کد خبر : 1701526 | 21 مرداد 1399 ساعت 16:18 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

سومی ایران در جام جهانی پتانک آفلاین 2020

شاید شما هم از آن دست ورزش دوستانی باشید که نخستین بار است کلمه پتانک را می شنوند برای اطلاع شما باید نوشت که پتانک یک رشته فرانسوی است و در دنیا اعتبار و قدمت منحصر به فردی دارد و به احتمال فراوان به المپیک بعدی اضافه می شود.

سومی ایران در جام جهانی پتانک آفلاین 2020

به گزارش "ورزش سه"،  اما خبر جالب اینکه اولین دوره رقابت‌های جام جهانی پتانک آفلاین (ویپوک) با هدف مقابله با ویروس کووید 19 و با همکاری انجمن بین‌المللی بازی‌های بشردوستانه در تهران برگزار شد. این مسابقات تحت نظارت و مالکیت فدراسیون بین‌المللی پتانک و به میزبانی انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای فرانسه، کانادا، تایلند، موناکو، بلژیک، جمهوری‌چک، ایتالیا، لوکزامبورگ، چین‌تایپه، کره‌جنوبی، اندونزی، استرالیا، کامبوج، تونس، هلند، وِلز، قزاقستان، ترکمنستان، سنگاپور، فنلاند، مغولستان، لائوس، مراکش، الجزایر، ویتنام، بِنین  و تیم کشورمان برگزار گردید و روز گذشته پایان یافت.


مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی پتانک آفلاین (ویپوک) با حضور ۳۴۱ ورزشکار و در دو بخش شوتینگ استاندارد و شوتینگ پارتیان آغاز شد و در نهایت هشت ورزشکار در هر یک از جداول هشت‌گانه و مجموعاً ۶۴ شرکت‌کننده به عنوان نفرات برتر ویپوک به فینال رقابت‌ها راه یافتند.


 محبوبه مرادی، امین ابراهیمیان، مریم سعیداوی، پرهام توحیدی، آرمین کاظمی، محمد پورجعفری، زهرا حیدریان، معصومه کارگر و محمدرضا براتی‌فر فینالیست‌های ایرانی ویپوک ۲۰۲۰ بودند که در نهایت کاظمی و حیدریان به نشان طلا، ابراهیمیان به نشان نقره و توحیدی و سعیداوری نیز به نشان برنز دست یافتند. در این دوره از رقابت ها تیم های ملی سنگاپور، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، هلند و وِلز به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم تیمی را به عنوان کشورهای راه یافته به فینال ویپوک کسب نمودند.


تشکیلات بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران توسط جاسم منوچهری قهرمان اسبق ورزش‌های مبارزه‌ای جهان و پژوهشگر حوزه علوم ورزشی در آذرماه سال ١٣٨٨ بنیان نهاده شد و سیاست‌گذاری کلان و هدایت دپارتمان توسعه پتانک در منطقه آسیای میانه و غربی به این انجمن تفویض گردیده است.


انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نهاد ملی عضو فدراسیون‌های آسیایی و جهانی بولس و پتانک، این مسابقات را برگزار کرد.


این انجمن علاوه بر دارا بودن شش کرسی کنونی اثرگذار جهانی و قاره‌ای، به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های ملی قاره آسیا  شناخته می شود.

دیدگاه‌ها