کد خبر : 1701216 | 20 مرداد 1399 ساعت 12:34 | 9.9K بازدید | 2 دیدگاه

در نساجی؛ دود از کنده بلند می شود

از زمان حضور محمود فکری در راس کادر فنی نساجی این تیم در فاز دفاعی بسیار خوب عمل کرده است.

در نساجی؛ دود از کنده بلند می شود

به گزارش "ورزش سه"، نساجی در 8 بازی ای که پشت سر گذاشته تنها 5 بار دروازه اش باز شده که 2 گل از این 5 گل در بازی استقلال و پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و به نوعی در جریان بازی تنها 3 بار دروازه تیم مازنی باز شد. این عملکرد در حالی در کارنامه نساجی به ثبت رسید که رویارویی نساجی با قهرمان و تیم های مدعی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا بوده و 5 بازی از 8 بازی نیز در خانه حریفان برگزار شده است.

 

عملکرد خوب نساجی در فاز دفاعی 16 امتیاز برای این تیم به ارمغان آورده؛ یعنی 2 امتیاز از هر بازی که این فرمول قهرمانی در لیگ برتر است! این به خاطر به ثمر رساندن 11 گل بوده. جالب اینکه حامد شیری به عنوان مدافع میانی در 8 هفته سپری شده دو گل برای نساجی به ثمر رسانده؛ یک گل هم از مجتبی ممشلی به ثبت رسید و سید محمد میری هم دو بار نام خود را به عنوان گلزن نساجی مطرح کرد. به واقع 5 گل از 11 گل نساجی در هفته های اخیر توسط مردان دفاعی این تیم به ثمر رسیده است.

 

این عملکرد نشان می دهد دفاع در نساجی دفاع هدفمندی است؛ نه تنها برای کسب حداقل امتیاز بازی نیست بلکه برای کسب 3 امتیاز است؛ و در یک کلام دفاع در این تیم در راستای رسیدن به کسب سه امتیاز است. و در نهایت باید به این نکته اشاره کرد نساجی در 8 هفته اخیر برخی از بازیکنان کلیدی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشته است؛ نمونه اش در بازی با سپاهان رضا دهقانی – علی شجاعی و محمد مهدی نظری در ترکیب نساجی غایب بودند و برخی از بازیکنان هم هفته هاست که به دلیل مصدومیت برای نساجی بازی نمی کنند. مهره هایی چون احسان قهاری – محمد عباس زاده – حامد بحیرایی و...

 

اما می رسیم به نکته جالب در مورد 7 عنصر دفاعی نساجی؛ یعنی دروازه بان؛ 4 مدافع و دو هافبک تدافعی. میانگین سنی این بازیکنان بالای 31 سال است. تنها بازیکن زیر 30 سال در جمع مردان دفاعی نساجی عرفان معصومی است. بازیکنی که 24 سال سن دارد و در جلوی خط دفاعی نساجی پر تلاش بازی می کند. سید محمد میری که در بازی با استقلال و سپاهان دو گل زیبا به ثمر رساند 30 سال سن دارد و بقیه نفرات بالای 30 سال هستند و این نشان می دهد در نساجی دود از کنده بلند می شود. تیمی که از تلاش برای بقاء در جدول بازی ها به رتبه هشتم رسیده است.

 

شرایط سنی مردان دفاعی تیم نساجی


*علیرضا حقیقی  - دروازه بان : 32 سال
*حامد شیری – مدافع میانی : 34 سال
*مجتبی بیژن – مدافع میانی: 33 سال
*مجتبی ممشلی – مدافع چپ: 32 سال
*حسین ماهینی – مدافع راست: 33 سال
*سید محمد میری – هافبک دفاعی : 30 سال
*عرفان معصومی – هافبک دفاعی: 24 سال

 

نتایج نساجی در زمان مربیگری محمود فکری


ماشین سازی 0 – نساجی 3
تراکتور 0 – نساجی یک
صنعت نفت یک – نساجی یک
نساجی 0 – نفت مسجد سلیمان 0
استقلال یک – نساجی یک
نساجی 3 – فولاد 2
نساجی یک – پرسپولیس یک
سپاهان 0 – نساجی یک

 

دیدگاه‌ها