کد خبر : 1701258 | 20 مرداد 1399 ساعت 16:56 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی شرایط آلومینیوم اراک و مس کرمان؛ 

تنها راه صعود؛ تا می‌توانید در اراک و تبریز گل بزنید!

مس کرمان و آلومینیوم اراک همچنان برای رسیدن به لیگ برتر به مسابقات ماراتن گونه خود ادامه می دهند و البته خوشه طلایی هم با یک امتیاز اختلاف نسبت به این دو تیم همچنان امیدوار به صعود است.

تنها راه صعود؛ تا می‌توانید در اراک و تبریز گل بزنید! 

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم مس کرمان و آلومینیوم اراک در حالی با امتیاز مساوی 60 قدم به بازی آخر خود می گذارند که آلومینیوم میزبان داماش و مس مهمان علم و ادب است.

 

در زیر به بررسی حالت های مختلف برای صعود این دو تیم یا خوشه طلایی 59 امتیازی می پردازیم؛


*در حالت اول اگر هردو تیم نتیجه ای غیر از پیروزی کسب کنند و تیم خوشه طلایی بتواند سه امتیاز بازی خود را به دست اورد راهی لیگ برتر میشود.


*حالت دوم اگر هر دو تیم آلومینیوم و مس بازی خود را با پیروزی به پایان برسانند کار به تفاضل و گل شماری میرسد.

 

1518341


*در حالت سوم طبق آیین نامه مسابقات اگر امتیازات تیم ها در جدول مساوی بود، ملاک در درجه اول تفاضل گل و در صورت تساوی تفاضل گل ها، ملاک گل زده بیشتر و در صورت تساوی این موضوع ملاک گل خورده کمتر و در صورت تساوی همه این موضوع ها ملاک بازی رودرو خواهد بود که تیم آلومینیوم از بازی رودرو 4امتیاز کسب کرده و راهی لیگ برتر می‌شود.

 

آلومینیوم که در نیم فصل دوم با رسول خطیبی با کسب امتیازات لازم شرایط خود را در جدول بهبود بخشید که با 39 گل زده و 20 گل خورده و تفاضل مثبت 19 در رده دوم جدول قرار دارد، باید در دیدار آخر خود مقابل داماش گیلان با تعداد گل بالا به پیروزی برسد که کار به مراتب سخت تری نسبت به مس پیش رو دارد که باید مقابل علم و ادب سقوط کرده بازی کند. در واقع حالا سرنوشت لیگ به نوعی در اختیار داماش گیلان قرار دارد که توانسته بقای خود را در لیگ تضمین کند.


مس کرمان با تعداد گل 39 و گل خورده 23 و تفاضل مثبت 16 که سرنوشت صعود در دستان خودش بود و با شکست مقابل اراکی ها کار صعودش همانند سال های گذشته تیم ملی فوتبال ایران به اما اگر کشیده شد.


در سوی دیگر مس کرمان بازی به مراتب راحت تری برابر علم ادب از پیش سقوط کرده دارد. نماینده تبریز که ضعیف ترین تیم تاریخ لیگ یک با 82گل خورده را به نام خود می بیند، در هفته های گذشته نقش اصلی را در جشنواره گل های تیم های رقیب داشته است. مس کرمان در بازی مقابل تبریزی ها در وهله اول باید سه گل به علم ادب بزند تا کار را با آلومینیوم به مساوات بکشاند و برای مجوز صعود باید گل های زده خود را در این بازی بالا ببرد و چشم امیدش به داماش گیلان باشد تا شکست خفیفی مقابل آلومینیوم داشته باشد؛ یعنی همان شرایطی که دو فصل پیش برای خونه به خونه و نساجی مازندران ایجاد شده بود و در نهایت نساجی ای صعود کرد که شرایطش مشابه مس در جدول فعلی مسابقات بود.

دیدگاه‌ها