کد خبر : 1701319 | 20 مرداد 1399 ساعت 22:32 | 177.3K بازدید | 9 دیدگاه

هیس دوباره فرهاد ،برای حذف سپاهان؛

استقلال 2 - سپاهان 0؛ آبی‌ها حالا منتظر پرسپولیسند

تیم فوتبال سپاهان برای دومین مرتبه طی 9 روز مقابل استقلال شکست خورد و آبی ها حالا در نیمه نهایی جام حذفی منتظر شناخت رقیب بعدی خود برای فینالیست شدن هستند.

استقلال 2 - سپاهان 0؛ آبی‌ها حالا منتظر پرسپولیسند

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در شرایطی به این مسابقه پا گذاشته بود که 9 روز پیش در یک بازی جنجالی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی شکست خورده بود؛ شکستی که نقش اول آن شایان مصلح بود و طلایی پوشان برای جبران این شکست امیدوار به شکست استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بودند. اما به نوعی اتفاقات بازی برگشت لیگ تکرار شد و اینبار در وقت های اضافی نیمه اول بود که خطای شایان مصلح روی مهدی قایدی زمینه ساز گل وریا غفوری از روی نقطه پنالتی شد تا آبی ها با پیروزی به رختکن بروند. در نیمه دوم امیرقلعه نویی  که به دلیل اعتراض به تصمیم بنیادی فر در اعلام پنالتی اخراج شده بود، تغییراتی در چینش نفراتش ایجاد کرده بود و به سکوها رفته بود ولی این تغییرات جواب نداد و علی کریمی در دقیقه 62 از غفلت بازیکنان سپاهان که برای گلزنی جلو رفته بودند استفاده کرد و گل دوم بازی را با همان آرامش همیشگی اش ثبت کرد تا بار دیگر سپاهان در فاصله 9 روز با دست خالی تهران را برای انجام بازی بعدی اش در لیگ مقابل شهر خودرو ترک کند. در سوی دیگر اما آبی ها حالا با خیال راحت انتظار فردا را می کشند تا ساعت 15 بعدازظهر قرعه کشی انجام شود و آنها حریف خود در نیمه نهایی را از میان یکی از تیم های تراکتور، پرسپولیس یا نفت مسجد سلیمان شناسایی کنند.

 

کارت زرد:
مسعود ریگی (28)، حسین حسینی (67) از استقلال

شایان مصلح (33)، کی روش استنلی(40) از سپاهان

 

استقلال تهران – سپاهان اصفهان؛ مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی؛ ورزشگاه آزادی
داور: موعود بنیادی فر؛ کمک داوران: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی؛ داور چهارم: اصغر مومنی؛ ناظر داوری: محسن قهرمانی.

 

1518488

 

ترکیب استقلال:

  • سیدحسین حسینی
  • روزبه چشمی
  • محمد دانشگر
  • سیاوش یزدانی
  • وریا غفوری (94 امیرحسین خدامرادی)
  • عارف غلامی
  • علی کریمی
  • مسعود ریگی
  • هرویه میلیچ (73 میلاد زکی پور)
  • آرش رضاوند (88 سینا خادم پور)
  • مهدی قایدی (93 محمد بلبلی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

1518428

 

ترکیب سپاهان:

  • پیام نیازمند
  • محمدرضا مهدی زاده
  • شایان مصلح (46 محمدرضا حسینی)
  • محمدطیبی
  • مهدی ترکمان (56 سعید آقایی)
  • مهدی کیانی
  • امیدنورافکن (73 علی قربانی)
  • سروش رفیعی (77 رسول نویدکیا)
  • رضا میرزایی
  • محمد محبی
  • کی روش استنلی

سرمربی: امیرقلعه نویی

 

1518429

 

 

شرح گل:


استقلال (1-0): در وقت  های دیدار دو تیم بود که ارسال بلند استقلالی ها در محوطه جریمه به قایدی رسید. در همین لحظه بود که دست مصلح به پشت کمر مهاجم استقلال خورد و موعودی فر اعلام پنالتی کرد. وریا این ضربه پنالتی را برخلاف جهت نیازمند و با شوتی قدرتمند که با روی پا زده شد، به گل اول بازی در دقیقه 6+45 تبدیل کرد.


استقلال (2-0): درگیری مهدی قایدی و مهدی زاده سبب شد تا توپی سرگردان نزدیک به محوطه جریمه سپاهان و در سمت راست خط دفاعی این تیم نصیب میلیچ شود و این بازیکن هم با یک پاس دقیق توپ را به علی کریمی رساند که خودش را به محوطه جریمه رسانده بود. کریمی بازیکن سابق سپاهان پس از اینکه به توپ رسید بدون اینکه اضافه کاری کند، با یک بغل پای دقیق برای دومین بار نیازمند را در موقعیتی تک به تک مغلوب کرد تا سپاهان در آستانه دومین شکست پیاپی فصل قرار داشته باشد.

 

1518489

 

شرح بازی:


 استقلال در نیمه اول مسابقه نمایش بسیار منسجم تری از میزبان خود داشت. آنها در 30 دقیقه ابتدایی بازی موقعیت هایی نیز برای گلزنی ایجاد کردند که مهم ترینشان ضربه علی کریمی پس از یک کار تیمی زیبا بود. از دقیقه 30 تا 45 کمی بازی به تعادل کشیده شده بود و مصدومیت دانشگر باعث ایجاد وقفه ای طولانی در بازی شد ولی در شرایطی که داور 6 دقیقه وقت اضافی اعلام کرده بود، در ثانیه های پایانی مهدی قایدی که یکبار تا آستانه گرفتن پنالتی از طیبی در دقایق ابتدایی بازی پیش رفته بود، اینبار در موقعیتی مشابه از مصلح پنالتی گرفت و وریا استقلال را با پیروزی به رختکن برد.


در نیمه دوم امیرقلعه نویی اخراج شده بود ولی تغییر نفرات سبب شد تا سپاهان کمی راحت تر بازی کند و برای رسیدن به گل تلاش کند ولی توپ های ارسالی آنها به خصوص از سمت راست خط هجومی تیم، با خروج های حسینی و هوشیاری مدافعین تیم به جایی نمی رسید و در میانه میدان هم اشتباهات بازیکنان این تیم و به خصوص امید نورافکن که اصلا روز خوبی را تجربه نکرد، سبب شد که آنها در رسیدن به گل ناکام بمانند و در یک ضدحمله در دقیقه 62 توسط علی کریمی دروازه خودشان را برای دومین مرتبه باز شده ببینند. پس از این گل هر چه جلوتر می رفتیم امیدهای سپاهان برای رسیدن به گل کمتر می شد و در دقایق پایانی شاهد تلاش ناامیدانه برای رسیدن به گل توسط آنها بودیم. مسئله ای که انجام نشد و استقلال در روزی که آرامش بیشتری داشت و بازیکنانش بهتر و هوشمندانه تر از حریف بازی کردند، با پیروزی از زمین مسابقه خارج شدند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 7: نفوذ قایدی به محوطه جریمه سپاهان با تکل محمد طیبی همراه شد که فرهاد مجیدی معتقد به خطای پنالتی بود.

دقیقه 10: ارسال قایدی از سمت راست خط دفاعی سپاهان با نوک پای علی کریمی می رفت به گل اول بازی تبدیل شود که نیازمند به خوبی واکنش نشان داد و این خطر دفع شد.

دقیقه 16: مهدی قایدی در محوطه جریمه سپاهان با حرکتی تکنیکی مدافع مستقیمش را جا گذاشت ولی ضربه او دقت نداشت و با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 24: نفوذ مهدی قایدی به محوطه جریمه با تکل طیبی همراه شد و توپ راهی اوت شد.

دقیقه 4+45:  داور خطای شایان مصلح را که با دست مهدی قایدی را هل داد، اعلام کرد. این تصمیم منجر به ایجاد جنجال در بازی شد و علی کریمی و مهدی کیانی تا حد زد و خورد با هم درگیری پیدا کردند.

دقیقه 57: شوت محمد محبی که از روی یک ضربه ایستگاهی زده شد، با واکنش حسینی به کرنر رفت. ارسال کرنر سپاهانی ها را در ادامه حسینی با تسلط به آغوش کشید.

دقیقه 59: شوت علی کریمی از پشت محوطه جریمه آرام بود و نیازمند توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 84: ارسال رضاوند به محوطه شش قدم با ضربه قایدی همراه شد ولی توپ از زیر پای این بازیکن رد شد و نیازمند آن را در اختیار گرفت.

دقیقه 89: ارسال کات دار حسینی از روی نقطه کرنر با واکنش خوب حسینی راهی کرنر از سمتی دیگر زمین شد.

 

 

حاشیه‌ها:

 

*امیر قلعه‌نویی دو تغییر قابل توجه در ترکیب تیمش ایجاد کرده و محمدرضا مهدی زاده را در حرکتی عجیب در سمت راست خط دفاعی به جای مرتضی منصوری وارد میدان کرده است. دیگر تغییر قابل توجه حضور رضا میرزایی به عنوان وینگر راست و نیمکت نشینی محمدرضا حسینی است.

*فرهاد مجیدی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت سپاهان و امیرقلعه نویی رفت ولی مطابق انتظار برخورد گرمی میان استاد و شاگرد قدیمی شاهد نبودیم.

 

1518403

 

*امیرقلعه نویی روی نیمکت حضور ندارد و با یک صندلی کمی جلوتر برخلاف پیش تر که ایستاده بازی را دنبال می کرد، نظاره گر بازی است.

* در تصمیمی جالب توجه امیرقلعه نویی بازوبند کاپیتانی را در این بازی از کیانی گرفته  و به امید نورافکن واگذار کرده است !

* استقلال در 30 دقیقه ابتدایی نمایش بهتری نسبت به حریف خود داشته و همین باعث شده امیرقلعه از محمدرضا حسینی بخواهد که برای ورود به زمین گرم کند.

* استنلی کی روش در دقیقه 40 به شکل خطرناکی روی پای آرش رضاوند رفت ولی داور به دادن کارت زرد بسنده کرد.

*محمد دانشگر که در دقایق ابتدایی بازی در یک برخورد دچار مصدومیت از ناحیه دست چپ شده بود، پس از برخورد دوباره با شایان مصلح شرایط خوبی ندارد و شاید مجیدی مجبور به انجام یک تعویض اجباری شود.

*کادر فنی دو تیم در حین خروج از زمین درگیری شدیدی داشتند که با دخالت داور و کمک هایش همراه شد. در نهایت داوران اعضای دو‌ تیم را به سمت رختکن هدایت کردند اما انتظار می‌رود با شروع نیمه دوم شاهد اخراج برخی اعضای دو تیم باشیم.

* امیرقلعه نویی به دلیل اعتراض به تصمیم  داور در اعلام پنالتی به سود استقلال، اخراج شد و نیمه دوم از روی سکوها تماشاگر بازی است.

* با تعویض شایان مصلح در شروع نیمه دوم، مهدی زاده در پست دفاع میانی جایگزین او شد و رضا میرزایی یک خط عقب تر آمد تا حسینی تازه وارد به جای او در پست هافبک راست بازی کند.

 

1518490

 

اتفاق ویژه:


دومین شکست سپاهان مقابل استقلال طی 9 روز، اتفاق ویژه ای بود که فرهاد مجیدی و آن هیس جنجالی اش را دوباره در آزادی زنده کرد.

 

بهترین بازیکن:


علی کریمی یکبار دیگر در میانه میدان برتری خود و تیمش را مقابل هافبک های سرشناس سپاهان دیکته کرد و گل دوم را هم در فضایی مناسب و با جایگیری خوب به ثبت رساند. البته قایدی هم روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و حسینی در دورازه استقلال هم بی نقص بازی کرد.

 

 

برای دیدن خلاصه بازی استقلال و سپاهان کلیک کنید

 

 

دیدگاه‌ها