کد خبر : 1701202 | 20 مرداد 1399 ساعت 11:52 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

از اساسنامه تا تیم‌های ملی، تکلیف روشن نیست

چرا فدراسیون فوتبال در وضعیت بحرانی است؟

بزرگترین نهاد فوتبالی ایران را باید غرق در مشکلات دانسته و‌ وضعیت بحرانی و قرمز برای آن متصور شویم. از بلاتکلیفی تیم‌های ملی تا اساسنامه‌ای که روی هواست.

چرا فدراسیون فوتبال در وضعیت بحرانی است؟

به گزارش “ورزش سه” ، نزدیک به یک ماه از ارسال اساسنامه اصلاح شده فدراسیون به فیفا می‌گذرد اما فدراسیون جهانی فوتبال تا به حال هیچ واکنشی نسبت به آن نداشته است. موضوعی که سابقه نداشته و اکثرا تا ظرف ۱۰ روز فیفا اصلاحات را تایید یا رد می‌کرد. اما حالا فدراسیون توسط نهاد بالا دستی خود به نوعی بایکوت شده و تکلیفش را در این خصوص نمی‌داند. ماجرایی که شاید به تعلیق ختم شود.


البته باید گفت که این تعلیق احتمالی خطری برای فوتبال ندارد و تیم ملی و باشگاه‌ها می‌توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند و تنها هیئت رییسه تعلیق و کمیته انتقالی متشکل از افراد مورد تایید فیفا و وزارت ورزش ایران تشکیل می‌شود. البته کماکان باید منتظر ماند و دید سکوت فیفا چه زمانی شکسته می‌شود.


اما اساسنامه تنها مسئله بزرگ فدراسیون فوتبال نیست؛به فهرستی از سایر مشکلات توجه کنید:

 

*وضعیت اسفناک مالی


بلوکه شدن پول‌های ایران نزد فیفا و عدم درآمدزایی با توجه به اوضاع کرونا باعث شده وضعیت مالی فدراسیون فوتبال اسفناک و افتضاح باشد. مدیران فدراسیون حتی در پرداخت حقوق کارمندان نهاد خود نیز با مشکل مواجه هستند. در این بین هزینه‌های تشکیل اردو از جوانان تا بزرگسالان سرسام آور است و بزرگترین معضل را برای سرپرست و دبیرکل به وجود آورده که ممکن است تبعات سختی داشته باشد.البته صحبتهایی برای پایان تحریمها منتشر شده که فدراسیون گوش بزنگ آن است.

 

*مشکلات متعدد تیم ملی بزرگسالان


همه از تمایل بالای اسکوچیچ برای استخدام هر چه زودتر کریم باقری خبر دارند. اما مسئولان فدراسیون تا به الان با وی به توافق نرسیده‌اند و همین موضوع تبدیل به چالش شده است.از طرف دیگر کمیته‌های تیم‌های ملی چند ماهی است رییس ندارد و هم‌چنین سرپرستی برای تیم ملی تا به الان انتخاب نشده است. موضوعی که مشکلاتی را سرمربی کروات تیم ملی به وجود آورده و ناهماهنگی‌های موجود باعث ایجاد دلخوری شده است.تیم ملی حالا برای موفقیت در چهار بازی پیش رو بیشتر از هر زمانی احتیاج به حمایت دارد و کمبودهای موجود ممکن است لطمه وارد کند.

 

*آل اشپورت فسخ کرد و تکلیف البسه هم مشخص نیست


به دلیل مشکلات به وجود آمده بعد از شیوع ویروس کرونا شرکت آل اشپورت به دلیل عدم توانایی تامین البسه تیم ملی قرارداد خود با فدراسیون فوتبال را فسخ کرد. در حال حاضر هیچ یک از شرکت‌های داخلی و خارجی با فدراسیون فوتبال برای تامین البسه به توافق نرسیده‌اند. این درحالی است که فدراسیون اواسط شهریور برای بازی با ازبکستان به این کشور سفر می‌کند و تیم‌های پایه نیز اردوهای خود را شروع کرده‌اند و ممکن است مشکلاتی از این لحاظ به وجود آید.

 

*بلاتکلیفی در تیم‌های پایه موج می‌زند


نزدیک به سه هفته از انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی تیم جوانان می‌گذرد و حتی اردوی تدارکاتی تشکیل شده و این تیم بازی تدارکاتی پشت سر گذاشته است؛ اما هنوز تکلیف دستیار اول سرمربی مشخص نیست.از طرف دیگر تیم امید نیز کادر فنی مشخصی ندارد و آنطور که معلوم است، این تیم در اولویت فدراسیون قرار ندارد و باز هم باید در انتظار ناکامی دیگر باشیم. همه این عوامل دست به دست هم داده و فدراسیون را در حالت بحران و قرمز قرار داده است و باید دید در نهایت مدیران بلند مرتبه این نهاد چه تصمیماتی برای حل مشکلات موجود اتخاذ می‌کنند.

دیدگاه‌ها