کد خبر : 1701453 | 21 مرداد 1399 ساعت 11:38 | 7.5K بازدید | 1 دیدگاه

دروغ‌سنجی از داوران روس در افتتاحیه فصل جدید لیگ

بدنبال اعلام یک پنالتی جنجال‌برانگیز از سوی داوران دیدار افتتاحیه لیگ برتر روسیه در فصل جدید، دو داور دیدار تیم‌های اسپارتاک و سوچی تست دروغ سنجی خواهند داد.

دروغ‌سنجی از داوران روس در افتتاحیه فصل جدید لیگ

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جنجالهای فراوانی که در بازی افتتاحیه فصل پشت سر گذاشته لیگ برتر روسیه حالا رسانه های این کشور اعلام کردند که داوران دیدار افتتاحیه فصل آینده این لیگ پیش از شروع بازی با دستگاه های دروغ سنج تست خواهند شد.

 

1518609

 

سوچی در دقیقه ۹۰ بازی در ورزشگاه اوتکریتیه مسکو صاحب یک ضربه پنالتی مشکوک شد و پس از به بار نشستن آن، دیدار دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

 

تیم میهمان در نیمه نخست نیز با یک ضربه پنالتی به بازی بازگشته بودند و این در حالی بود که اسپارتاک در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی را ۲ بر صفر به سود خود پیش می‌برد.

 

هر دو پنالتی علیه اسپارتاک توسط «واسیلی کازارتسف» و با همکاری کمک داور ویدئویی اعلام شد هرچند پنالتی دوم بسیار بحث برانگیز بود.

 

بدنبال این تصمیم، هواداران خشمگین اسپارتاک که بابت زنجیره‌ای از تصمیمات در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر روسیه نیز عصبانی بودند، با هجوم به فضای مجازی خشم خود را بروز دادند.

 

اما «لئونید فدون» مالک باشگاه و سهامدار متمول غول نفتی لوک‌اویل، پا را یک قدم فراتر گذاشت و تهدید کرد که در صورت عدم رسیدگی به موضوع، تیم خود را از لیگ روسیه بیرون خواهد کشید.

 

وی در این باره گفت: نیازی نیست که از من حمایت کنید. فردا خبر انصراف از حضور در لیگ را اعلام می‌کنم. بگذارید بدون ما بازی کنند. نمی‌خواهم در این دلقک بازی شرکت کرده و پول هم خرج کنم.

 

داور این دیدار بابت تصمیمات اتخاذ شده در بازی تا اطلاع بعدی تعلیق شد و هنوز در مورد داور اتاق کمک داور ویدئویی یعنی «آلکسی اِسکوف» رایی صادر نشده است.

 

براساس گزارش رسانه‌های روس، هر دو داور به منظور پاسخ به پرسش‌هایی در رابطه با صداقت تصمیمات اتخاذی خود در بازی، باید تست دروغ‌سنجی بدهند.

 

در گذشته نیز برای اطمینان از صداقت داوران و کارمندان اتحادیه فوتبال روسیه در خصوص موارد مشکوک، تصمیمات مغرضانه و یا شرط بندی احتمالی، موارد استفاده از دروغ سنج دیده شده است.

 

منبع: ایرنا

 

دیدگاه‌ها