کد خبر : 1701416 | 22 مرداد 1399 ساعت 12:00 | 269.5K بازدید | 148 دیدگاه

پرسپولیس - استقلال این بار در جام حذفی؛

نظرسنجی: نتیجه دربی را پیش بینی کنید!

پرسپولیس - استقلال در نیمه نهایی؛ این جذاب ترین بازی سال فوتبال ایران خواهد بود که برخلاف شهرآورد اخیر هرگز مساوی نخواهد شد.

نظرسنجی: نتیجه دربی را پیش بینی کنید!

به گزارش "ورزش سه"، افشین پیروانی و سعید رمضانی گوی هایی را برداشتند که خیلی از هواداران پرسپولیس و استقلال منتظر آن بودند؛ گوی هایی که تیم سرخ و آبی پایتخت را در نیمه نهایی جام حذفی مقابل هم قرار دادند تا فوتبال ایران در واپسین روزهای فصل طولانی 98-99 دوباره با هیجان خاصی همراه شود.

 

پرسپولیس و استقلال تاکنون 92 بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که حتی مسابقات دوستانه اش هم حساسیت و اهمیت بسیار زیادی داشته، حال چه رسد به یک مسابقه نظیر جام حذفی که راهی جز پیروزی در آن وجود ندارد و در پایان بازی قطعا نیمی از ورزشگاه با سرخوردگی راهی خانه خواهد شد. پس این احتمال حتی اگر تئوری توطئه بگوید که وقوع آن ممکن نیست هم از ذهن کسی نخواهد رفت و بسیاری امیدوار به آن خواهند بود.

 

این دو تا حالا سه بار در جام حذفی مقابل هم قرار گرفته اند که آخرین آن در 18 آذر سال 1390 رقم خورد؛ جایی که شاگردان پرویز مظلومی با سه گل تیم حمید استیلی را شکست دادند تا استقلالی ها بی توجه به تساوی در بازی قبلی عدد 4 را بالا ببرند و لقب «سوبله چوبله» را به پرویز مظلومی بدهند. پیش از آن البته پرسپولیسی ها بودند که در تابستان 1378 بردی شیرین را در فینال جام حذفی با گل های مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی تجربه کردند. حالا در شرایطی که پیروانی سرپرست سرخ ها خواهد بود، تقابل دو تیم یحیی و فرهاد، تب فوتبال را در ایران داغ خواهد کرد.

 

اولین بازی تاریخ پرسپولیس و استقلال در جام حذفی سال 1367 بود که پس از تساوی در وقت های قانونی، سرخ ها 4-2 در ضربات پنالتی برنده بازی شدند و به نیمه نهایی صعود کردند. هرچند که در آخر به فینال نرفتند و این شاهین اهواز بود که برای نخستین بار جام را بالای سر برد.

 

تقابل پرسپولیس با استقلال حالا اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. استقلال در هفته های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته با قرارگیری در رتبه دوم جدول و صعود به جمع چهار تیم پایانی جام حذفی، هواداران خود را راضی نگه دارد. شاگردان یحیی گل محمدی هم قاطعانه قهرمان لیگ برتر شدند اما در دو هفته اخیر به پیروزی نرسیده اند و حالا باید خود را آماده بازی دربی کنند؛ مسابقه ای که در اوج کری خوانی ها برگزار خواهد شد.

 

از دوئل فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی هم به این سادگی ها نمی‌توان گذشت. بعد از این که استراماچونی و کالدرون ایران را ترک کردند و مربیان ایرانی روی نیمکت سرخابی ها نشستند، فرهاد و یحیی با یکدیگر دیدار کردند که تقابلشان مسابقه ای پرگل، جذاب و هیجان انگیز بود که در پایان نتیجه ای نداشت و با حساب دو بر دو خاتمه یافت. حالا اما دیگر تساوی وجود ندارد و از بین مربیان ایرانی یکی باید برنده از زمین خارج شود.

 

در کنار تمام این جذابیت ها، غیبت تماشاگران روی سکو هیجان بازی را کم خواهد کرد و البته یک دربی به یاد ماندنی را در اذهان ثبت خواهد کرد. اولین و آخرین دربی بی تماشاگر به سال 1373 برمی‌گردد که پس از  دربی جنجالی و نیمه تمام، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت بازی را در بندرعباس برگزار کند که آن مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این در حالی است که البته شهرآورد بندرعباس قانونا باید بدون تماشاگر می‌شد اما گزارش ها حاکی از آن بود که عده ای از روی سکو بازی را دنبال می‌کردند.

 

شاید اگر قرعه کشی حتم به دربی تهران در نیمه نهایی بدهد، پرسپولیسی ها حسرت بیشتری از عدم حضور تماشاگران بخورند چرا که باتوجه به امتیاز میزبانی، می‌توانستند برای اولین بار وضعیت 90-10 را در ورزشگاه آزادی تجربه کنند. البته درباره تقسیم بندی سکو در بازی های جام حذفی پیش تر قوانینی وجود داشت که ورزشگاه باید نصف می‌شد اما در بازی سال گذشته پرسپولیس - سپاهان با قوانین 90-10 همیشگی سکوها تقسیم شدند و به نظر می‌رسد تصمیم سازمان لیگ در این زمینه تفاوتی با لیگ برتر ندارد. البته حالا باتوجه به شیوع ویروس کرونا خبری از تماشاگران نخواهد بود.

 

حالا از بین تیم های پرسپولیس و استقلال یکی باید به فینال برود و دیگری حذف خواهد شد. این حذف اگرچه نمی‌تواند موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر و عملکرد درخشان تیم مجیدی در بازی های اخیر را زیر سوال ببرد اما بدون تردید نتیجه ای خواهد بود که در سال های اخیر از آن در کری خوانی ها استفاده خواهد شد. بنابراین بازیکنان آبی و قرمز حسابی باید به این دیدار توجه کنند.

 

حال در فاصله دو هفته تا این بازی این شما هستید که می‌توانید نتیجه دربی را پیش بینی کنید؛ استقلال برنده خواهد شد یا پرسپولیس؟!

دیدگاه‌ها