کنند.

 

رئیس مرکز ایفمارک در پاسخ به این‌که آیا تیمی اکنون به کرونا مبتلا است، گفت: بله اکنون قطعا وجود دارد اما همانطور که قبلا اعلام کرده بودم این مسئله چیزی نیست که ما بخواهیم آن را رسانه‌ای کنیم؛ مهم‌ترین کار مدیریت کردن شرایط است تا سلامتی بازیکنان و اعضای کادرفنی حفظ شود. هفته گذشته تیم پاس همدان در لیگ دو را داشتیم که بیشتر از 25 درصد کرونایی داشت و بازی‌های آن تیم معوق شد و خوشبختانه با مدیریت مسئولان تیم، این ماجرا بعد از تعویق یک بازی حل شد و با رفع مشکل آن‌ها توانستند مقابل رقبا به میدان روند.

 

هراتیان با اعلام خبر پیش نویس پروتکل‌ها برای لیگ بیستم افزود: ما یک کار پژوهشی و آماری درباره تست‌های تیم‌ها انجام داده‌ایم که قطعا به آگاهی اهالی رسانه خواهد رسید و شاید نشست خبری در این‌باره بگذاریم و اطلاع رسانی کنیم؛  برای لیگ بیستم پیش‌نویسی را آماده کردیم و نظر تمامی صاحب نظران فوتبال را می‌خواهیم تا در فصل بعد بالاترین استانداردها را داشته باشیم. باید همه مدیران عامل، سرمربیان و بازیکنان و افراد مسئول در برگزاری مسابقات نظرات خود را درباره پیش‌نویس ارائه شده اعلام کنند و سعی می‌کنیم یک پروتکل خوب و با بهترین استانداردهای ملی و بین المللی را برای فصل آتی داشته باشیم.

 

او در بخش پایانی صحبت های خود گفت: خوشبختانه با همه نگرانی‌هایی که بود مسابقات فوتبال ادامه پیدا کرد و ما نیاز به همدلی داریم تا بتوانیم تا زمان وجود این ویروس، روند زندگی را جاری کنیم و حداقل آسیب‌هایی که از این ویروس به فوتبال ما وارد می‌شود را در بر گیرد. من از همه اهالی فوتبال خواهش می‌کنم همانطور که تاکنون با ما همکاری داشته‌اند، در ادامه نیز همکاری کنند که انشالله بتوانیم از این شرایط زودتر عبور کنیم.

دیدگاه‌ها