کد خبر : 1701175 | 20 مرداد 1399 ساعت 08:45 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری مشروط لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۲۱ میلادی

دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته در صورتی سال آینده میلادی برگزار خواهد که برگزاری پارالمپیک توکیو از برنامه کمیته بین‌المللی پارالمپیک خارج شود.

برگزاری مشروط لیگ جهانی والیبال  در سال ۲۰۲۱ میلادی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، سازمان جهانی پاراوالیبال از دوسال پیش برگزاری لیگ جهانی این رشته با حضور ۶ تیم از بهترین های جهان را در برنامه قرار داد.

 

اولین دوره این رقابت ها سال ۲۰۱۸ میلادی با حضور تیم های ملی آمریکا، روسیه، آلمان، اوکراین و بوسنی در ایران و به میزبانی تبریز برگزار شد که با قهرمانی تیم ملی کشورمان هم به پایان رسید. قرار بود دومین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته هم سال جاری میلادی به میزبانی کشورمان برگزار شد که به دلیل کرونا و شیوع و گستردگی این ویروس لغو شد.

 

بنا به اعلام سازمان جهانی والیبال نشسته، دومین دوره لیگ جهانی این رشته به سال آینده میلادی موکول شد با این حال برگزاری این مسابقات در زمان جدید هم منوط به بازی های پارالمپیک است و برگزاری شدن یا نشدن این بازی ها.

 

هادی رضایی دبیرکل پاراوالیبال در منطقه آسیا و اقیانوسیه با یادآوری اینکه برگزاری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل کرونا به سال آینده میلادی موکول شد، گفت: این جابه‌جایی در حالی انجام شد که رقابت های انتخابی برای بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هم باید سال آینده میلادی برگزار  شود.

 

 وی تصریح کرد: همزمانی این رقابت ها با پارالمپیک در عمل فرصتی برای برگزاری لیگ جهانی باقی نمی گذارد. بنابراین در مورد لیگ جهانی و برگزار شدن یا نشدن دومین دوره این بازی ها بر اساس پارالمپیک تصمیم گیری نهایی خواهد شد. به این صورت که اگر پارالمپیک در زمان جدید یعنی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شود، لیگ جهانی برگزار نخواهد شد اما اگر پارالمپیک به هر دلیلی لغو شود، برگزاری لیگ جهانی به قوت خود باقی خواهد بود.

 

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته همچنین در مورد محل برگزاری دومین دوره لیگ جهانی - در صورت برگزاری در سال ۲۰۲۱ میلادی - گفت: ایران درخواست میزبانی این دوره رقابت ها را مطرح کرده بود البته وقتی قرار بود مسابقات در سال جاری میلادی برگزار شود. حالا که مسابقات به سال آینده میلادی موکول شده تمام تصمیم گیری های قبلی پیرامون این رقابت ها ملغی و قاعدتا برای میزبانی هم مکاتبات جدیدی صورت خواهد گرفت.

 

رضایی تاکید که سازمان جهانی پاروالیبال تا آذرماه تقویم خود را برای سال ۲۰۲۱ میلادی اطلاع رسانی می کند.

 

دیدگاه‌ها