کد خبر : 1701472 | 21 مرداد 1399 ساعت 12:51 | 78.1K بازدید | 1 دیدگاه

یک گوش راست ستاره نقل و انتقالات لیگ برتر

پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دنبال " نئو"

نقل و انتقالات پیش روی فوتبال ایران می تواند یکی از خاص ترین فصول خود را سپری کند وبه نظر می رسد امسال ستاره های این بازار چهره های متفاوت و غیرقابل پیش بینی باشند.

پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دنبال " نئو" 

به گزارش" ورزش سه" معمولا ستاره های اصلی بازارهای نقل و انتقالات مهاجمان و یا بازیکنان پست شماره 10 هستند اما نقل و انتقالات پیش روی فوتبال ایران می تواند از این نظر متفاوت باشد. در حالی که ورود بازیکنان خارجی به فوتبال ایران با توجه به چالش های ارزی دشوارتر از قبل شده و احتمالا در این فصل شاهد حضور تعداد کمتری بازیکن خارجی به تیم های ایرانی باشیم، توجه تیم های خواهان بازیکن معطوف به باشگاه های لیگ برتری و لیگ یک و همچنین تیم های رده سنی فوتبال ایران خواهد بود.


با وجود اینکه لیگ فوتبال ایران در این فصل ستاره های جدید زیادی را به معرفی نکرده اما تک و توک بازیکنانی بوده اند که توانسته اند با نمایش خوبی که در تیم هایشان داشته اند خودشان تبدیل به مهره های اصلی نقل و انتقالات کنند. شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر و البته دانیال اسماعیلی فر که در نقل و انتقالات زمستانی هم مشتری های خیلی جدی داشتند اما به دلیل اینکه قرارداد داشتند مجبور شدند تا پایان فصل در تیم هایشان بمانند.


مثلث خواستگارانِ دانیال


دانیال اسماعیلی فر بازیکن 27 ساله ذوب آهن بی شک یکی از چهره های اصلی نقل و انتقالات پیش رو است؛ پرسپولیس، استقلال و سپاهان از همان نیم فصل به دنبال جذب این بازیکن بودند اما او تا آخر لیگ نوزدهم در ذوب آهن ماند. تیمی که در بیست و یک سالگی او را از صنعت بابل گرفت و یحیی گل محمدی سرمربی وقت ذوب آهن او را در لیگ برتر بازی داد:" آدم نباید گذشته اش را فراموش کند. من فوتبالم را مدیون مدیران ذوب آهن هستم، من هیچ اسم و رسمی نداشتم اما من را آوردند در لیگ برتر و بازی دادند و رویم ریسک کردند. اولویت اول با ذوب آهن است و باید اول با این تیم توافق شود. آینده من برایم مهم است اما تا فصل تمام نشده نمی‌توان صحبتی کرد ." این را دانیال اسماعیلی فر در مصاحبه ای که اواخر تیرماه سال جاری با "ورزش سه" انجام داد گفت. با اینحال مربی که او را به عنوان یک بازیکن جوان در ترکیب ذوب آهن به میدان فرستاد روی نیمکت پرسپولیس نشسته اسماعیلی فر یکی از بازیکنان موردنظرش برای سال آینده است. او البته مورد توجه کالدرون هم بود اما شاید حضور یحیی در پرسپولیس شرایط را برای جذب این بازیکن در پایان فصل برای قهرمان شش دوره رقابت های لیگ برتر آسان تر بکند. 

 

1518642

 

دانیال اسماعیلی فر مثل هر بازیکنی که در فوتبال ایران می درخشد با دو پیشنهاد اصلی مواجه است؛ پرسپولیس یا استقلال؟ او احتمالا در پایان فصل ذوب آهن را به مقصد تیم جدیدی ترک می کند و حالا مساله این است که کدام راه را انتخاب می کند؟ پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی و پر از بازیکنان مازندرانی و یحیی گل محمدی مربی که او را به فوتبال ایران معرفی کرد یا استقلال و انگیزه و جاه طلبی این تیم و فرهادمجیدی سرمربی جوانش که می خواهند به موفقیت های بزرگ برسند. او مثل شخصیت "نئو" در فیلم ماتریکس باید یکی از قرص ها را انتخاب کند:آبی یا قرمز!

 


پرسپولیس به احتمال زیاد در پایان فصل چند مهره کلیدی اش را از دست بدهد و گل محمدی در حالی که تیمش قهرمان شده و دغدغه ای برای لیگ برتر ندارد می تواند اینروزها به فکر بستن تیم فصل بعد باشد. ضمن اینکه زمان کم باقیمانده تا مهلت ارسال لیست فصل آینده تیم های حاضر در لیگ قهرمانان به ای اف سی ، نقل و انتقالات پرسپولیس و سه تیم دیگر حاضر در این رقابت ها را از نظر زمانی پیچیده کرده است.


اما پرسپولیس مثل همیشه رقبای خیلی جدی برای جذب اسماعیلی فر دارد. استقلال که بعد از دست رفتن لیگ برتر دنبال امسال موفقیت در لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ برتر است ، برای تقویت تیمش در پایان فصل قصد جذب اسماعیلی فر را دارد. استقلالی ها که اصولا در دهه های اخیر در نقل و انتقالات تجربه های خوبی دارند امیدوارند مثل چند رقابت جدی آخرشان با پرسپولیس به موفقیت برسند. یکی از بردهای استقلال در نقل و انتقالات جذب کاوه رضایی بود که او هم مثل اسماعیلی فر در ذوب آهن بازی می کرد و پرسپولیسی ها حتی اعلام کردند با او به توافق رسیدند اما کاوه در دقیقه نود به استقلال رفت. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که استقلال در این سال ها به مراتب نسبت به پرسپولیس در جذب بازیکن از ذوب آهن موفق تر بوده است؛ ارسلان مطهری، مرتضی تبریزی و کاوه رضایی سه مهاجمی هستند که در این سال ها از ذوب به استقلال آمده اند.
با این وجود اما آنچه باعث سخت شدن کار گل محمدی و مجیدی برای جذب اسماعیلی فر می شود حضور سپاهان هم به عنوان یکی از مشتری ها است. رابطه دو تیم اصفهانی با وجود رقابتی که همیشه در جدال رودررو داشته اند اما همیشه در سطح انتقال بازیکن بسیار خوب بوده است. آن ها سیدمحمدحسینی را که مورد توجه پرسپولیس هم بود و همچنین کی روش استنلی را در این سال ها از ذوب گرفته اند و حالا هم اسماعیلی فر را می خواهند.

 

طرح: سبحان ضرغامی

دیدگاه‌ها