کد خبر : 1701183 | 20 مرداد 1399 ساعت 09:48 | 128.9K بازدید | 4 دیدگاه

جابجایی سه جانبه چین و قطر و ایران

ستاره لیگ برتری جانشین پورعلی گنجی می‌شود!

مرتضی پورعلی گنجی ممکن است به سرعت تبدیل به یکی از صادرات میلیون دلاری لیگ فوتبال قطر به سوپرلیگ چین بشود.

ستاره لیگ برتری جانشین پورعلی گنجی می‌شود!

به گزارش" ورزش سه" مدافع ایرانی تیم العربی قطر که بعد از درخشش در السد و پس از حضور فوق العاده در جام جهانی در انتظار یک انتقال اروپای بود بعد از رد کردن پیشنهاد ترابزون اسپور و در حالی که انتظار داشت به تیمی از لیگ برتر انگلستان بپیوندد مجبور شد تیم یوپن بلژیک را برای ادامه کارش انتخاب کند. تیمی که از نظر شرایط باب میل او نبود تا پورعلی گنجی در یک  انتقال خبرساز به قطر بازگردد و پیراهن العربی را به تن کند. العربی تیمی میانه جدولی و رو به بالا در قطر است و در فصل گذشته بازی های خوبی در لیگ انجام دادو در این فصل نیز قصد دارد خود را برای حضور در رده های بالاتر جدول آماده کند.


اما مسئولان العربی از سه ماه گذشته پیشنهاداتی را برای انتقال پورعلی گنجی دریافت کرده اند. پورعلی کنجی که تجربه بازی در لیگ سوپر لیگ چین را دارد بعد از آن در انتقالی خبرساز به السد پیوست. تیمی که در یکی دو دهه اخیر کمتر از بازیکنان ایرانی استفاده کرده است. اما پورعلی گنجی این شانس را داشت تا همبازی ژاوی و بونجاح در السد شود. اما او در حالی که باشگاه السد از او انتظار تمدید داشت این باشگاه را ترک کرد تا به جای یک قرارداد اروپایی بعد از دو فصل تاخیر دوباره به یک تیم دیگر در لیگ قطر منتقل شود. البته پورعلی گنجی نیم نگاهی به السد و الدحیل دارد اما به نظر نمی رسد آن ها فعلا در این پست جا به جایی داشته باشند بنابراین این احتمال وجود دارد تا او تیم تازه ای را بیرون از کشورقطر انتخاب کند.

 

1518324

باشگاه العربی، مرتضی پورعلی‌گنجی را به تیم شنزن چین فروخته و بابت رضایتنامه مبلغی بیش از یک میلیون دلار از باشگاه چینی دریافت کرده تا به این ترتیب کار انتقال پورعلی گنجی به لیگ چین قطعی شود.


برای این مدافع اهل شهربابل که بعد از حضور در تیم ملی در رقابت های جام ملت های 2015 در لیگ های خارجی بازی کرده است پیشنهادات لیگ برتری هم وجود دارد اما بعید است تیمی توان پرداخت مبلغ درخواستی این بازیکن را داشته باشد. اگرچه در چین پول به اندازه کافی وجود دارد و مرتضی می تواند برای ادامه فوتبالش به این کشور برود. امروز روزنامه استالدوحه قطر و دیروز روزنامه الرایه قطر با انتشارات مقالاتی جدایی پورعلی گنجی را قطعی اعلام کرده و بازی با السیلیه را آخرین بازی او در لیگ قطر دانستند و تا پایان فصل در فوتبال این کشور نمی ماند و با گذشته سه هفته از رقابت های فوتبال چین تیم جدید خود را انتخاب خواهد کرد.


نکته مهم این است که اگر پورعلی گنجی العربی را ترک کند یک بازیکن ایرانی جانشین او خواهد شد. بازیکنی که یا یک ستاره فعلی لیگ برتر در خط حمله است یا لژیونری که هنوز تیم آینده اش را انتخاب نکرده است. در حال حاضر مسئولان العربی در حال مذاکره با بازیکنان مدنظر خود هستند تا این جا به جایی بزرگ را نهایی کنند.

 

1500020

دیدگاه‌ها