کد خبر : 1701420 | 21 مرداد 1399 ساعت 08:59 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

ابهامات باید رفع می‌شد

عطایی: پیکان ریشه والیبال ایران است

سرمربی تیم والیبال هراز آمل درباره حضور تیم پیکان در مسابقات گفت: این تیم ریشه والیبال ایران است و درست‌ترین تصمیم ممکن گرفته شد.

عطایی: پیکان ریشه والیبال ایران است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر،  سی و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال از چهارشنبه (۱۹ شهریور ماه) شروع به کار خواهد کرد. سیدبندی و برنامه هفته نخست رقابت‌ها اعلام شد و برخی از مربیان نسبت به نحوه برگزاری رقابت‌ها انتقاداتی داشتند.

بهروز عطایی درباره نحوه برگزاری رقابت‌ها و سیدبندی اعلام شده گفت: به هر حال تصمیمی بود که گرفته شد و سیدبندی اتفاق افتاد. اعتراض من در واقع توضیح موارد ابهام‌دار بود. باید درباره چگونگی برگزاری مسابقات صحبت می‌کردیم و طبیعی بود که این ابهامات رفع شود.

 

سرمربی تیم والیبال هراز آمل ادامه داد: یکی از بحث‌ها، آئین‌نامه سازمان لیگ بود چرا که آئین‌نامه بخش‌های مختلفی دارد و باید حتماً با نظرات کارشناسی انجام شود. برای مثال در بحث فنی باید از ۶-۵ مربی دعوت می‌شد و درباره این مسائل گفت‌وگوهایی صورت می‌گرفت. اگر هر تیمی ۲۰ بازیکن جذب کند که سه نفر از تیم جوانان، دو نفر از تیم نوجوانان و یک نفر از تیم امید باشند، باید دلایل کارشناسی پشت آن وجود داشته باشد که چرا سه نفر از تیم جوانان انتخاب می‌شوند؛ اینها مسائلی است که فقط مربیان می‌توانند درباره آن بحث و راهکار درست ارائه دهند.

 

عطایی تأکید کرد: موضوعاتی که به بحث باشگاه‌ها نیز ارتباط پیدا می‌کرد باید حداقل با حضور ۵-۴ باشگاه سابقه‌دار جلساتی برگزار می‌شد تا باشگاه‌ها نیز خواسته‌ها و مطالباتشان را ارائه دهند. درواقع صحبتم این بود که اجماع‌نظر باید اتفاق بیفتد البته دوستان اعتقاد داشتند که آئین‌نامه سازمان لیگ روی سایت فدراسیون قرار داشته اما این مسئله جوابگو نیست.

 

وی در پاسخ به این سؤال که در مراسم اعلام شد که شما پیش از این اعتراضی به آئین‌نامه نداشته‌اید؟ گفت: خیر، صحبت بر سر این بود که تائید آئین‌نامه در مجمع عمومی فدراسیون گرفته شده است. تأکید من بر این است که باید پیش از جلسه مجمع عمومی، نظرات پرسیده می‌شد. در گذشته شورای لیگ وجود داشت و مسائل فنی در آنجا مطرح می‌شد. ممکن است در بحث فنی اشکالاتی وجود داشته باشد؛ ایرادی ندارد. باید در یک گروه این مسائل بحث و تصمیم نهایی گرفته شود. در مجمع عمومی ۳۲ هیئت حضور دارند که فقط ۸ هیئت در لیگ برتر حضور دارند.

سرمربی تیم والیبال هراز آمل افزود: نکته این است که در طول چند سال اخیر در هیچ مجمعی نبوده که رأیی داده نشود چرا که همه موارد رأی آورده‌اند. بحث من این است که باید برای نکات فنی جلسات برگزار شود. اینکه گفته می‌شود آئین‌نامه بر روی سایت فدراسیون قرار داشته، کافی نیست. درواقع فرهنگ خودمان را نباید با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. من همچنان روی حرفم ایستاده‌ام که باید جلسات برگزار شود. به هر حال بحث گردش مالی است؛ در این مورد حدود ۱۰۰ میلیارد گردش مالی وجود دارد.

 

وی درباره نحوه سیدبندی نیز گفت: سال‌های گذشته به این ترتیب بود که تیم قهرمان به عنوان تیم شماره یک کنار گذاشته می‌شد و سایر تیم‌ها را قرعه‌کشی می‌کردند. گاهی نیز تمام تیم‌ها در قرعه‌ حضور داشتند چرا که ممکن بود ساختار یک تیم نسبت به سال گذشته تغییر کرده باشد؛ چیزی که الان شاهد آن هستیم، تیم شهرداری ورامین قهرمان دوره گذشته (سال ۹۷ و تیمی که در دوره قبل پیش از اتمام رقابت‌ها در رده نخست جدول رده‌بندی قرار داشت)، تیمی کاملاً متفاوت شده و تیم‌هایی مانند شهرداری ارومیه، سایپا، سپاهان و شهداب یزد نیز بسیار قوی‌تر از قبل یارگیری کرده‌اند. این روش سیدبندی منطقی و کارشناسی نبود.

سرمربی تیم والیبال هراز آمل اظهار کرد: این موضوع چالش‌برانگیز بود و جای صحبت داشت، متأسفانه در چنین مواقعی باشگاه‌ها و مربیان سعی می‌کنند کمتر صحبت کنند. من نیاز دیدم که حرف‌هایی بیان شود. روش سیدبندی می‌توانست به گونه دیگری اعمال شود.

 

عطایی در مورد بدهی تیم هراز که در طی مراسم پرداخت شد نیز گفت: بدهی نداشتیم، تیم هراز ورودی مسابقات را نیز در زمان اعلام شده پرداخت کرد، درواقع ما مشکل حق امتیاز را داشتیم و باشگاه متوجه این موضوع نبود. ادعا می‌کردیم که تسویه حساب انجام شده اما روز قبل از مراسم، صحبتی با داورزنی داشتم و متوجه شدیم که ما باید علاوه بر ورودی، مبلغی را نیز برای حق امتیاز به فدراسیون پرداخت می‌کردیم. در نهایت روز مراسم مبلغ را پرداخت کردیم.

 

وی درباره باقی ماندن تیم‌های بدهکار مانند پیکان تهران در مسابقات بیان کرد: درست‌ترین اتفاق ممکن در مراسم همین بود. قبول دارم که فدراسیون تحت فشار است و نهادهای نظارتی ورود کرده‌اند اما باشگاهی مانند پیکان، ریشه والیبال است و سابقه بسیاری دارد. نیاز بود که فدراسیون نرمشی نشان دهد. قرار است این تیم بدهی‌های خود را پرداخت کند. تیم‌های اردکان و شهرداری قزوین نیز به همین صورت. این درست‌ترین کار ممکن بود، فدراسیون در عین سختی، نرمشی نیز از خود نشان داد. حیف بود که باشگاهی مانند پیکان و حتی خاتم اردکان حذف شوند.

عطایی در پایان درباره خبر یکی از رسانه‌های ایتالیایی مبنی بر حضورش در نیمکت تیم ملی گفت: در رابطه با تیم ملی نظری ندارم.

دیدگاه‌ها